Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aksjon 00D005

Startet av Ørjan, fredag 11. september 2020, klokken 20:47

« forrige - neste »

Ørjan

Hadde andre service på Kona idag.
Der hadde de også utført en aksjon 00D005
Noen som vet hva den aksjonen er?
Var fruen som hentet bilen så jeg fikk ikke spurt.
Søkt på nett men der fant jeg bare noe tyske greier jeg ikke skjønte bæret av... :)
Kia Niro EV 2023
Hyundai Ioniq 5 awd 2021
Hyundai Kona EV 2019 (solgt)
Kia e-Niro 2019 (solgt)
E-golf 2017 (solgt)


Ørjan

#2
Takk for linken!
Ved hjelp av oversetter har jeg kommet fram til at aksjonen trolig omhandler:
BMS = Battery Management System. Tror det her dreier seg om litt endret ladekurve. Noen påstår litt høyere effekt frem til 77%. Noen hevder at det vises lenger kjørelengde når de har ladet til 100%.
MCU = Maskinkontroll enhet. Det jeg har funnet her, er at noen hevder at nykking ved høyere hastighet når en bruker cruise er blitt mindre. Selv følte jeg at pedalen kjentes litt anderledes. Litt «lettere» på en måte samtidig som motoren virket mer «på» når en står i ro med bremsepedalen inne og setter igang igjen...?
VCULCD =?
IGPM = 12 volts batteri system. Tror det lades oftere ,om det trengs, ved hjelp av hovedbatteriet. Sikkert for å unngå at det tømmes og en ikke får start. Ser det valget en hadde før på å skru av og på funksjonen er tatt bort fra menyen.

Fant egentlig ikke noe helt konkret av sikre kilder til hva aksjonen egentlig endret. Har imidlertid «matet» nyskjerrigheten noe 😊. For håpe bilen ble bedre ikke dårligere av oppdateringen ihvertfall😅
Kia Niro EV 2023
Hyundai Ioniq 5 awd 2021
Hyundai Kona EV 2019 (solgt)
Kia e-Niro 2019 (solgt)
E-golf 2017 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA