Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

elKona

#390
Sitat fra: birgerdammen på onsdag 22. august 2018, klokken 09:18
Via forhandler er nå forklaringen fra Hyundai Norge at når det kommer inn avbestillinger på tidlige  biler gidder de ikke rokkere om på bilene, men bare gir den avbestilte bilen til noen med senere nummer!! Velkommen til Joker nord.
Det er ikke så rart at de gjør det sånn. Dersom 100 biler er på vei, og en bil klar for levering avbestilles, så må de rokker om på 100 biler. Den "nye" bilen skal til person 1, da må bil 1 til person 2, bil 2 til person 3 osv. Det blir bare rot.

Det enkleste er da selvfølgelig at den går til den neste personen i kø uten bil på vei.

Dersom den gikk ut i butikk og ble solgt utenfor kø hadde det selvfølgelig vært helt annerledes.

Limodriver

Det ville vel være mulighet til å gi den avbestilte bilen til den første som ikke har en bil "på kaia". Endringene ville således bli marginale.

Jeg ser imidlertid at det er enklere å ikke gjøre noe som helst og bare gi den til en lenger bak i køen.

elKona

Sitat fra: Limodriver på onsdag 22. august 2018, klokken 12:49
Det ville vel være mulighet til å gi den avbestilte bilen til den første som ikke har en bil "på kaia". Endringene ville således bli marginale.

Jeg ser imidlertid at det er enklere å ikke gjøre noe som helst og bare gi den til en lenger bak i køen.
Hva mener du med "den første som ikke har en bil "på kaia""?

Limodriver

Dersom det står ti galactic grey med skinn på kaia i Drammen og den første avbestiller bilen. Da gir du denne bilen til nr 11 som er den første kunden som ikke har en bil som har kommet til landet. Dersom nr 11 sin bil er på båt gir du denne til den første som ikke er på båt eller produsert.

Med andre ord svært få endringer. Slik det ble skissert måtte en endre på alle som sto i køen, dette ville være unødvendig.

elKona

Sitat fra: Limodriver på onsdag 22. august 2018, klokken 13:04
Dersom det står ti galactic grey med skinn på kaia i Drammen og den første avbestiller bilen. Da gir du denne bilen til nr 11 som er den første kunden som ikke har en bil som har kommet til landet. Dersom nr 11 sin bil er på båt gir du denne til den første som ikke er på båt eller produsert.

Med andre ord svært få endringer. Slik det ble skissert måtte en endre på alle som sto i køen, dette ville være unødvendig.
Da er vi enige  :+1: trodde det forrige svare ditt var rettet mot meg, men da gir det mening :)

Limodriver

Meningsforskjeller må en akseptere, men ikke personangrep.

Gordon Retriever

Ny oppdatering av listen på side 1 kommer om noen dager når jeg får arbeidet meg gjennom alle bingo-innleggene.

Jeg oppfordrer fortsatt alle til å komme med bidrag. 

Start gjerne innlegg med "Oppdatering" - hvis du kommer med nye opplysninger til en eksisterende oppføring på listen, eller "ny oppføring" hvis du ikke er representert fra før. :)

trykkertor

Ny oppdatering
#304
Ceramic Blue
Tekstil

Mail fra juni
Båt 2, ankomst september.

Spurte etter VIN for 1 uke siden:
VIN finnes ikke i våre systemer på din bil.

Gordon Retriever

@ovev: Har du også fortsatt ingen oppdatering på din Ceramic Blue med tekstilseter?

Sitat fra: ovev på mandag 30. juli 2018, klokken 22:21
Oppdatering på kø nr 233.

Opprinnelig levering sept/okt. Ingen ny leveringsdato mottatt.
Ceramic blue med stoff.

Gordon Retriever

Dersom det er interesse for det, kan jeg legge inn en liten markør ved siden av de oppføringene i listen som føler seg misfornøyde, forsmådde eller forbigått, slik at det går an å se hvilke konfigurasjoner dette gjelder.

Meld dere i så fall her i tråden, så ordner jeg dette til neste oppdatering.  #skuffetoverKona2018

Trond.m


andy99

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 23. august 2018, klokken 01:14
Dersom det er interesse for det, kan jeg legge inn en liten markør ved siden av de oppføringene i listen som føler seg misfornøyde, forsmådde eller forbigått, slik at det går an å se hvilke konfigurasjoner dette gjelder.

Meld dere i så fall her i tråden, så ordner jeg dette til neste oppdatering.  #skuffetoverKona2018
Er det virkelig nødvendig, bidrar ikke det bare til enda mer spekulasjon og negativitet? Ikke la dette forumet bli like useriøst som gruppen på face.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Christoffer

Oppdatering:
Har fått bekreftet at jeg får min bil (457) utlevert i morgen. :)

fredrikmo

Sitat fra: jorgenbsk på onsdag 22. august 2018, klokken 08:49
Sitat fra: fredrikmo på fredag 10. august 2018, klokken 09:33
Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 09. august 2018, klokken 12:53
Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 02. august 2018, klokken 14:20
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 30. juli 2018, klokken 16:42


   
   
        Kønummer           Estimert leveringstid      Ny leveringstid         Utlevert              Spesifikasjon                 
        480         Okt/nov     Siste halvdel sept, mulig okt               Dark-k Lær                


Takk for at du holder listen oppdatert. Verdifull informasjon for alle oss andre :)

Oppdatering: Anslått leveringstid er samme, men har fått opplyst at ankomst Drammen er estimert til 24. august. Det ble understreket at ankomst Drammen normalt var svært usikker dato og kunne/ville forskyves.
Jeg bor og har forhandler i Bergen, så kanskje er det en sjans for at noen med forhandler nærmere Drammen får bil før midten av september  :+1:

Nummer 481 her, bor i Drammen, race is on  8)

Fått beskjed om at bilen er estimert å være hos forhandler 3. september. Hvordan ligger du an? ;)

Forhandler vet ingenting om 481, utover estimert okt/nov. Du vinner, ser det ut til :)
Fredrik

'19 Tesla Model 3 LR RWD

Navl1

317 batman, skinn og soltak. Hentet i går. Gled dere!
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA