Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Zuexi

Mottok sms fra selger idag. Bil på vei. Vil anta den nettopp har forlatt havnen i Korea. Er det ikke snakk om ca. 55 dager i overfart?

39x - GG, skinn.
Opprinnelig estimert levering: okt/nov.
Ny estimert levering: Nov.

HPSE

Sitat fra: Biff på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 17:41
#64 chalk w tekstil
Selger sa den skulle komme i dag men har kl 18 ikke fått noen beskjed. Får se i morra. Tror ikke særlig på han

Kan ikke stemme, for biler med tekstil seter var ikke produsert pr 26.09. Mao kommer disse TIDLIGST i slutten av november...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

trykkertor

Sitat fra: Biff på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 17:41
#64 chalk w tekstil
Selger sa den skulle komme i dag men har kl 18 ikke fått noen beskjed. Får se i morra. Tror ikke særlig på han
Si til selger i morgen at du har solgt bilen du hadde.
Nå skal hente ny Kona EV.
Når han ikke har den, be om gratis lånebil inntil din blir levert. Du har forholdt deg til deres informasjon.

Jeg har en kollega som kjørte 3 måneder gratis i en lånebil fra KIA, fordi hennes Soul EV var lovet til en spesifikk måned.
Hun fikk en meget god pris på sin bensinbil, og solgte den. Da det viste seg å være kluss i bestillingen hos KIA, fikk hun kjøre gratis lånebil inntil bilen var klar for levering. Noe som tok 3 måneder.

Gordon Retriever

Sitat fra: Biff på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 17:41
Selger [..] Tror ikke særlig på han
Be om VIN-nummer hvis bilen ikke dukker opp i morgen.  Er bilen så rett rundt hjørnet som selger sier, er dette en smal sak.

prompt

Det med VIN-nummer var litt merkeleg i mitt tilfelle for eg fekk det ikkje. Tre veker etterpå eg spurte var bilen klar til utlevering. Men andre her har jo fått når den var på båt, så det kan vere ulik praksis her.

Limodriver

Sitat fra: prompt på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 21:36
Det med VIN-nummer var litt merkeleg i mitt tilfelle for eg fekk det ikkje. Tre veker etterpå eg spurte var bilen klar til utlevering. Men andre her har jo fått når den var på båt, så det kan vere ulik praksis her.

Hyundai sitt argument for at det ikke går å omfordele biler fra en kunde til en annen er at det er tildelt VIN# ved produksjonen. Dersom bilen er produsert skal HMN ha VIN# som de kan opplyse til kunden.

Biff

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 20:00
Si til selger i morgen at du har solgt bilen du hadde.
Nå skal hente ny Kona EV.
Når han ikke har den, be om gratis lånebil inntil din blir levert. Du har forholdt deg til deres informasjon.

Jeg har en kollega som kjørte 3 måneder gratis i en lånebil fra KIA, fordi hennes Soul EV var lovet til en spesifikk måned.
Hun fikk en meget god pris på sin bensinbil, og solgte den. Da det viste seg å være kluss i bestillingen hos KIA, fikk hun kjøre gratis lånebil inntil bilen var klar for levering. Noe som tok 3 måneder.

Blir litt vel konfronterende for min stil. Trenger jo ikke å trå på andre for å få viljen min. Kan jo bare ta en samtale med han og forklare at (dersom han tuller med meg) jeg foretrekker at han er ærlig. Trenger jo ikke bidra til at folk blir sykmeldt med å ødelegge dagen deres med ubehagelige konfrontasjoner

trykkertor

Helt fair det du skriver der.
Men tenk hvis du trodde på selger, og solgte familiebilen forrige uke og nå fikk en "overraskelse" i form av at.....eh......din bil er ikke produsert enda.
Hvem synes du har bæsja på leggen da?

Tommis

Kønr 1609 - C. White m/tekstil. Fikk sms fra forhandler i går om at bilen var produsert og ventet på frakt med båt til Norge. Tidligere leveringsestimat des. 18/jan. 19 opprettholdes.


Sent from my iPhone using Tapatalk

trykkertor

Be om å få VIN og se om pipa får en annen lyd.
Det er mindre enn 1 uke siden Hyundai Motor Norge skrev ikke en eneste tekstilbil var produsert og de ikke visste når de skulle produseres.

julenissen2k

18XX GG med skinn, oppdatert med levering i januar.

andy99

Sitat fra: andy99 på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 14:12
Da får jeg forsøke å bidra til å få diskusjonen tilbake til sak.
Tidligere:
11XX   des

Nå pr 02.10.18
11XX, nov/des 18, tang-c solt
(ingen VIN så har ikke noen tro på det ref. 55 dager sjøreise)

Oppdatering:
Fått VIN, båten gikk 30 august, forventet Drammen i begynnelsen av november.
Kjenner jeg er litt mer positiv nå :)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Biff

Oppdatering:

Selger tok selv kontakt i dag og sa at bilen kommer i ettermiddag. Vi skal prøve å ordne så jeg kan hente den på lørdag.

Kanskje jeg blir den første eller en av de første som får tekstilbil i Norge?

navyelsen

Høres veldig rart ut siden Hyundai sa for en uke siden at ingen tekstilbiler var blitt produsert ennå.
Men Hyundai sier så mye rart for tiden, så man må tydeligvis ta alt de sier med en klype salt.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Biff


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA