Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kan jeg forvente og få Kona mi i hus?

Startet av Arthur Morgan, lørdag 09. juni 2018, klokken 23:31

« forrige - neste »

Gordon Retriever

"Elbilen" Nexo - kunne godt tenkt meg den med 90kWh batteripakke. :)


Myrvang

Skal skrive kontrakt til uka. Kønummer 748, så tipper jeg får bil ganske tidlig.

Kanskje september?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

AndersK


Trond.m

Sitat fra: AndersK på søndag 17. juni 2018, klokken 04:50
Vil tro du får tidligere enn det.
Jeg har nr 262. På kontrakten står det antatt levering september. Seneste levering oktober. Men det er nok sikkert bare for å gardere seg. Dark Knight med skinn og takluke.

elhansen

Ved å sende inn internett formularet som jeg har fått tilgang til vil jeg da binde meg eller er det etter kontrakten er skrevet under? Jeg vil jo gjerne vite når jeg kan få bilen før jeg bestemmer meg 100%

arthur

En forhandler jeg snakket med i går mente at årets kvote for Norge allerede var produsert, ikke vet jeg.Produksjionen var gjort på basis av hva man forventet at markedet her ville etterspørre mht valg av farge, utstyr osv

Nei, går ikke god for noe av dette, kun refererer hva en selger hos Birger N., Haug fortalte meg.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

arthur

Sitat fra: Frissy på søndag 17. juni 2018, klokken 09:17
Ved å sende inn internett formularet som jeg har fått tilgang til vil jeg da binde meg eller er det etter kontrakten er skrevet under? Jeg vil jo gjerne vite når jeg kan få bilen før jeg bestemmer meg 100%

Nei, ikke i følge forhandler jeg har valgt og sendt inn skjemaet til. Først ved fysisk signatur av kontrakt at man er "on the hook".
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Myrvang

Sitat fra: AndersK på søndag 17. juni 2018, klokken 04:50
Vil tro du får tidligere enn det.

Kommer ikke de første i august? Er ikke så viktig egentlig, rekker ikke sommerferien, og den ville vært for liten til det uansett.

Men blir gøy å få den :)
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

geear

Sitat fra: Frissy på søndag 17. juni 2018, klokken 09:17
Ved å sende inn internett formularet som jeg har fått tilgang til vil jeg da binde meg eller er det etter kontrakten er skrevet under? Jeg vil jo gjerne vite når jeg kan få bilen før jeg bestemmer meg 100%
Ingen som helst form for binding, og forhandleren min har fortsatt ikke tatt kontakt engang, så regner med de tar kontakt i uka nå.

Dette med uforpliktende står det før du bekrefter skjemaet, så bare å klikke seg gjennom. Med mindre annet er avtalt er det 30 dagers leveringstid som gjelder, så utover det er de forpliktet til å gi oss noe å forholde oss til.

poskare

Det er vel kanskje lov å håpe på at man får vite hvilken reell plass man har fått i køen denne uken?!  :P

Ampera

Sitat fra: AndersK på fredag 15. juni 2018, klokken 13:57
Må jo være gummimatter som Cral skriver.

Litt offtopic men her er svar fra Hyundai Norge :
Hei igjen,

Bilmatter er dessverre ikke inkludert i prisen, men kommer i tillegg i prisen under ekstra utstyr.

Ønsker deg en riktig god dag.

HCO

Sitat fra: Ampera på mandag 18. juni 2018, klokken 10:25
Litt offtopic men her er svar fra Hyundai Norge :
Hei igjen,

Bilmatter er dessverre ikke inkludert i prisen, men kommer i tillegg i prisen under ekstra utstyr.

Ønsker deg en riktig god dag.

Det er ganske tøysete at gummimatter skal være ekstrautstyr, iallefall her i Norge. Jeg kommer til å "protestere" på tøyset ved å kjøpe matter på bilmatter.no i stedet for å kjøpe de originale.

Jeg kjøpte matter fra bilmatter.no til min 2016 Zoe (på den tiden ble det ikke levert skikkelige originalmatter til Zoe'n), og de holder høyere kvalitet enn de originale gummimattene på vår 2018 Zoe. Så disse kan trygt anbefales:

https://www.gytisautek.no/hyundai/kona
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

andy99

Er litt forskjellig praksis på mattesett. Noen forhandlere sender det med uten kostnad. Åpent for forhandling.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

shorizo

I følge selger jeg snakket med i dag så får kommer de første bilene i august som demobiler. Men alle med kønummer skal denne uken få en e-post direkte fra Hyundai om estimert leveringstid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA