Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå blir det halv pris i bompenger for elbilene i Rogaland

Startet av paalao, tirsdag 12. juni 2018, klokken 22:33

« forrige - neste »

Fossilbil

Jeg så dette her.

Jeg legger også merke til at de nye kameraene på bomstasjonene ser ut til å ha kamera som tar bilde i begge retninger(?)

Dette vil jo si at de med enkelthet kan sørge for at MC og andre kjøretøy med skilt kun bak står i faresonen når de griske svina vil ha enda mer penger..

Blir spennende å se hva som skjer, jeg tror ikke vi skal henvende oss til noen og spørre hva som skjer med våre EL-MC'er og heller håpe vi glemmes i dette bomhysteriet :)

Rune Jacobsen

ja la oss håpe på det. er vell ikke så mange som hyler ut på at motorsykler kjører gratis enda. Ser det er kommet mange venner på veien i det siste. treffer de små lyna over alt nå synest jeg.  :police:
Har hatt en kjempe mnd idet fine været  :D
Synest fortsatt det er konge å komme fra madla og kjøre forbi hele køen opp til tjensvoll krysset  :D :D :D :D

paalao

Hvis alle MC skal betale bompenger er det selvsagt greit at jeg med min EL MC også betaler bompenger.

Snicker

Tror det hadde blitt kaos hvis de skulle begynne å ta betalt for MCene også. Da hadde jeg kjørt rundt bomringen eller på gangfeltet for å slippe det utlegget. Og vil tro jeg neppe hadde blitt alene om det heller.

Dr.Nelson

Noen sier at Twizy er reg som elbil og noen Mc.. Naf sier elbil. Hva er riktig?

https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/renault-twizy/

Jeg tenkte å bestille en, men om jeg må betale i bom så er hele vitsen borte

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

RazAquato

Også verdt å nevne at siden dette ikke er klassifisert som en bil, så er den fritatt for EU-kontroll (sikkert ikke mange kroners besparelse, men uansett kjekt å vite :))

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA