Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

trykkertor

Kan hende de har lagt et håndkledet på skinnsetene så du ikke skal merke forskjell. :)

Biff

Sitat fra: trykkertor på onsdag 03. oktober 2018, klokken 14:11
Kan hende de har lagt et håndkledet på skinnsetene så du ikke skal merke forskjell. :)

Haha!  :+1:

trykkertor

Oppdatering
#304 - C-Blue Tekstil
Tidligere september
Ny tid slutten av november.
VIN mottatt!!! (Tekstil)

Vi får se om det stemmer. Men hvis Biff mottar tekstilbiler i disse dager, så er det noe pussig på gang.

Biff

Sitat fra: trykkertor på onsdag 03. oktober 2018, klokken 18:36
Vi får se om det stemmer. Men hvis Biff mottar tekstilbiler i disse dager, så er det noe pussig på gang.

Jeg ser for meg 3 muligheter:
1: jeg er en av de første som får tekstilbil i Norge pga veldig lavt kønummer (64)
2: det kommer en bil med skinn og så sier de at de trodde min bil skulle komme og at det var en misforståelse
3: han sier ting for å hale ut tiden

trykkertor

#694
4...du får tilbud om en skinn-bil levert der og da?

Vi skal jo heller ikke se bort i fra at Hyundai Motor Norge har så lite oversikt at det faktisk nå begynner å piple biler med tekstilseter inn til landet, selv om de trodde det ikke var produsert noen.
Jeg fikk jo beskjed idag om at min allerede var på båt i Korea nå, og så smått på vei mot sen Novemberlevering. Men tror det ikke før jeg får se det. (#304)

Biff

Sitat fra: trykkertor på onsdag 03. oktober 2018, klokken 22:50
4...du får tilbud om en skinn-bil levert der og da?

Da er det bekreftet, ikke tekstil, men tilbud om skinn umiddelbart istedenfor.

ovev

Oppdatering kø nr 233. C-blue med tekstil

Fikk beskjed om at bilen ble sendt på båt 11/9. Regner derfor med overlevering ca midten av november.

Har fått VIN.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

Petter Jørgensen

Nr.256 Ceramic Blue m/stoffseter
Fått beskjed om november
Fikk også chassisnummer, men fant ikke noe på UECC...

andy99

#698
Du vil ikke kunne spore via UECC før bilen har blitt lastet om i Bremerhaven.
(tror det er pga det er et annet selskap som transporterer fra Sør-Korea. UECC er bare i Europa)

Tipper at våre biler er på en av disse:
https://www.eukor.com/ek/homepage/01_ShippingService/portSchedule.do;jsessionid=iPfJREt1CAKJv1i8C5NVfcnkad1KluYFcOYmp1HH0iXeezXk0Rv0W3POJnIxk7OC.WAS-PRD01_servlet_HOMEPAGE11
link tar ikke med steder, så legg inn:
Departure= Ulsan, Korea
Arrival= Bremerhaven, Germany
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Limodriver

Sitat fra: Biff på torsdag 04. oktober 2018, klokken 10:14
Sitat fra: trykkertor på onsdag 03. oktober 2018, klokken 22:50
4...du får tilbud om en skinn-bil levert der og da?

Da er det bekreftet, ikke tekstil, men tilbud om skinn umiddelbart istedenfor.

Da håper jeg du får skinninteriør for en sterkt rabattert pris, evt vederlagsfritt?

Biff

Nei, HMN kunne ikke si noe om når tekstilbilen kommer. Jeg hadde sept som leveringsmåned i kontrakten så de ønsket vel ikke at jeg skulle kansellere

Gordon Retriever

Sånn?



   
   
Kønr.       Estimert levering       Ny leveringstid         Utlevert                   Spesifikasjon                 
64 Får skinn istedet.6. oktoberChalk-w  tekstil         

Finnøy (Arne Johan Larsen)


Biff

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 04. oktober 2018, klokken 14:08
Sånn?



   
   
Kønr.       Estimert levering       Ny leveringstid         Utlevert                   Spesifikasjon                 
64 Får skinn istedet.6. oktoberChalk-w  tekstil         

Stemmer.

Kan jo kanskje være greit å begynne å føre statistikk over folk som får skinn istedenfor tekstil? Jeg er nok ikke den første

Cral

Sitat"Det har dukket opp en ledig bil hos Hyundai Norge for omgående levering.
Dette er en Kona EV Teknikkpakke + skinnseter i fargen Dark Knight.
Ønsker du denne bilen? Du er øverst på vår liste med kønr.
Her blir det da 4900,- ekstra å betale for metallic lakk."

Denne dukket opp i innboksen i går, takket pent nei, ønsker å beholde fargen jeg har.

Men det vil si at HMN har tenkt seg om, og kommet til en klok beslutning, og at de IKKE tar noe ekstra påslag på ledige biler.

Så da er vi i alle fall minst 2 stykker (Biff ble vel tilbudt skinn is tedet for tekstil) som har blitt tilbudt andre biler for å få bilen levert tidligere.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA