Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla vs Panda

Startet av PionerThink, mandag 18. juni 2018, klokken 10:56

« forrige - neste »

PionerThink

Dette var en litt morsom artikkel:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=50091

Hadde ikke trodd at Pandaen skulle vinne, men som det sies i artikkelen så har han vel kjørt mer eller mindre non stop, og vinner dermed på at han har færre og kortere stopp vil jeg tro ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

THE

Tror racet hadde fått en annen vinner hvis det var Panda mot S100D. Uansett et godt bevis på at elbil har langt igjen for å bli like fleksible mtp langkjøring som fossilbiler.

Her har de også kjørt strekning med superlader hele veien. Ved å kjøre til Øst Finnmark hadde det blitt total grusing av Tesla, da hadde sikkert Pandaen vært nesten tilbake på Østlandet før Teslaen hadde vært framme i Kirkenes.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Øyvind.h

Fulgte denne på Facebook og glympse. Artig opplegg :)

Sjåfør i Panda hadde minimalt med hvile og kjørte maks av hva bilen klarte.

Mtp reaksjonsevne når man mangler søvn er ikke dette et race som bør brukes som målestokk. Men det er en påminnelse om at på helt ekstrem langkjøring med tid som mål vil elbilen henge etter.
Er tusenvis av kilometer i ett strekk med minimum av pauser viktig parameter for bilkjøp bør man gå for fossilbil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mippen

Hvor mye hvile hadde føreren av TMX I forhold til Pandaen hvis man ser bort i fra SC?
Fremtiden er elektrisk.

Simen1

#4
De burde pålagt seg selv tilmålte hvile og mat-pauser a la det yrkessjåfører har, for sikkerhetens skyld og for å få en mer vitenskapelig sammenligning. Da tipper jeg det hadde blitt jevnere. Eventuelt byttet sjåfører med noen uthvilte under veis.

Ellers så er S en del mindre sugen på batteri enn X, samt at 100D holder høyere ladeeffekt lengre enn 90D.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

hsa77

Savner informasjon om hvor lite hvile sjåføren av Pandaen hadde. Tipper det var så lite hvile at han mot slutten var så sliten at han like gjerne kunne hatt promille! Det er gode grunner at yrkessjåfører har strenge kjøre/hviletider. Hadde man fulgt kjøre/hviletider i dette racet hadde nok Teslaen vunnet, tviler på at det da hadde blitt skrevet om saken!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

elektrolux

Artig race og resultat. Alltid kjekt når underdog vinner.

Husker godt hvor utholdende en kunne være i yngre dager. Kjørte f.eks t/r Oslo for å gå på disco på 80 tallet. Alt uten søvn. Samme gjorde jeg til Torine for å kjøpe deler til min gamle Fiat 124 Sport Spider.

I dag dupper jeg av omtrent idet jeg setter meg i bilen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

krl

Dette høres ut som en god idé hvis man ønsker seg mange trafikkulykker...

På en slik langtur bør det inn minimum én overnatting når man kun har én sjåfør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA