Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y reservasjon.

Startet av Arthur Morgan, søndag 10. juni 2018, klokken 05:04

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Hei. Noen som kan tenke seg når Tesla model Y kan reserveres?

turfsurf

Rett før lansering som med Model 3? Kanskje til sensommeren / høsten, evt til våren 2019. Tesla liker jo å lansere biler god tid i forveien, så med produksjon i 2020 skjer det vel snart.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amoss

Sitat fra: turfsurf på søndag 10. juni 2018, klokken 08:00
Kanskje til sensommeren / høsten, evt til våren 2019.

Medio Mars 2019 har vært nevnt flere ganger for lanseringen av Model Y. Enig i at det antagelig åpnes opp for evnt. reservasjoner da eller noen få timer før...
Model S 85D

Counterpointer

Og antagelig prioriterer de Tesla eiere der også.

Eller kanskje det er et håp om først til mølla (personlig tror jeg ikke det, da Tesla elsker belønningssystemer).

Magnus Hansen

Antall Teslaeiere øker jo fort ettersom model 3 produksjonen tar fart. Da er det snodig om de fremdeles opererer med prioriter for eiere. Men hvem vet. Ellers har jo Elon Musk gjettet på lansering 15. Mars neste år og det er vel naturlig å tenke seg åpning for reservasjon samtidig

Øyvind.h

Eierpri har nok ikke særlig verdi i praksis.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 10. juni 2018, klokken 16:23
Eierpri har nok ikke særlig verdi i praksis.

Joda, du aner ikke hvor mye det er verd for ikke-eiere og gjerde-sittere å ha å skylde på for at det tar lang tid eller gå for en annen og billigere modell ;)  Blir litt ala "høyt henger de og sure er de" ....
Model S 85D

Øyvind.h

Ja det kan i det minste vinkles negativt :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Når TMX ble reservert så kunne en få refundert beløpet dersom en angret innen x antall dager (mener å huske 7, men kan ta feil, men noen dager var det i alle fall).
Er det noen som har noen ide om hvordan dette vil være for Model Y? F.eks dersom en dytter inn 30k (eller hva det måtte bli på Y) - og så i løpet av X måneder så bestemmer politikerene seg for at moms på elbiler må vi ha, eller det dukker opp andre biler med raskere levering før momsen kommer - og en så angrer  - ja så er hele beløpet tapt? En annen ting er om noen har noen formening om Elon gjør som for Model 3 - at en dytter på med biler når produksjonen starter slik at reell leveringstid er kun et par måneder - i så fall er det jo bare meningsløs risiko å reservere.........

Amoss

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 11:59
Når TMX ble reservert så kunne en få refundert beløpet dersom en angret innen x antall dager (mener å huske 7, men kan ta feil, men noen dager var det i alle fall).
Er det noen som har noen ide om hvordan dette vil være for Model Y? F.eks dersom en dytter inn 30k (eller hva det måtte bli på Y) - og så i løpet av X måneder så bestemmer politikerene seg for at moms på elbiler må vi ha, eller det dukker opp andre biler med raskere levering før momsen kommer - og en så angrer  - ja så er hele beløpet tapt? En annen ting er om noen har noen formening om Elon gjør som for Model 3 - at en dytter på med biler når produksjonen starter slik at reell leveringstid er kun et par måneder - i så fall er det jo bare meningsløs risiko å reservere.........

Så vidt jeg vet har alle reservasjoner vært fullt ut refunderbare når som helst. Jeg tror du her blander med bestilling. Der mener jeg at man hadde ~14 dager før bestillingen ble "låst", der du kunne angre deg. Om jeg husker feil og/eller om det fortsatt er slik bør kanskje noen med en relativt nylig bestilling svare på.

Merk også at ved store endringer i avgifter så er Tesla ofte flink til å fremskynde leveringer i det markedet, dersom man får langt nok forvarsel. Eller så kan politikerne gjøre som i Danmark - gi avgiftsfritak for alle biler bestilt før vedtaket(?) og levert innen 6 måneder etter at avgiften var igangsatt.
Model S 85D

batterimannen

Har det tidligere blitt åpnet for reservasjon av model, S, 3, X samtidig som modellene ble vist frem? Mulig å reservere den 14? Ser at det ikke har så mye å si om man har reservert model 3 eller ei, men jeg regner med å reservere om det blir mulig.

Er bare model X og Y av Tesla modeller jeg kunne tenkt å kjøpe, og X har jeg ikke råd til :P Så da er det bare Y igjen. Blir spennende å se hvordan den blir i forhold til I.D. Crozz konseptbilen som er vist frem.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

daktari

På 3 hvertfall var det 2 visninger. En konseptbil på sommeren, og en ferdig modell med mulighet  for reservasjoner 1.april året etter.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Espen Hugaas Andersen

2020 Roadster kunne reserveres på event, i hvert fall. Også Model X, tilbake i 2012.

Men vil ikke si det er 100% sikkert Tesla vil ha samme reservasjonssystem på Model Y som på Model 3. Ettersom reservasjonene på Model 3 ikke hadde særlig betydning for leveransetidspunkt.

Det kan like gjerne være en gratis interesse-liste man kan sette seg opp på.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: daktari på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:33På 3 hvertfall var det 2 visninger. En konseptbil på sommeren, og en ferdig modell med mulighet  for reservasjoner 1.april året etter.
Nei, det var kun visning av konseptbil 1. april 2016. Du kunne bestille dagen før i butikk, og samme kveld som eventen på nett.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

daktari

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 21:49
Sitat fra: daktari på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:33På 3 hvertfall var det 2 visninger. En konseptbil på sommeren, og en ferdig modell med mulighet  for reservasjoner 1.april året etter.
Nei, det var kun visning av konseptbil 1. april 2016. Du kunne bestille dagen før i butikk, og samme kveld som eventen på nett.
Husket feil altså. Men når var det de viste produksjonsmodellen da?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA