Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

(Poll) Signert kontrakt?

Startet av andy99, mandag 18. juni 2018, klokken 10:23

« forrige - neste »

tolapet

I kontrakten er det kun under "merknader", der er nevnt mulighet for å kansellere kontakt.
I Forbrukerkjøpsloven, vedlagt kontrakt, punkt 3," Pris ", er det mulighet til å heve kjøpet hvis prisøkningen overstiger 6 %, med unntak av at: avtalt eller forutsatt leveringstid lengre enn 6 mnd etter kontraktsdato.
Da kan prisen økes mer enn 6%, uten at en har krav på heving av kontrakt.
Og det synes jeg er litt bekymringsfullt...

Bfs

Jeg har fått kontrakten min, og stusser litt over hvordan beløpene er satt opp:
Bil - 322600
Engangsavgift - 2400
Tilleggsutstyr - 21800
Frakt/klargjøring/reg.omkostninger - 10900
Totalt 357700

For meg ser det ut som at tilvalget for skinn er lagt inn som Frakt/klargjøring/reg.omkostninger,ikke som tilbehør. Har noen vært borti det samme, og har det egentlig noe å si?


Trond.m

Det betyr vel egentlig ikke noe så lenge du er enig i totalprisen.

Spajderman

Mulig at skinn er lagt inn i "Bil" og at frakt og leveringskostnadene faktisk er nettopp det? De er vel på 10900,- om jeg ikke husker feil. Men som TM skriver er det vel ikke så farlig så lenge totalprisen stemmer.

HalvorV

Andre som har kontrakt uten leveringsdato?
Tesla Model Y Perfomance

Spajderman

Sitat fra: HalvorV på onsdag 27. juni 2018, klokken 17:47
Andre som har kontrakt uten leveringsdato?

Ja, står ikke angitt leveringsdato i min kontrakt, signerte før den var klar pga. ferie og fikk leveringsdatoen senere.

Elbilventer

Sitat fra: tolapet på lørdag 23. juni 2018, klokken 21:28
I kontrakten er det kun under "merknader", der er nevnt mulighet for å kansellere kontakt.
I Forbrukerkjøpsloven, vedlagt kontrakt, punkt 3," Pris ", er det mulighet til å heve kjøpet hvis prisøkningen overstiger 6 %, med unntak av at: avtalt eller forutsatt leveringstid lengre enn 6 mnd etter kontraktsdato.
Da kan prisen økes mer enn 6%, uten at en har krav på heving av kontrakt.
Og det synes jeg er litt bekymringsfullt...
Samme i min kontrakt. Kontakt selger. Jeg fikk bekreftelse per epost at jeg kan kansellere hvis prisstigning overstiger 6%.
Det er en standardkontrakt. Passer ikke helt til elbilmarkedet slik det "fungerer" i dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA