Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyttige funksjoner på nye Kona.

Startet av Ampera, fredag 15. juni 2018, klokken 09:44

« forrige - neste »

Ampera

Fant ikke passende tråd så lager en ny.
Tenkte her kan vi samle nyttige funksjoner som vi finner ut etter hvert.

Starter med den første og det er " Charge limit" som er jo et nyttig funksjon f.eks ved hurtig lader:)
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Biff

Her er en video som viser alle knappene og funksjonene som fins på kona. https://youtu.be/uIAzthZBGKQ

Bruk gjerne litt tid på å se den, fordi den er stappfull av dingser og teknologi

...

#2
...

andy99

Ser ikke problemet. En knapp eller bryter er en godt utprøvd og fungerende løsning på de mest brukte funksjoner. Helt greit å ha en bryter for f.eks å justere hastigheten til vinduspussere ;)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Biff

Sitat fra: nix på fredag 15. juni 2018, klokken 19:49
Sitat fra: Biff på fredag 15. juni 2018, klokken 19:30
Her er en video som viser alle knappene og funksjonene som fins på kona
Alle knappene...
Har bestilt Kona, har Ioniq og har hatt Soul, og har generelt svært stor tro på det koreanerne driver med når det gjelder elbil, men fy f... nærmere knappehelvete kommer man neppe med Kia&Hyundai. Helt ulikt Tesla.

Time to clean up!

Tesla-interiør er drømmen rent utseende-messig. Men dessverre er ikke dette normen. Viktig å huske at dette er en bil til 325,000 og ikke 700,000.

pofeet

Sitat fra: Biff på fredag 15. juni 2018, klokken 20:11
Sitat fra: nix på fredag 15. juni 2018, klokken 19:49
Sitat fra: Biff på fredag 15. juni 2018, klokken 19:30
Her er en video som viser alle knappene og funksjonene som fins på kona
Alle knappene...
Har bestilt Kona, har Ioniq og har hatt Soul, og har generelt svært stor tro på det koreanerne driver med når det gjelder elbil, men fy f... nærmere knappehelvete kommer man neppe med Kia&Hyundai. Helt ulikt Tesla.

Time to clean up!

Tesla-interiør er drømmen rent utseende-messig. Men dessverre er ikke dette normen. Viktig å huske at dette er en bil til 325,000 og ikke 700,000.


Vi er forskjellige. Jeg hadde en Tesla 90D i et par dager. Sprek som ville he..ete, morsom å kjøre....men ble ikke glad i interiør og utforming til førermiljøet.

Jeg liker knapper og ikke stor IPAD for å styre varme etc.

Limodriver

Jeg foretrekker knapper fremfor skjerm som en må trykke på. Knapper betjener en med blikket fremdeles er festet på veien, touchskjermer må du se på for å trykke riktig og jeg opplever at det tar fokus fra kjøringen i større grad.

Biff

Sitat fra: pofeet på fredag 15. juni 2018, klokken 20:46
Sitat fra: Biff på fredag 15. juni 2018, klokken 20:11
Sitat fra: nix på fredag 15. juni 2018, klokken 19:49
Sitat fra: Biff på fredag 15. juni 2018, klokken 19:30
Her er en video som viser alle knappene og funksjonene som fins på kona
Alle knappene...
Har bestilt Kona, har Ioniq og har hatt Soul, og har generelt svært stor tro på det koreanerne driver med når det gjelder elbil, men fy f... nærmere knappehelvete kommer man neppe med Kia&Hyundai. Helt ulikt Tesla.

Time to clean up!

Tesla-interiør er drømmen rent utseende-messig. Men dessverre er ikke dette normen. Viktig å huske at dette er en bil til 325,000 og ikke 700,000.


Vi er forskjellige. Jeg hadde en Tesla 90D i et par dager. Sprek som ville he..ete, morsom å kjøre....men ble ikke glad i interiør og utforming til førermiljøet.

Jeg liker knapper og ikke stor IPAD for å styre varme etc.

Folk er helt klart forskjellige. Jeg er oppvokst med teknologi, og er relativt minimalistisk. Så minst mulig duppedingser er fantastisk synes jeg. Blir spennende å se biler framover, husk at nye voksne er oppvokst med iPad istedenfor bøker f.eks

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA