Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Navl1

Kan fokus kanskje holdes til emne? Traking av biler, og ikke syting og klaging (om og om og om og om og om og om og om igjen) om manglende traking. Gjerne start en ny tråd for det.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Petter Jørgensen

256
Estimert levering: oktober
Ingen ny info
Ceramic Blue, stoffseter

navyelsen

Så er det trygt å anta at biler med stoffseter blir produsert senere?
Virker som om alle som får tidlig levering er med skinn, mens de som bestilte med stoff må vente på senere levering?

Synes i så fall at dette burde vært kommunisert bedre til kunden fra hyundai norge. Trist å måtte vente 2-3 måneder ekstra bare fordi man har valgt stoff fremfor skinn...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Carina F

1274
Estimert levering: Desember
Dark Knight, skinnseter

Kjell-gunnar Aasen

Noen som har en oppdatert liste etter fristen gikk ut

Gordon Retriever

Sitat fra: navyelsen på mandag 27. august 2018, klokken 12:29
Så er det trygt å anta at biler med stoffseter blir produsert senere?[...]
Synes i så fall at dette burde vært kommunisert bedre til kunden fra hyundai norge.

Ja, i det minste bør Hyundai Norway kunne svare på en henvendelse om de har signaler fra Sør-Korea om forsinkelser av stoffseter, og evnt. når de fikk disse signalene.

Øyvind Haugsbakk

Kønummer: 129x
Forventet levering: Des. 2018
Dark Knight m/skinn

trykkertor

#457
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 27. august 2018, klokken 13:56
Sitat fra: navyelsen på mandag 27. august 2018, klokken 12:29
Så er det trygt å anta at biler med stoffseter blir produsert senere?[...]
Synes i så fall at dette burde vært kommunisert bedre til kunden fra hyundai norge.

Ja, i det minste bør Hyundai Norway kunne svare på en henvendelse om de har signaler fra Sør-Korea om forsinkelser av stoffseter, og evnt. når de fikk disse signalene.

Hmmm.....se der ja.
Jeg trodde det kom både tekstilseter og skinnseter som var forhåndsbestilt av Hyundai Norge.
Nå som jeg begynner å ane konturer at "kun skinn" på disse båtene, så leser jeg eposten til Hyundai Norge 31.05 annerledes:

Først står det:
(Jeg tolket det som at en skulle velge mellom tekstil, skinn eller skinn+soltak)

SitatFor IONIQ velger svært mange en fullutstyrt versjon med skinninteriør. Dermed gjør vi valgene for deg som kunde logiske, enkle og forståelige i helt nye KONA electric ved kun å tilby bilen i ett fullutstyrt utstyrsnivå; KONA electric Teknikk. Det eneste man trenger å avgjøre er om man i tillegg ønsker skinninteriør, eller kombinasjonen skinninteriør og soltak.



Men så har jeg oversett: (lenger nede i samme epost)

SitatDet eneste du trenger å velge i tillegg er altså om du vil ha:

*Skinninteriør med ventilerte forseter

eller

*Skinninteriør med ventilerte forseter, kombinert med soltak

Biler med skinninteriør får i tillegg oppgradert dashbord med myke materialer og skinntrekk i dører, og biler med soltak får også LED interiørbelysning.

Her er altså tekstil ikke nevnt lengre, og det blir med dagens erfaringer plausibelt å anta at tekstil er noe som ikke var i forhåndsbestillingene.

Da synes jeg det hadde vært fair av Hyundai å informere om dette før vi konfigurerte bilene. Eventuelt i ettertid å kontakte tidlige kønumre med stoffseter og tilby om de ville betale seg opp til skinn og få bil sammen med de andre. Eller om de ville stå fast på sitt valg, og utsette levering.
Jeg har hele tiden presisert for min forhandler at jeg fint kunne endre farge og utstyr hvis det sikret meg levering tidlig. Noe de har sagt de skal se på, men ikke kunnet gjort noe med.


stiglj

Kønr 198
P. Red skinn
Estimert september/oktober
Utleveres onsdag 29.8

Gordon Retriever

#459
Listen er oppdatert.  Takk for tidligere og kommende bidrag.

Christoffer


Jorgensen

178 ble utlevert 28 aug, Pulse Red og skinn, men ikke soltak som jeg har skrevet tidligere
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Håkon77

378 er mottatt i dag. Dark Knight var en flott farge.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

bno


terjewa

#464
Kønr 2x, C.Blue, skinn, blir klargjort nå og utleveres Onsdag 5 September når jeg kommer tilbake til Trøndelag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA