Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Byton GET-TOGETHER, JUNE 29th 2018

Startet av ..., torsdag 14. juni 2018, klokken 20:01

« forrige - neste »

...

#15
...

Rollep

Så Tesla Bjørns video fra dette eventet. For meg ser dette mest ut som et mediesenter på hjul. Ettersom jeg først og fremst er interessert i prestanda og topp kjøreegenskaper blir en slik bil temmelig uinteressant. Når den dessuten skal produseres i Kina blir den uansett helt uaktuell for meg, kjøper kun europeiske biler.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

...

#17
...

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på søndag 01. juli 2018, klokken 08:31
Så Tesla Bjørns video fra dette eventet. For meg ser dette mest ut som et mediesenter på hjul. Ettersom jeg først og fremst er interessert i prestanda og topp kjøreegenskaper blir en slik bil temmelig uinteressant. Når den dessuten skal produseres i Kina blir den uansett helt uaktuell for meg, kjøper kun europeiske biler.
CEO er fra BMW btw

Elmo

Sitat fra: Rollep på søndag 01. juli 2018, klokken 08:31
Når den dessuten skal produseres i Kina blir den uansett helt uaktuell for meg, kjøper kun europeiske biler.
Og derfor ender du antagelig opp med bil med elektrisk drivlinje, men som er i bakleksa på det "gadget-tekniske" ?
Du kjøper vel ikke mobiltelefon som er produsert i Europa :o ??
Byton sa i presentasjonen at de ikke skal lage en elbil, men en smart-device som også kan kjøres - fortrinnsvis av seg selv.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rollep

Sitat fra: Elmo på søndag 01. juli 2018, klokken 12:41
Sitat fra: Rollep på søndag 01. juli 2018, klokken 08:31
Når den dessuten skal produseres i Kina blir den uansett helt uaktuell for meg, kjøper kun europeiske biler.
Og derfor ender du antagelig opp med bil med elektrisk drivlinje, men som er i bakleksa på det "gadget-tekniske" ?
Du kjøper vel ikke mobiltelefon som er produsert i Europa :o ??
Byton sa i presentasjonen at de ikke skal lage en elbil, men en smart-device som også kan kjøres - fortrinnsvis av seg selv.
Bryr meg ikke noe særlig om det "gadget-tekniske", for meg holder det i massevis med navigasjon og mulighet for streaming av internet radio stations. For bil med elektrisk drivlinje er det selvsagt også greit med en app som kan stille klimatisering og slikt.

Mobiltelefoner produseres så vidt jeg vet ikke lenger i Europa, men biler produseres det, biler av ypperste klasse.

"En smart-device som også kan kjøres - fortrinnsvis av seg selv" Give me strength ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Espen Hugaas Andersen

#21
Er det slik at hele skjermen er touchskjerm? Om den er det så sliter jeg litt med å se hvordan den skal betjenes på en god måte. Da liker jeg heller løsningen til Model 3, der skjermen er nesten like nært sjåfør som rattet. Da slipper man lene seg over for å nå skjermen, det er bare å strekke ut hånden.

OK, jeg så en video, og skjermern er ikke touch. Det er i hvert fall bra. Men det er da veldig mange fallgruver for hvordan skjermen styres. Det må fungere helt 100%. Vi får se.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elmo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 05. juli 2018, klokken 10:02
Er det slik at hele skjermen er touchskjerm? Om den er det så sliter jeg litt med å se hvordan den skal betjenes på en god måte.
Hele er nok touchscreen (også), men du behøver ikke ta på den i det heletatt. Det er kameraer på dashbordet så du kan operere skjermen med hånda i løse lufta (krever sikkert en del trening).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

redeyechris

E lurte på kor e airbag til rattet? Hvis det finnes i det hele tatt
Tesla Model S75D Sep 2018

Elmo

Airbagen sitter i Byton skiltet under skjermen på rattet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


redeyechris

Det var smart! E trodde at Byton skiltet var en del av skjermen!
Tesla Model S75D Sep 2018

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 05. juli 2018, klokken 10:02
Er det slik at hele skjermen er touchskjerm? Om den er det så sliter jeg litt med å se hvordan den skal betjenes på en god måte. Da liker jeg heller løsningen til Model 3, der skjermen er nesten like nært sjåfør som rattet. Da slipper man lene seg over for å nå skjermen, det er bare å strekke ut hånden.

OK, jeg så en video, og skjermern er ikke touch. Det er i hvert fall bra. Men det er da veldig mange fallgruver for hvordan skjermen styres. Det må fungere helt 100%. Vi får se.
Det er styring på hvertfall tre måter, touchskjermen i rattet, stemmestyring og kamera med gester (noe i likhet med Porsche sin løsning). Samtidig er det link via tilkoblede enheter for hver sin skjermdel, dette er via ansiktgjenkjenning og gjelder også baksete som har egne kamera for skjermene der.

...

#28
...

Rollep

Sitat fra: nix på mandag 09. juli 2018, klokken 21:44
Hva med denne?
Den kommer å være helt uaktuell for meg, ikke så den fin ut heller.

Kan ikke se vitsen i å transportere produkter som f.eks. biler rundt halve kloden, og det burde ikke folk som sier de er bekymret over CO2 utslipp heller. Dessuten liker jeg overhode ikke å støtte kinesisk bilindustri all den tid vi har mulighet for å produsere enda bedre biler her i Europa.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA