Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

(Poll) Signert kontrakt?

Startet av andy99, mandag 18. juni 2018, klokken 10:23

« forrige - neste »

ca119

Trodde fristen var 17.6? Fikk kontrakt fra Birger N. Haug, men signerte ikke enda.
Har jeg fortsatt tid?
Men tror jeg dropper det å kjører videre på dieseldyret som bare er 3 år gammel.

Limodriver

Sitat fra: ca119 på onsdag 20. juni 2018, klokken 08:55
Trodde fristen var 17.6? Fikk kontrakt fra Birger N. Haug, men signerte ikke enda.
Har jeg fortsatt tid?
Men tror jeg dropper det å kjører videre på dieseldyret som bare er 3 år gammel.

Du måtte reservere bil innen 17.06, jeg fått opplyst av min forhandler at ontrakten må signeres i løpet av neste uke. Det høres fornuftig ut i og med at "ordinært" salg begynner påfølgende mandag.

arthur

Jeg har avtalt med min forhandler at jeg kommer innom i slutten av neste uke eller begynnelsen av påfølgende uke hvilket var greit for dem/ham. (BNH Asker)
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

AndersK

Ikke hørt et pip fra min forhandler i Bodø.

bjuro

Da er vi minst to i Bodø som ikke fikk høre noe  :)

Navl1

Er bare å slappe av, forhandler tar kontakt når de vet mer om når de har faktisk forventet leveringstid til dere.

Hyundai må få noen dager til å sortere kortene, x antall bestillinger skal gås igjennom.

Første kunde som har bestilt bil som er på første båt vil da få tilbud om å signere, hvis denne sier nei, så tar de kontakt med neste osv.

Dette kommer til å ta tid.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

bno

Tror ikke man bør slappe av. Min forhandler ringte meg idag og ba meg komme å signere pga tidsfrist for Hyundai. Kan ikke skade å være litt proaktiv.

Limodriver

Sitat fra: bno på onsdag 20. juni 2018, klokken 14:01
Tror ikke man bør slappe av. Min forhandler ringte meg idag og ba meg komme å signere pga tidsfrist for Hyundai. Kan ikke skade å være litt proaktiv.

Denne fremgangsmåten ville ha vært en god metode, men etter det jeg har forstått kommer Hyundai til å kreve signatur relativt raskt og ikke nødvendigvis i kørekkefølge. Forhåpentligvis fordeler de bilene på den første båten forfra i køen slik at fordeling av farge og utstyr skjer på rettferdig måte og de som vet må vente kan få valget om annen farge/utstyr eller vente.

Vidar_S

Sitat fra: bno på onsdag 20. juni 2018, klokken 14:01
Tror ikke man bør slappe av. Min forhandler ringte meg idag og ba meg komme å signere pga tidsfrist for Hyundai. Kan ikke skade å være litt proaktiv.

..eller man kan forholde seg til siste avsnitt i reservasjonsbekreftelsen:

"Du vil bli kontaktet av din forhandler med informasjon om forventet leveringstid på din bil før inngåelse av kontrakt. Det er ikke nødvendig at du selv tar kontakt med forhandler. Denne e-posten er din bekreftelse på at din bestilling er ivaretatt. Det vil være mulig for interessenter med et kønummer å gjennomføre bestilling av KONA electric til og med søndag 17. juni. Vi vil begynne prosessen med kontraktinngåelse umiddelbart etter dette. Denne prosessen kan ta litt tid avhengig av ditt kønummer og antall totale bestillinger. Vi ber derfor om at du har litt tålmodighet i denne prosessen. "

(min utheving)

Gordon Retriever

Sitat fra: bno på onsdag 20. juni 2018, klokken 14:01Min forhandler ringte meg idag og ba meg komme å signere pga tidsfrist for Hyundai. 

Skeptisk.  Andre er lovet å få oppgitt forventet leveringstid før inngåelse av kontrakt.

ProsjektX

Har en følelse av at det er en del vel "proaktive" forhandlere der ute, som kanskje går litt på siden av opplegget Hyundai har lagt, uten at det gir kjøpere noe som helst.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

bno

#26
Sitat fra: ProsjektX på onsdag 20. juni 2018, klokken 15:42
Har en følelse av at det er en del vel "proaktive" forhandlere der ute, som kanskje går litt på siden av opplegget Hyundai har lagt, uten at det gir kjøpere noe som helst.
Det kan være, men jeg var innom i gå og snakket med selger. Sa at jeg ikke er s stresset på bilen, og ønsker valgt farge (om jeg må vente). Greit nok. Men da jeg hadde sovet litt på det tenkte jeg på situasjonen ifm. AE kjøpet og bestemte meg for å dra innom å få ordnet det formelle. På vei dit så ringer faktisk selger å sier at jeg må komme å signere. Noe har da tilsynelatende "hendt" sien gårsdagen. Nå var det noe mer "armer og bein". Proaktiv, Ja tror det er lurt!
Har en kjempedialog med selger/firma som har vist at de er å stole på ift. varetakelse av meg som kunde,

arthur

Må man komme innom? Min selger spurte om jeg ville signere i butikk eller på nettet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Gordon Retriever

Sitat fra: bno på onsdag 20. juni 2018, klokken 16:13Men da jeg hadde sovet litt på det tenkte jeg på situasjonen ifm. AE kjøpet og bestemte meg for å dra innom å få ordnet det formelle. På vei dit så ringer faktisk selger å sier at jeg må komme å signere. Noe har da tilsynelatende "hendt" sien gårsdagen. Nå var det noe mer "armer og bein". Proaktiv, Ja tror det er lurt!

Jeg stusser på inntrykket av at noe er "hendt".  Har Hyundai Norge ombestemt seg mht. framgangsmåte?  Er antallet bekreftelser mye større enn antatt på forhånd?
Hyundai har hatt ett år på å forberede seg på denne dagen - stålkontrollen burde være på plass.

bno

Oppfattet det dithen at Hyundai ville ha signerte kontrakter klarlagt innen neste torsdag. Spurte ikke om grunn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA