Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Onboard lader trilling

Startet av Trut, mandag 18. juni 2018, klokken 22:10

« forrige - neste »

Trut

Er der nogen der har erfaringer med repration af onboard lader på trillinger c-zero/i-miev min erfaring er at de går istykker ved 70-80000km  om det er elektrolytter ell modstande der brænder af

Elmo

Har hørt om flere slike problemer. Ser ut som det faktisk er batteriet som er problemet og ikke laderen.
Ett eksempel:  https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38538.15
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trut

Har en i-miev hvor onboard laderen holdt op med at virke men bilen ku godt hurtiglade der skiftede jeg lade boksen den har kørt fint i over et år nu så batteriet fejler ikke noget   

Elmo

Sitat fra: Trut på mandag 18. juni 2018, klokken 23:59
Har en i-miev hvor onboard laderen holdt op med at virke men bilen ku godt hurtiglade der skiftede jeg lade boksen den har kørt fint i over et år nu så batteriet fejler ikke noget
Når du sier "lade-boksen", mener du da lade-ledningen (med boks på) ??
I headingen her sier du onboard-lader. Lade-boksen på ledningen er ikke det samme som onboard-laderen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trut


Trut

Den store sikring går også når jeg sætter bilen til opladning

davidkvi

Har reparert en bil med denne feilen nå, men følgefeil er et stort problem. Kjørte bilen en tur og så døde den igjen. Så DC/DC'en er ikke det vanskeligste å reparere. Men det som er vanskelig er å reparere det den ødelegger videre i bilen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA