Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Råd i forbindelse med kjøp av i3

Startet av Mars2016, søndag 10. juni 2018, klokken 22:39

« forrige - neste »

Mars2016

Vurderer veldig å kjøpe en i3. Kan slå til på en 17 (reg vår 17) modell fully charged til rundt 300. Gått 25000 km. Høres det ut som en OK deal?
Beste hadde vært en helt ny en, men må vel da vente 3mnd på levering? Nå som det er en ny(120ah)på vei også blir det kanskje mulig å få en ok deal?Etter alle rabatter osv, hvor mye vil en helt ny 94ah fully charged komme på?

Autowinder

Det er umulig å svare fornuftig på. Sammenlign priser på finn.no selv  :+1:
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

cs erlend

Finn er nok det beste verktøyet for å finne ut om prisen er bra eller dårlig. Kjøpte selv en 17 modell for noen uker siden, og 300k er vel midt på treet, hverken billig eller dyrt.
Rabatt skal kun være mulig med storkunde-avtale. Min forståelse er at bilene selges av BMW sentralt og at selger/butikk kun får en liten provisjon pr bil.
Tror også leveringstid på 3 mnd er litt snaut, når jeg sjekket i mai var det sept/okt levering.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

Burger

Kjøper du ny så får du vel 50% mer rekkevidde. Mange rykter sier at det kommer større batteri i løpet av høsten.

Vi betalte 304k i vår for 94ah charged edition med større skjerm (for apple carplay), ryggepakke og keyless entry med storkunderabatt. Nå blir det veldig personelig, men jeg fant ikke noe som var verdt fully charged og ville heller hatt mer rekkevidde og hurtiglading høyere opp mot 100%.

Ved salg så ser jeg at det kan lønne seg å ha minst nødvendig pakke (charged edition) og havne øverst på finn når det sorteres pris lav til høy.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Mars2016

Takk for svar her! Har landet på at jeg ikke vil betale 300´nå for en med 94 batteriet. Enten ser jeg om det blir mulig å få en en del lavere enn det ellers så venter jeg til 120 batteriet kommer. Tipper med rabatter så vil man få den nye for rundt 340´
Tror det kommer flere og flere biler ut på finn nå så mulighet for å gjøre en god deal sikkert :)

Agmuns

Du kan selvsagt få den så billig hvis du er kjip på utstyret, men du får nok ikke en godt spekket 120Ah for 340 000. Min Charged 94Ah kostet 330 000 med storkunderabatt.

Mr Oizo

Så mye?
Snakket med en nabo med ny i3s, han ga 370 for FC.

Agmuns

Sitat fra: Mr Oizo på tirsdag 12. juni 2018, klokken 16:00
Så mye?
Snakket med en nabo med ny i3s, han ga 370 for FC.
Min er utstyrt som en Fully Charged, men med karbonfibertak og med Lodge interiør (noe du da ikke får på FC) Selgeren poengterte at jeg kunne få en FC for samme pris, men da fikk jeg ikke interiøret jeg ville ha. Da jeg kjøpte min, så var den billigste Charged like under 300 så vidt jeg husker (uten rabatt).

DieselVegard

Sitat fra: Agmuns på tirsdag 12. juni 2018, klokken 16:18
Sitat fra: Mr Oizo på tirsdag 12. juni 2018, klokken 16:00
Så mye?
Snakket med en nabo med ny i3s, han ga 370 for FC.
Min er utstyrt som en Fully Charged, men med karbonfibertak og med Lodge interiør (noe du da ikke får på FC)

Carbonfibertak? Har ikke alle det?
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

1317142119

Ikke FC med takluke. Husker ikke hvor det står nå, men det står et eller annet sted i spesifikasjonene at karbonfibertaket utgår på biler med takluke.

Trond.m

Det står i prislisten. Jeg sjekket med teknisk avdeling og taket er laget i aluminium når bilen har takluke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA