Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Sjekket VIN på en bil som var ankommet lokale forhandleren.
Denne ble losset i Drammen én uke etter bilen jeg fortsatt venter på. :P
#storhyundaifan

Sorlandsinv

Ut i fra det jeg ser om de litt over 300 registrerte Konaene, så har Hyundai bestillt følgende på forhånd:
Ceramic Blue- 97
Grå (mest sannsynlig begge de grå fargene) - 83
Hvit - 51
Pulse Red - 38
Tangerine - 26
Acid Yellow - 23

Skirumpa

404, DK, skinn, estimert okt/nov. Drammen 19. august (tror jeg). Utleveres i morgen 7.9!

-Kristoffer

Gordon Retriever

Vi slår et slag for å bruke norske ord i Norge, og gir tråden et nytt navn. :)

kneip

Nummer 281 - White Chalk med skinn og soltak - opprinnelig forventet i slutten av august / starten av september.
Nummer 284 - Dark Knight med skinn og soltak - opprinnelig forventet i slutten av august.

Nummer 284 ble utlevert 01.09 og nummer 281 blir utlevert 07.09 :)



Håkon77

Soltak ser ut til å gjøre ventetiden lenger. Men nå må det vel ha kommet en del biler på veien? Har sett to ute i trafikken og vi er to på samme arbeidssted i Oslo.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

trykkertor

Så et par på veien i går. En Pulse Red og en Ceramic Blue.
Jeg ble rimelig skuffet da jeg synes Kona EV ser alt for anonym og kjedelig ut på veien.
Vekket ingen følelser i meg slik det gjør med biler jeg liker designet på.
Synes faktisk den lignet på Citroen Cactus, og måtte se to ganger etter for å få bekreftet at det var Kona EV.
Den ene lå bak meg i noen km.


Gordon Retriever

Citroën skuffer ved at C4 Cactus kun kommer med halogen hovedlys.  Dette er dobbelt skuffende siden merket var blant de aller første som kunne levere retningsstyrte xenonlamper i dette segmentet allerede i 2005.

Limodriver

Jeg synes Kona nåde har et moderne og et tiltalende design. Det ene jeg ikke liker på EV er den tette grillen. Hadde de beholdt "bensingrillen", men evt tettet den synes jeg bilen ville vært mye finere. Foruten dette synes jeg det faktisk er en av de mer vellykkede elbilene designmessig.

Bård Fjukstad

Kønr 32 C-Blue skinn soltak utlevert 7.9 etter avtale.

På vei mot Tromsø, fantastisk bil så langt. Første elbil, og alt må læres på nytt, bortsett fra at set ikke kan være mulig å få rekkeviddeangst. Snart 500 km og begge stopp så langt pga menneskelige behov. Og lading på si.

Jon Aafoskaas

Kønummer:  50x
Forventet levering:  oktober/november 2018

Evnt. personlig tekst:
Galactic gray, uten skinn, uten soltak.
Handlet Hyundai Ioniq med teknikkpakke for levering i november 2016. Farge er Aurora Silver.

prompt

Sitat fra: prompt på tirsdag 14. august 2018, klokken 17:31
Sitat fra: prompt på mandag 30. juli 2018, klokken 17:24
Kønmr: 267 Estimert levering: september/oktober

Spesifikasjon: Skinnseter, Ceramic Blue.

Ny info: forventa levering til forhandlar veke 39, men det kan endre seg. BNH Oslo.

Fekk tilbod om utlevering i veke 37, men må hente den 19.september i veke 38. Dei har med andre ord haldt leveringsdato med god margin, og godt er det.

jorgenbsk

Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 09. august 2018, klokken 12:53
Sitat fra: jorgenbsk på torsdag 02. august 2018, klokken 14:20
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 30. juli 2018, klokken 16:42


   
   
        Kønummer           Estimert leveringstid      Ny leveringstid         Utlevert              Spesifikasjon                 
        480         Okt/nov     Siste halvdel sept, mulig okt               Dark-k Lær                


Takk for at du holder listen oppdatert. Verdifull informasjon for alle oss andre :)

Oppdatering: Anslått leveringstid er samme, men har fått opplyst at ankomst Drammen er estimert til 24. august. Det ble understreket at ankomst Drammen normalt var svært usikker dato og kunne/ville forskyves.
Jeg bor og har forhandler i Bergen, så kanskje er det en sjans for at noen med forhandler nærmere Drammen får bil før midten av september  :+1:

Forhandler fikk bilen fredag 7/9. Får den utlevert mandag 10/9.
Nå gleder vi oss! :)

KonaEier


arthur

Har nettopp vært og sett på min nye bil som jeg skal hente på fredag. Det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg får bilen allerede nå for mitt (opprinnelige) kønummer (firesifret) skulle ikke medføre at jeg fikk bil før utpå vinteren en gang når jeg ser hva andre oppgir. Tør nesten ikke si mer før jeg står med vognkortet i hånden på fredag, men må ha hatt utrolig flaks av en eller annen grunn.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA