Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Rocklobster

Hvilken forhandler er det du har handlet hos Arthur? Tror ingen blir sjokkert over dette lenger. Er jo blitt mer lotteri enn kø etterhvert :)

arthur

Har nå gått gjennom hva jeg har skriftlig og ved bestilling i september ifjor fikk jeg et kønummer 274x. I slutten av juni i år fikk jeg beskjed om at jeg måtte signere kontrakt og der ble det ført inn forventet levering i oktober. Jeg sendt mail til forhandler og spurte om dette kunne være riktig og fikk til svar at ja, det var riktig og mitt nummer var 34x. I dag kunne jeg ved selvsyn se på skjermen hos forhandler at mitt nummer var enda lavere. Ikke spør meg hva som har skjedd, men har nå hatt i alt tre forskjellige nummer, kønummer, utleveringsnummer eller hva det måtte hete, og jeg bare smiler og gleder meg til fredag! Kan være enda mere konkret på fredag når jeg står der med bilen i "hånden".
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

trykkertor

Gratulerer og nyt leveringen. Som andre skriver her, så er den køen høyst en grov peilesirkel.
Til eksempel er det oss bekjent ingen med tekstilseter som har fått bil. Uansett hvor lavt nummer.
Vi har også sett andre utleveringer på kønummer med 4 sifre.

Så som nevnt over, så er køen også et lotteri, og du har fått et av vinnernumrene. Kos deg med det...

muse

Gratulerer alle som har fått bil :)
Nå følger jeg nøye med hver eneste dag og syns det går trått med utleveringer.
Pr nå 347 stk registrerte. Om det skal være noe som helst sjanse for at alle som har underskrevet kontrakt skal få bil før utgangen av 2019 så håper jeg farten snart øker. I dette tempoet så blir køen til minst slutten av 2020.
Ellers er det labert med info fra selger, noe som er lite proft.
:) :)

Gordon Retriever

Sitat fra: arthur på mandag 10. september 2018, klokken 19:23
Har nå gått gjennom hva jeg har skriftlig og ved bestiilling i september ifjor fikk jeg et kønummer 274x. I slutten av juni i år fikk jeg beskjed om at jeg måtte signere kontrakt og der ble det ført inn forventet levering i oktober. Jeg sendt mail til forhandler og spurte om dette kunne være riktig og fikk til svar at ja, det var riktig og mitt nummer var 34x.

Det høres ut som om du er oppgradert til kønummer 34X, det passer også godt med utleveringstidspunktet.
Kanskje dette er Hyundais versjon av det amerikanske green card lotteriet.   :laugh:

trykkertor

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 10. september 2018, klokken 22:07
Det høres ut som om du er oppgradert til kønummer 34X, det passer også godt med utleveringstidspunktet.
Kanskje dette er Hyundais versjon av det amerikanske green card lotteriet.   :laugh:
Eller at han faktisk har bestilt Acid Yellow (som kan oppleves som grønn) og vunnet Green car lottery.

ovev

Oppdatering kø nr 233.

Fikk telefon fra forhandler idag. Bilen ble produsert 06.09 og det vil ta ca 55 dager fra bilen blir sendt fra Korea til forhandler får den, dvs rundt 5-10/11. Har bestilt med tekstilseter og forhandler sa også at det var grunnen til den seine leveringen.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

Kjetil1986

Ser på http://elbilstatistikk.no. at det totalt er utlevert 354 Kona. Startet ikke utleveringene så smått i slutten av juli? Det er ikke veldig mange biler i måneden akkurat.
Hvor mange biler klarer Hyundai før vi skriver 2019?
Model 3 long range 2021

andy99

Sitat fra: Kjetil1986 på tirsdag 11. september 2018, klokken 20:08
Ser på http://elbilstatistikk.no. at det totalt er utlevert 354 Kona. Startet ikke utleveringene så smått i slutten av juli? Det er ikke veldig mange biler i måneden akkurat.
Hvor mange biler klarer Hyundai før vi skriver 2019?
I følge oversikten her er vel estimatet 1300-1400. Så rundt 250 i mnd ut året. Tror det stemmer greit.

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Gordon Retriever

Jeg tror første båtlast kom 4. august.
En forhandler jeg snakket med virket ikke veldig optimistisk da jeg spurte om de ville klare å holde trykket oppe med registreringer ut året. Jeg er fortsatt spent på hvor mye av produksjonen som vil gå til USA når salget starter der senere i år.

arthur

Sitat fra: trykkertor på mandag 10. september 2018, klokken 23:05
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 10. september 2018, klokken 22:07
Det høres ut som om du er oppgradert til kønummer 34X, det passer også godt med utleveringstidspunktet.
Kanskje dette er Hyundais versjon av det amerikanske green card lotteriet.   :laugh:
Eller at han faktisk har bestilt Acid Yellow (som kan oppleves som grønn) og vunnet Green car lottery.

Ceramic blue pearl.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

navyelsen

Sitat fra: andy99 på tirsdag 11. september 2018, klokken 22:32
Sitat fra: Kjetil1986 på tirsdag 11. september 2018, klokken 20:08
Ser på http://elbilstatistikk.no. at det totalt er utlevert 354 Kona. Startet ikke utleveringene så smått i slutten av juli? Det er ikke veldig mange biler i måneden akkurat.
Hvor mange biler klarer Hyundai før vi skriver 2019?
I følge oversikten her er vel estimatet 1300-1400. Så rundt 250 i mnd ut året. Tror det stemmer greit.

Utleveringene skulle ha startet i juli. Men tror de første kundene fikk bil i midten/slutten av august (uke 34) i følge denne oversikten. Det er omtrent 3-4 uker siden i dag, med til sammen 360 registrerte Konaer. Kjapp hoderegning tilsier snitt på ca. 100 i uka frem til nå.

Hvis takten opprettholdes ender vi på i underkant av 2000 biler i 2018, samt 5000 biler i 2019. Nok til alle de 7000 som hadde reservert og gjennomført bestilling.
Men er skeptisk til om de greier et så høyt antall. Jeg tipper leveransene vil avta når bilen lanseres i andre markeder...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

HPSE

250 biler i mnd er nok bare å glemme.... Det ble nylig skrevet her at i juli (eller var det august), så var det bare sendt 450 biler ca TOTALT til alle land... Så det blir nok en nedgang i sept/okt. Så får vi se.. får håpe det ikke går som med Ampera-E...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Biff

Fikk telefon av selger i dag om at bilen "er på vei". Vet ikke hva dette betyr rent praktisk, er den nettopp sendt fra hjemlandet eller er den landet i Drammen og på vei nordover på trailer.

Uansett. Tekstil.
Håper de som skal selge sin bil fra første båtlast får solgt snarest, for når tekstilbilene kommer vil prisen falle betydelig. Både mtp billigere biler og antall biler på f. Eks finn.

Jeg for min del håper noen kjøper bensinbilen min snart så jeg slipper å må selge kona

ovev

Sitat fra: Biff på fredag 14. september 2018, klokken 02:45
Fikk telefon av selger i dag om at bilen "er på vei". Vet ikke hva dette betyr rent praktisk, er den nettopp sendt fra hjemlandet eller er den landet i Drammen og på vei nordover på trailer.

Uansett. Tekstil.
Håper de som skal selge sin bil fra første båtlast får solgt snarest, for når tekstilbilene kommer vil prisen falle betydelig. Både mtp billigere biler og antall biler på f. Eks finn.

Jeg for min del håper noen kjøper bensinbilen min snart så jeg slipper å må selge kona

Jeg bestilte også med tekstilseter. Fikk beskjed av forhandler at bilen ble produsert 06.09.18 sammen med andre som hadde bestilt med tekstilseter. Han sa også at det ville ta ca 55 dager før de fikk bilen til seg. Du kan derfor regne med levering litt ut i november. Du har derfor fortsatt noe tid til å selge bensinbilen.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA