Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y reservasjon.

Startet av Arthur Morgan, søndag 10. juni 2018, klokken 05:04

« forrige - neste »

krokhol

Lik bestillingsside for mod 3 som mod Y,  men her er det en blå bestill-knapp nederst, som jeg ikke får opp ved bestilling av mod y. ?

Amoss

Sitat fra: krokhol på mandag 18. mars 2019, klokken 14:02
Lik bestillingsside for mod 3 som mod Y,  men her er det en blå bestill-knapp nederst, som jeg ikke får opp ved bestilling av mod y. ?

Ta en "hard" relasting av siden (ctrl+F5, ctrl+R, ctrl+shift+F5, ctr+shift+R alt etter hvilken nettleser du bruker), tøm nettleser-mellomlager og relast siden, eller bytt til en annen nettleser, bytt fra mobil til stasjonær PC.
Model S 85D

krokhol

Takk! Bytte til crome nettleser og saken var biff! Da er y- en bestilt!

ElbilErik

Y bestilt. Noen som har noe info om antall bestillinger til nå? Eventuelt noen som vil dele sine spekulasjoner?

Superelbilen

Ikke store prishoppet fra 5seter model3 til 5seter model y. Mon tro hvor mange % av model3-kjøpere som heller ville gått for en y.

Tipper veldig mange har forhåndsbestilt.

Magnus Hansen

Sitat fra: SuperSigurd på torsdag 21. mars 2019, klokken 17:20
Ikke store prishoppet fra 5seter model3 til 5seter model y. Mon tro hvor mange % av model3-kjøpere som heller ville gått for en y.

Tipper veldig mange har forhåndsbestilt.

Det er vel helt naturlig å tro at de fleste ville valgt Y foran 3 hvis begge var tilgjengelig samtidig.

nosi1202

Er grunnen til at autopilot ikke er en del av grunnprisen, som på øvrige modeller, at dette skal tjene som en slags buffer for Tesla i tilfellet prisoppgang? Hvis man bestiller nå vil man jo på et eller annet tidspunkt måtte legge til vinterdekk (hvis man ikke skaffer fra tredjepart). Dette vil vel være å betrakte som en endring som også medfører ny pris?
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

ElbilErik


LASOL

Synes det er dårlig gjort om en får økt grunnpris for å velge ting som ikke var tilgjengelig når en kunne reservere.  :-\
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

nosi1202

Ja, men erfaringene fra de som legger til hengerfeste på model 3 er vel nettopp at det utløser ny pris. Det er derfor jeg mistenker at dette er en slags buffer for å sikre seg i tilfellet valutasvingninger eller annet. Jeg hadde nok lånt bort 15.000 kr hvis det hadde vært mulig å bestille en komplett bil slik jeg vil ha den. Slik det er nå avventer jeg. Hengerfeste og luft er ikke så viktig, men vinterdekk er et minimum. Det er også et usikkerhetsmoment hvorvidt grunnprisen øker med tilsvarende det autopilot koster i dag eller om det blir et avvik her. Samtidig er det ikke mange bilmerker hvor man kan bestille en bil som ligger to år frem i tid.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Superelbilen

Er vel bare å kjøpe vinterdekk med mva dersom mellomlegget blir for stort?

nosi1202

Ja, null stress. Bare irriterer meg at det ikke kan åpnes for slike ting når det åpnes for en hel bil. Det er jo heller ikke ting som ikke kan leveres på de første bilene etc.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Krissgj

Hei! Har bestilt for en stund siden og pengene har gått ut av konto, men har inne fått noen bekreftelse. Noen andre som har opplevd dette?

daktari

Sitat fra: Krissgj på tirsdag 18. juni 2019, klokken 12:49
Hei! Har bestilt for en stund siden og pengene har gått ut av konto, men har inne fått noen bekreftelse. Noen andre som har opplevd dette?
fikk en epost som het "takk for bestillingen din". Logg også inn på Tesla kontoen og se bekreftelsen der.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA