Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.21.9

Startet av sjokomelk, lørdag 09. juni 2018, klokken 11:15

« forrige - neste »

sjokomelk

I natt fikk jeg varsel om tilgjengelig oppdatering til bilen min, og er nå på 2018.21.9.
I følge release notes skal instrumentpanelet nå vise biler i nabofilene på større veier. Jeg har ingen sånne veier i nærheten av her hvor jeg bor, så er det noen andre som har fått oppdateringen til sin AP2-bil og har erfaringer med hvordan det ser ut? Viser skjermen ting like bra som AP1-biler?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

CaZpaH

Fikk denne selv i dag. TMX 75D VIN: 67xxx.

Har heller ikke slike veier. Men skal prøve en tur på motorvei senere får å se om det kommer mer i instrumentpanelet enn tidligere (var på 2018.18.2 før)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

daktari

Enkelte angir bedre egenskaper på svingete lokale veier. Den skal også mase mer om å holde i rattet enn tidligere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Dette er med to felter i samme retning, men som ikke er registrert helt riktig i AP-kartbase, tillater ikke auto filskift. Glemte å ta bilde på motorvei hvor den også tillater filskift og det var tett trafikk..

Har bare kjørt noen få kilometer, og vet ikke om den varsler hyppigere om å holde i rattet akkurat, men det visuelle varselet er annerledes en før, blinker hvitt ned fra toppen, ikke rundt hele skjermen lenger... tror jeg. Gikk litt kjapt i svingene her, men noe var iallfall annerledes.

DagfinnN

Prøvde dette fra Minnesund og sørover i dag. Filskiifte fungerer svært bra, mykt og fint.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Chris Neumann Ruud

Mer nervøs AP1 mot midtlinje, sinnsykt mye mer masete "hold rattet" enn 2018.10 og .18.2
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

geear

Fikk tre fantombremsinger på omtrent to kilometer her i dag. Liker ikke, da det har vært så godt som eliminert siden .10!

mmmilen

Opplevde at auto filskifte sluttet å fungere når jeg kjørte på Trondheimsveien i Oslo i går...

o.b.lix

viser vel fortsatt ikke lastebil og motorsykler...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

spirrevipp

Fått melding om ny software, men har så langt valgt å ikke installere... veldig lite keen på to steg tilbake på autopiloten når den endelig har blitt grei å bruke på jobbreisen. Del gjerne erfaringer når dere har fått kjørt noen flere kilometer, er det mer fantombremsing nå?

Jeg opplever masing om hendene på rattet selv når jeg har en hånd på rattet, flere som opplever det?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

daktari

Ja, jeg får det.  Men opplevde egentlig 2018.21.9 noe mer sensitiv på å registrere hånd på rattet enn tidligere.
Synes også det fungerte bra 200 km i helgen på E6 og noe småveier. Ikke fått testet mine egne strekker i Maridalen og Ring3 enda.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Har ikke hatt flere fantombremsinger, det ble med den første dagen. Oppleves eller som før, egentlig. Syns ikke den maser hyppigere enn før, og det er ikke hånda fra eller til den senser (kunne vært induktiv), det er motstand. Så hold den litt igjen når den korrigerer litt for eksempel, så skjønner den at du er der.

cra

Synes den stort sett ligger noe mer ut mot veiskulder enn forige versjon (2018.18.2), men litt mer mot gulstripa hvis svingen er litt krapp. Synes så langt ikke den er mer masete på å holde i rattet. Har ikke kjørt på flerfeltsvei enda, men synes jeg så et par biler i motsatt felt ved et par anledninger, men dette kan jeg ikke si sikkert. Tenkte ikke over det; bare syntes jeg så det blinka et øyeblikk.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fonberg

Denne ser biler i nabofiler ja, men fortsatt skiller den ikke mellom biltyper slik AP1 gjorde. Til gjengjeld kjører den jevnt over bedre enn AP1 gjorde slik jeg husker den.

Jeg hadde ei ganske kraftig fantombremsing midt i Hell-tunnelen sørover fra Stjørdal i dag, langs langt rettstrekk med ca 200 meter frem til nærmeste bil foran.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Rav4_EV

Er det en vei over tunellen den plutselig hopper innpå?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA