Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utforming av batteripakke

Startet av andy99, torsdag 14. juni 2018, klokken 12:41

« forrige - neste »

Vidar_S

Tviler på at alle Kasko-forsikringer gjør det og det er ikke alle pluss-forsikringene jeg har sett som spesifikt nevner batteriskade (i alle fall ikke på "hovedoversikt" over dekninger), så jeg tror det mest fornuftige er å ta dette direkte med de aktuelle forsikringsselskapene.

Logisk sett burde de som dekker motorhavari også dekke batteriskade, men tror ikke jeg ville basert meg på annet enn det som er skrevet i vilkår/oversikt over dekninger.

EDIT: Skade pga "plutselig ytre påvirkning" vil i de aller fleste tilfeller (i likhet med resten av bilen) være dekket inn av vanlig kaskoforsikring. Jeg ser at min tolkning av spørsmålet ble veldig påvirket av at pluss-forsikring var nevnt.

Håkon77

Det spørs om Niro får denne kassen under da den får ett annet batteri. Alle de lange stråene ser ut til å tilfalle Kia. Hengerfeste, mer plass, lavere pris og nyeste batteritype.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Limodriver

Jeg tror det avgjørende vil være om skaden skyldes plutselig ytre påvirkning eller ikke. En fossilbil som får ødelagt deler av motoraggregater osv som følge av kollisjon får det dekket. Motorhavari som følge av slitasje/eldedekkes ikke av annet enn plussforsikringer. Tilsvarende vil skader som følge av en kollisjon eller noe som ligger i vegbanen og slår opp i batteriene og ødelegger dem dekkes av forsikring (kasko om egen skyld).

Skader på batteri som følge av slit/Elde og lignende vil ikke dekkes.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA