Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Eldre i3

Startet av Rooki3, søndag 17. juni 2018, klokken 15:33

« forrige - neste »

bromm

Min (mars 2014) har gått 101.000 km og jeg avleste nylig 18,9 kWh på "MAX CAPA BATT" (som ny var det garantert 18,8). Så i praksis vises det ingen tap i kapasitet så langt...

SE

Mars 2014 - bil;  gått ca 130 000. Ikke merket redusert kapasitet på batteri.  Kjøremønster og bruken er svært repeterende siden 2014, hence: jeg ville merket endring i rekkevidde om det var noe endring.

Avvik
- I starten: Repeterende besøk hos BMW pga klimaanlegg trøbbel. SW update fixet det til slutt
- Byttet KLE (vanlig visstnok)
- Fjerbenlager foran begge sider (knirk ved sving)
- Klosser bak to ganger
- Klosser foran en gang
- Bremseskiver alle fire hjul (rustet i stykker)
- Byttet el-låsepinne for ladeplugg
- Vindusviskerblad foran
- Ladet kun 3,6 kW på AC.  SW - update for å få 7,2kW
- Justert hjulstilling pga avvik ut over grenser.  Opplevde at bilen syklisk svømte/vrikket  på særdeles glatt føre ( såpe pluss)
- Relatert til over tror jeg: Den spiste opp 2 sett dekk etter 40-50 000. (Fikk ikke snakket det inn på garanti)
- Verksted har skrudd istykker festeskrue/pakning til lokk over motor. (Tar dette før 5 år )
- Jeg bør bytte frontrute.  Virker som det er lett å få ruteskader på bilen, uten at jeg kan forså hvorfor

En del saker; Det meste er tatt på garanti.  Bilen hadde service inntiltil 100 000. 
Misfornøyd med utfallet av rotårsak til dekkslitasjen.  :-1:
Jeg måtte bekoste bytte av 8 dekk litt tidlig synes jeg. Jeg fikk egentlig også krav om å bekoste hjulstillingskontrollen (som var utenfor spec., dvs de måtte justere). Jeg nektet, synes det var litt håpløs holdning.  Fikk det uten kostnad til slutt, men ikke uten å være såkalt standhaftig  :).

Uten dekkhistorien:  Meget fornøyd! Lave driftskostnader.


Ingeniøren

Mye rute skader kommer vel av stor frontrute....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

1317142119

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 30. juni 2018, klokken 09:12
Mye rute skader kommer vel av stor frontrute....
Det kommer vel heller av vinkelen? i3en jeg har nå har jeg hatt i 6 mnd og har måttet reparere vinduet 2 ganger allerede ... Til sammenligning hadde jeg ikke en eneste ruteskift på min forrige bil ila de 4 årene jeg eide den. Større bil, større vindusflate og like mye kjøring, men allikevel ingen steinsprutskader i vinduet som måtte repareres.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA