Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteripakker som tar kvelden

Startet av TeslaK, mandag 11. juni 2018, klokken 22:37

« forrige - neste »

Jeronan

Sitat fra: fonberg på tirsdag 12. juni 2018, klokken 21:25
Hvis du har planlagt bilferie i sommer, ville jeg kjørt Tesla på å få Tesla lånebil.

Too many cars with problems at the moment, so there aren't any loaners available anymore. People are on waiting lists for a loaner.
Chances are very slim he will get one before his summer holiday.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

RBK

Skjønner ingen ting jeg. Har bilen på service  (20.000 km) og ble tilbudt bil.
Jeg trengte ikke så avslo med tanke på andre som har behov men er alt så svart som Jeromo nevner her?
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

krl

Jeg har alltid blitt tilbudt lånebil ved service i Kristiansand, men har takket nei fire av fem ganger... Det kommer nok an på hvor i landet dette er.

Ellemelle

Man får alltids en loaner, det har man faktisk også lovmessig krav på hvis det tar mer enn en uke å fikse bilen.

Problemet er at denne loaneren for tiden er en liten fossilbil og ikke en Tesla. Ergo ikke et reellt alternativ for de som skal på bilferie.

alda

Sitat fra: RBK på onsdag 13. juni 2018, klokken 09:16
Skjønner ingen ting jeg. Har bilen på service  (20.000 km) og ble tilbudt bil.
Jeg trengte ikke så avslo med tanke på andre som har behov men er alt så svart som Jeromo nevner her?
Verkar som det varierar.... Hade min bil på 20' km service på Skøyen i september i fjol, och fick beskjed om att eftersom bilen blir färdig samma dag så kan jag inte få lånebil (ingen behov, frågade bara för att checka om det var möjligt). Tog din service mer än en dag?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Jeronan

#20
Sitat fra: RBK på onsdag 13. juni 2018, klokken 09:16
Skjønner ingen ting jeg. Har bilen på service  (20.000 km) og ble tilbudt bil.
Jeg trengte ikke så avslo med tanke på andre som har behov men er alt så svart som Jeromo nevner her?

Maybe re-read my post and the one I was answering too. Yes you get a car, but not a Tesla loaner, since they are all given out already.
They have so many cars in at the moment, that in some SC's they even struggling with fosil rental cars and people are lucky to get a tiny fosil car, like a Yaris.
Good luck going on Summer holiday with family in said car.  :o

Since I am living in the Oslo area, I am currently praying every day that our Model S keeps holding up and doesn't throw any more serious problem than the passenger door handle or our Summer holiday will be ruined, since it's a complete chaos at the SC's around here at the moment and no parts available.  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

RBK

Ja, er ikke klar før morgen eller fredag men har ikke mulighet å hente før på fredag så for meg var det Ok.
Eneste utenom vanlig service er låsen i frunk.
På den andre hadde jeg et håndtak.
Må hatt utrolig flaks på mine to når jeg leser her inne.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

rsomby

Sitat fra: eleseus på tirsdag 12. juni 2018, klokken 20:56
Nå har også mitt batteri tatt kvelden. Bilen ville ikke starte og måtte hentes av NAF.

En TMS 90D fra 2015 med kun 28.000 km på telleren. Det har vært få ladinger til 100% og få hurtigladinger. Må være noe annet som gir feilen.

Tesla sier det tar flere uker å få byttebatteri fra Nederland. Da ligger det an til ferie i en fossilgolf.  >:(

Har lest om noen som får lånebatteri. Er det vanlig?

Jeg fikk lånebatteri umiddelbart, og solgte bilen kort tid etterpå med dette. Ny kjøper så det med lånebatteri som en fordel og helt uproblematisk. De estimerte ca 6-12mnd før de byttet tilbake. Om det er gjort har jeg ingen peiling på.

fonberg

Sitat fra: rsomby på fredag 15. juni 2018, klokken 12:33
Sitat fra: eleseus på tirsdag 12. juni 2018, klokken 20:56
Nå har også mitt batteri tatt kvelden. Bilen ville ikke starte og måtte hentes av NAF.

En TMS 90D fra 2015 med kun 28.000 km på telleren. Det har vært få ladinger til 100% og få hurtigladinger. Må være noe annet som gir feilen.

Tesla sier det tar flere uker å få byttebatteri fra Nederland. Da ligger det an til ferie i en fossilgolf.  >:(

Har lest om noen som får lånebatteri. Er det vanlig?

Jeg fikk lånebatteri umiddelbart, og solgte bilen kort tid etterpå med dette. Ny kjøper så det med lånebatteri som en fordel og helt uproblematisk. De estimerte ca 6-12mnd før de byttet tilbake. Om det er gjort har jeg ingen peiling på.

Jeg fikk også lånebatteri, dette var pro-aktivt siden bilen fungerte normalt men ble kalt inn til Tesla i Trondheim. Dette var tilbake i 2015. Solgte bilen med lånebatteriet, og Tesla byttet tilbake først flere måneder senere, da i Drammen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Dag A.

Bilen hadde 50% SOC ved hjemkomst på søndag.
Fruen kjører bilen ca 40 km på mandag og skal bare avgårde en liten tur på kvelden.

Hun kommer hjem i en ganske snerten Audi, Teslaen var død.  Batteriet var flatt.
Endel morro på Fruens bekostning da hun for første gang på 6 år i elbil har kjørt batteriet tomt.

Viking tok bilen med seg til en hurtiglader - NoGo - Bilen ville ikke ta lading
Tesla ville da ha bilen inn ettersom loggene til Tesla viste at utladningen på slutten hadde vært "unormal".

Da måtte jeg svelge endel kommentarer rundt Fruen  :P :P :P

Får idag beskjed fra Tesla at bilen får nytt hovedbatteri, ukjent leveringstid, men vi har fått en TMS som lånebil så da er alt greit.
Tesla ville ikke uttale seg om hva som var årsaken til feilen.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Sandnes

Dette søket sortert fra lavest til høyest pris viser "imponerende" mange av de billigste brukte TMS som har fått nytt batteri:

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.8078.2000138&make=0.8078&stored-id=18357490

Er nysjerrig på hvorfor Tesla bytter så mange batteripakker, mener å huske at Nissan har byttet en håndfull på verdensbasis...?

Uansett: Virker som som Tesla følger bra opp...?
Skoda Superb - 09
Citroen C1 - 09
Honda CBR600F - 01
BMW i3

TeslaK

Da jeg startet denne tråden var det fordi min fars 2015 S85D måtte bytte batteri. Nå står min 2015 P85D på verksted med sannsynligvis feil på batteriet.  Godt vi har 8 års garanti!
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Muffinman

Det ryktes at det er en sensor som svikter på mange av pakkene, uten at jeg vet det sikkert. Begge bilene i signaturen har original pakke enda og nærmer seg 150/130k på telleren.

cyber

Sitat fra: TeslaK på onsdag 10. oktober 2018, klokken 22:52
Da jeg startet denne tråden var det fordi min fars 2015 S85D måtte bytte batteri. Nå står min 2015 P85D på verksted med sannsynligvis feil på batteriet.  Godt vi har 8 års garanti!
Gis det ved batteribytte ytterligere åtte års garanti ( på det nye batteriet ) ?
I så fall vil det bare være en stor fordel å få byttet batteri ( så sent som mulig innenfor garantitiden ).

Muffinman

Tviler på at Tesla innrømmer nye 8 års garanti på nytt batteri.  Er også usikker på om et batteri byttet på garanti etter utløpt absolutt reklamasjonsfrist blir omfattet av reklamasjonsrett. Noen som vet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA