Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når tror du de første i Norge får anledning til å konfigurere sin Model 3?

Startet av MrBacardi, mandag 18. juni 2018, klokken 20:33

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Taben på lørdag 08. september 2018, klokken 20:19
Hei. Jeg tok meg en tur til Tesla i New York for noen uker siden, fikk se og prøvekjøre model 3. Eeeeeh avbestille fordi du ikke kan velge akkurrat helt som dine ønsker, ja gjør det, hva bil skal du velge da, lurer jeg veldig på? Beholde Leafen?

Leafen skal byttes ut den, men det kommer mange elbiler på markedet fremover. Både Model Y og en del fra andre produsenter. Vi er ikke nødt til å bytte den neste år, kan sikkert beholde den et år eller to til om vi ikke finner noen passende modeller.

Kan jo hende f.eks Ioniq etterhvert kommer med litt større batteri og app. Da er det en soleklar kandidat.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Taben

jkirkebo.

Hei. For vår del så ble Leafèn kjøpt som en ventebil til model 3 kommer.... Ja, det kommer mange fine biler med lang rekkevidde fremover for de som kan/vil vente. Etter å ha prøvekjørt model 3 så tror jeg det skal bli vanskelig å finne bil med sammenlignbar kjøreopplevelse i den prisklassen den representerer. Kjørekomforten er høy, veldig høy i klassen mellomstor, liten bil. Den er rå, tro meg :)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tesla model X P100D, Oktober 2017
Leaf, September 2017

Tesla model X Signatur P90D, August 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
Rediger innlegg
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

jkirkebo

Sitat fra: Taben på lørdag 08. september 2018, klokken 20:56
jkirkebo.

Hei. For vår del så ble Leafèn kjøpt som en ventebil til model 3 kommer.... Ja, det kommer mange fine biler med lang rekkevidde fremover for de som kan/vil vente. Etter å ha prøvekjørt model 3 så tror jeg det skal bli vanskelig å finne bil med sammenlignbar kjøreopplevelse i den prisklassen den representerer. Kjørekomforten er høy, veldig høy i klassen mellomstor, liten bil. Den er rå, tro meg :)

Vi skal ha den som nr.2 bil. Stort sett kjøring i nærområdene. Jeg er lite interessert i kjøreopplevelse og komfort så lenge det er innenfor normalen. Leafen er mer enn bra nok sånn, bortsett fra understellet som gynger litt vel mye over fartshumper. Men om jeg blir tvunget til å bestille klamme, glatte seter for å få el-justerbare seter med minne så blir nok komforten lavere enn i Leafen for vår del. Jeg hadde skinnseter (og det var skinn, ikke kunstskinn) i vår gamle P85+ men gikk fort over til stoffseter igjen i X'en. Superfornøyd med de.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

Deler synet til jkirkebo i mange henseender uten at jeg kan se noe som ville være en dealbreaker for oss, men skinn er lite ønskelig må si det. Det er rasjonelt med pakkeløsning i prod øyemed så for Tesla tror jeg man skal vente lenge på "individuell tilpasning".

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mazzbot

Rød farge koster nå 2500$ , har det klikka for mr Musk ? Dette blir for dumt !!
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Magnus Hansen

Sitat fra: Mazzbot på søndag 16. september 2018, klokken 05:55
Rød farge koster nå 2500$ , har det klikka for mr Musk ? Dette blir for dumt !!

Du skal være veldig glad i rød for å betale det...

Mange rapporter om kvalitetsproblemer med rød lakk, så de må vel gjøre om på prosessen og bruke mer tid per bil for å få akseptabel kvalitet. Med reduserte valgmuligheter og stadig økende priser er det åpenbart ar lakk er en ordentlig flaskehals akkurat nå. Og de synes nok det er like greit folk velger enklere farger inntil de får orden på dette. Forhåpentligvis vil prisene gå litt ned igjen etterhvert som de får kontroll på dette

Philip Marlowe

Mange reklamerer med kvalitetsproblemer med rød lakk? Den var ny for meg. Hørt det motsatte - rød "double coat" er sterkere enn vanlig metallik. Ikke hatt noen problemer.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Magnus Hansen

Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 16. september 2018, klokken 13:34
Mange reklamerer med kvalitetsproblemer med rød lakk? Den var ny for meg. Hørt det motsatte - rød "double coat" er sterkere enn vanlig metallik. Ikke hatt noen problemer.

Det er jo ikke andre enn Tesla som sitter på tallene, men anekdotisk på Twitter og forumer så høres det ut som det er en del problemer med rød lakk på 3. Feks:


https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/red-paint-quality-issues.124897/


Musk har også tweetet om utfordringene :

Sitat

The multi-coat colors (pearl white & red) are hardest, red especially, as it has red tint in the clear coat layer itself for depth & complexity

N0ya

Tror dere det vil være realistisk å kunne forvente levering av en LR PUP EAP WPC SW (+ eventuell TH) før sommerferien 2019?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

georglu

Sitat fra: N0ya på tirsdag 18. september 2018, klokken 11:46
Tror dere det vil være realistisk å kunne forvente levering av en LR PUP EAP WPC SW (+ eventuell TH) før sommerferien 2019?

Hvis de kommer med TH til Model 3, så vil jeg tror det er sannsynlig.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ProsjektX

Om de snakker om Q3 så er det nok virkelig helt på tampen, vil anta at de vil komme igang med SR i USA først også. Så litt skeptisk kjenner jeg. Eller kan det være at SR og diverse utstyrsvarianter ikke blir tilgjengelig fra start i Europa? +9kUSD betaler jeg aldri for LR ihvertfall, så bare SR som kan være interessant.

Som andre her frykter jeg at bilen blir for dyr, spesielt hvis man skal ha med ting som er omtrent standard-utstyr på andre biler i dag, så må du legge til PUP, EAP, +10kUSD så langt, for tilsvarende utstyr som du betaler ~35k NOK fra f.eks Hyundai/Kia. For ikke å nevne +2.5kUSD for rød lakk, SR med en god del kortere rekkevidde enn konkurrenter som f.eks Niro, så skal jeg virkelig overbevises. Kommer ikke til å bestille 3 uten å ha prøvd og testet en grundig ihvertfall.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Klykken

Vedr. lakk - undersøk pris på foliering. Kan bli billigere enn å bestille fargen fra fabrikk.
Ellers er naturligvis testing av bil meget aktuelt før man velger å ta steget med bestilling. Skal testes godt her også før jeg vurderer bestilling.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Svolar

Hva er de største ulempene eller dårligste features?

Sedan form kan jeg leve med
Baksetene er veldig lave
Er hovedlysene bedre enn de var på model s 2013?
Andre ting?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA