Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Siste påminnelse: Din OnStar-prøveperiode utløper veldig snart

Startet av Tellus, mandag 18. juni 2018, klokken 16:15

« forrige - neste »

Tellus

Trenger man OnStar abonnement for å utnytte app-funksjoner som forvarme eller er OnStar kun nyttet opp mot overvåking av bilens funksjoner, sporing osv ?

Snart et år siden jeg hentet fikk bilen og må ta en avgjørelse om jeg skal forlenge abonnementet eller ei.

Tormod Beck


oland

Det koster 109,50 per måned.  Uten abonnement vil man blant annet miste funksjoner under "Nøkkelkort" (forvarming, låse bil etc.), samt lokaliseringstjenester.  Man vil fortsatt kunne bruke funksjoner under "Kjøretøyets status" (redigere ladebegrensning etc.).
2017 Opel Ampera-e

Tellus

Forvarme er den klart viktigste funksjonen for meg så da er det bare å tegne abonnement.

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på mandag 18. juni 2018, klokken 19:34
Forvarme er den klart viktigste funksjonen for meg så da er det bare å tegne abonnement.
Du kan forvarme/kjøle fra nøkkelfob. Krever at du ser bilen for å ha rekkevidde til å nå den med nøkkel.

1Ampera

2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

bno

Altfor dyrt med over et laken i året, bruker KeyFob. Prøvd meg på Onstar hjelp et par ganger bare waste of time.

jche


3irikur

Forvarming + sikkerhetsnettet med at de ringer 113 dersom det skulle skje noe var utslagsgivende for at jeg valgte å kjøpe abbonement :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

elektrolux

Galskap å godta at funksjoner i bilen krever abonnement. Ampera og Bolt er derfor fjernet fra ønskelisten min over kommende biler inntil noen har funnet en "hack" på å beholde disse funksjonene aktive uten at bilfabrikken skal ha et sugerør ned i lommeboka mi.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

zbk

Nå må du slutte å surmule over alt som potensielt koster penger, electrolux, selv når det ikke angår deg en gang. Flere og flere av innleggene dine brukes jo nesten ikke til noe annet enn å klage på bompenger, abonnementer, Stavanger kommune og gudene vet hva annet. Det er da fritt fram å velge å betale for OnStar eller ikke...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

LarsAa

Forvarming fungerer fra App selv om man ikke har abonnement. Resten av fjernstyringsfunksjonene deaktiveres (låse/låse opp, tute med horn) - men det er jo begrensa hvor viktig det er. Forvarming funker og det er viktigst

jj44nn

Jeg har på autolås og har glemt bilnøklene i gymsekken flere ganger, da låses bilen seg automatisk når jeg går fra bagasjerommet til førerdøra. Heldigvis har jeg oftest mobilen i lomma og åpner via appen.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Counterpointer

Sitat fra: LarsAa på torsdag 08. november 2018, klokken 19:01
Forvarming fungerer fra App selv om man ikke har abonnement. Resten av fjernstyringsfunksjonene deaktiveres (låse/låse opp, tute med horn) - men det er jo begrensa hvor viktig det er. Forvarming funker og det er viktigst
Forvarming fungerer kun via nøkkel for meg. Hverken Opel app eller Onstar nettside fungerer for forvarming lengre.

Como

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 14. november 2018, klokken 19:26
Sitat fra: LarsAa på torsdag 08. november 2018, klokken 19:01
Forvarming fungerer fra App selv om man ikke har abonnement. Resten av fjernstyringsfunksjonene deaktiveres (låse/låse opp, tute med horn) - men det er jo begrensa hvor viktig det er. Forvarming funker og det er viktigst
Forvarming fungerer kun via nøkkel for meg. Hverken Opel app eller Onstar nettside fungerer for forvarming lengre.
+1 Kun via nøkkel.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA