Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Perl09

Kønr: 15527
Kona EV Teknikk, Skinn
Dark night
estimert lev: 1 halv 2020

Vente bil:  Ioniq EV Teknikk/skinn, Phantom Black.
levering aug/sept 2018.


TheLyng

Fikk først oppgitt sept/oktober.
Snakket akkurat med forhandler og han mente den skulle være klar til utlevering om omtrent akkurat en mnd. Det vil vel si første uken i September.

Gala-g lær

Kønummer 20x

Vestfold

Limodriver

Sitat fra: TheLyng på torsdag 02. august 2018, klokken 15:07
Fikk først oppgitt sept/oktober.
Snakket akkurat med forhandler og han mente den skulle være klar til utlevering om omtrent akkurat en mnd. Det vil vel si første uken i September.

Gala-g lær

Kønummer 20x

Vestfold
Jeg har samme konfigurasjon, men ca 30 plasser før deg i køen og får bil mot slutten av september. Forhandler oppgir å ikke engang ha mottatt bilen når du skal få den levert.

Det er helt utrolig hvordan det gis forskjellig informasjon fra forhandlere, det er rett og slett forunderlig at det er mulig å kommunisere på denne måten. Den som visste hvilken informasjon en kan stole på.

catadams

HEI ALLE  :)
Har kønr 9.903 og forventer derfor ikke å få bil før om et drøyt år. Er det noen her med tidlig kønr som vurderer å selge bilen sin straks den ankommer Norge (vet at man ikke kan endre navn på kontrakt etc...) Flere farger er aktuelle, men bilen må ha soltak.

Send meg gjerne en mail hvis dette er av interesse.

Gordon Retriever

Sitat fra: Limodriver på torsdag 02. august 2018, klokken 15:45
Jeg har samme konfigurasjon, men ca 30 plasser før deg i køen og får bil mot slutten av september. Forhandler oppgir å ikke engang ha mottatt bilen når du skal få den levert.
Er forhandler såpass på nett at du får opplyst ankomsttid for båten bilen kommer med, pluss tillegg for antirust-behandling og transport til ditt hjemsted?

Systemene til Hyundai skal operere med en estimert dato såvidt jeg har skjønt, men noen forhandlere kan være redde for å love for mye ved å opplyse om denne.

Limodriver

Forhandleren er veldig oppdatert.

Det er for eksempel interessant at noen har fått leveranse i august før demobilene kommer til forhandlere når demobilene "deles ut" før kundebilene. Demobilene kan ikke brukes før 20. august selv om de ankommer tidligere.

Det ville nok ha vært bedre om kommunikasjonen enten går kun gjennom forhandlere eller kun via FB og markedsdirektør. At markedsdirektør prøver å godsnakke kundene på FB for at forhandlerne skal rydde opp i etterkant er litt uheldig.

Gordon Retriever

#231
Da begynner vi å få endel oppdaterte datoer for de tidligste bilene, kom gjerne med mer info hvis du har.
Takk til alle som bidrar. :)

Listen er oppdatert.

Gordon Retriever

Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 02. august 2018, klokken 14:20
Takk for at du holder listen oppdatert. Verdifull informasjon for alle oss andre :)

:+1:

Takk. Veldig greit å administrere tabeller hvis jeg iblant synes det blir i overkant mye off-topic, FUD, tilhengerfeste, sutring, nedsnakking av Tesla-aksjen eller referanser til Donald Trump andre steder på forumet.   :D

Jorgensen

Venteliste 178, P Red, Solt, bekreftet levering ultimo august
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Leifen1980

Er vel jeg som liggger som venteliste 37x her. (Rett nr er 371)

Etter å ha ringt forhandler har jeg fått oppgitt at bilen kommer til Drammen ca 26 august med utlevering i månedsskiftet eller begynnelsen av september. :)
Farge er for øvrig chalky white og skinn.

Da er det bare å finne ut hvilken av våre andre biler som skal selges.
Send PM for interesse ;)
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Bård Fjukstad

Kønr 32
C-blue Skinn Solt
Forventet levering medio sept

Antageligvis uheldig med farge,skinn,soltak kombinasjonen :-)
Grei forhandler som ikke lover noe de ikke kan holde, foretrekker det selv også.

Navl1

Tror flere forhandlere holder litt igjen på sine leveringstidspunkt, fordi de ser store muligheter for forsinkelser. Min forhandler har sagt at han kan tidligst levere bil 24. august (når jeg reiser på ferie, og da må alt klaffe), mest sannsynlig helt i slutten av august, og i verste fall forsinket til midten av september. Og da har jeg fått beskjed om at bilen min er på båten som kommer i helgen.....

Ved tanke på at klargjøring da tar 10-15 dager (opplyst fra forhandler), og bilen kommer i helgen, så burde den jo være klar til rundt 20. august (bor i Oslo). Så her legges det inn godt med marginer for forsinkelser.

Jeg vet også at ingen forhandlere vil ha demobiler som de kan bruke før 20. august. Flere vil få bilene før dette, men har fått beskjed om at de ikke skal tas i bruk før 20. av en eller annen grunn.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

makki


HPSE

Kønummer 441. Dark Knight m/Skinn.. Tidligere estimert oktober/november. Nå er det bekreftet ankomst drammen 14 August :D
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Spajderman

Ser ut som det er lite Ceramic Blue på de første båtene? Har kønr 19x, Ceramic blue med skinn. Fikk estimert September/Oktober, har ikke hørt noe om fremskyndet levering så langt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA