Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Havvo

Jeg har noen spørsmål til ID3/ID4. Beklager å ikke ha fulgt med i timen. Jeg har nå ringt til to ulike VW forhandlere, men ingen av de kunne svare på noen av mine spørsmål.
Har bilen OTA?
Bare wifi eller innebygget simkort?
Navigasjon: Jeg prøvekjørte nettopp ID3. Prøvde å legge inn en kjørerute fra Bergen til Ålesund. Fikk bare opp en god gammeldags navigasjon uten satelittkart og uten gjenværende batteriprosent ved ankomst og forslag til hvor man må stoppe og lade. Spørsmålet er da: Er navigasjonen bare sånn steinalder, eller finnes denne funksjonen? (batteriprosent ved ankomst og beregning av rekkevidde og lading)
Støtter bilen Apple Carplay?
Håper på gode svar.

andre1980

Sitat fra: Havvo på tirsdag 29. september 2020, klokken 13:20
Jeg har noen spørsmål til ID3/ID4. Beklager å ikke ha fulgt med i timen. Jeg har nå ringt til to ulike VW forhandlere, men ingen av de kunne svare på noen av mine spørsmål.
Har bilen OTA?
Bare wifi eller innebygget simkort?
Navigasjon: Jeg prøvekjørte nettopp ID3. Prøvde å legge inn en kjørerute fra Bergen til Ålesund. Fikk bare opp en god gammeldags navigasjon uten satelittkart og uten gjenværende batteriprosent ved ankomst og forslag til hvor man må stoppe og lade. Spørsmålet er da: Er navigasjonen bare sånn steinalder, eller finnes denne funksjonen? (batteriprosent ved ankomst og beregning av rekkevidde og lading)
Støtter bilen Apple Carplay?
Håper på gode svar.

Hei...
Software i ID3 er ikke helt ferdig. Den vil få OTA etter en oppdatering på bilen som vil skje estimert i 1. kvartal 2021. Dett er 4G kort og forbindelse i bilen. Om dette kan benyttes til Wifi kjenner jeg ikke til (tviler).

Når det kommer til navigasjon å vet jeg ikke hva som skjer etter oppdateringen.

Bilen vil etter oppdateringen også støtte trådløs apple carplay og trådløs android auto (usikker på om android blir støttet av google i Norge, men frem til nå på kablet har det vært måter å komme rundt dette på).

Elmo

Sitat fra: andre1980 på tirsdag 29. september 2020, klokken 15:04
Sitat fra: Havvo på tirsdag 29. september 2020, klokken 13:20
Har bilen OTA?
Software i ID3 er ikke helt ferdig. Den vil få OTA etter en oppdatering på bilen som vil skje estimert i 1. kvartal 2021.

Det vil altså si at den må inn til forhandler og oppdateres via kabel før den får OTA.
Og ang. 1. kvartal  . . . . . kjenner jeg VAG og software rett :o så blir det vel heller 2022
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Motorwatt

#529
@Elmo: Hvorfor er de fleste/alle dine innlegg her negative til VW, og hva gjør du egentlig i VW-forumet?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 29. september 2020, klokken 19:12
og hva gjør du egentlig i VW-forumet?
Underforumene på elbilforum er ikke Owners Club, men forum for å diskutere de ulike bilene. Der kan både eiere og ikke eiere delta, så lenge man holder seg til forumets regler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 29. september 2020, klokken 19:12
@Elmo: Hvorfor er de fleste/alle dine innlegg her negative til VW, og hva gjør du egentlig i VW-forumet?
Nå skal vi vel ikke diskutere meg i ID.3 tråden - syns du det ?
Vi hadde eUp (solgt innen familen), og vi har Mii (produsert av VW).
Jeg hadde 2xx reservasjonsnummer på ID.3 
Jeg er vel ikke spesielt negativ til VW. Vil heller si desillusjonert/skuffet over hvor dårlig de gjør ting som jeg i utgangspunktet hadde stor tro på.
At jeg forteller negativtive realiterer ved VW må vel være innafor - eller ?

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 29. september 2020, klokken 19:52
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 29. september 2020, klokken 19:12
og hva gjør du egentlig i VW-forumet?
Underforumene på elbilforum er ikke Owners Club, men forum for å diskutere de ulike bilene. Der kan både eiere og ikke eiere delta, så lenge man holder seg til forumets regler.

Takk turfsurf.
Inntil Tesla begynte å levere for alvor og folk flest oppdaget Elbliforum så leste jeg faktisk absolutt alle innlegg i alle underforum.
Jeg er genuint interessert i ALLE elbiler. Inntil for bare ett par tre år siden så prøvekjørte jeg absolutt alle nye modeller som kom.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Motorwatt

Men hva er hensikten? Uttalelser som dette "Og ang. 1. kvartal  . . . . . kjenner jeg VAG og software rett :o så blir det vel heller 2022" er informasjon som er tatt helt ut av luften, og virker mere som et forsøk på latterliggjøring.

Både du og jeg har Tesla, og vet hvor lenge man har måttet vente på løsninger. Det tok over 4 år for Tesla å lese fartsskilt, og jeg har fått 49 (!) OTA-oppdateringer i løpet av 22 måneders hvor brorparten har vært feilrettinger. (og ja, jeg vurderer sterkt å bytte til ID.4)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

andre1980

Sitat fra: Elmo på tirsdag 29. september 2020, klokken 18:50
Sitat fra: andre1980 på tirsdag 29. september 2020, klokken 15:04
Sitat fra: Havvo på tirsdag 29. september 2020, klokken 13:20
Har bilen OTA?
Software i ID3 er ikke helt ferdig. Den vil få OTA etter en oppdatering på bilen som vil skje estimert i 1. kvartal 2021.

Det vil altså si at den må inn til forhandler og oppdateres via kabel før den får OTA.
Og ang. 1. kvartal  . . . . . kjenner jeg VAG og software rett :o så blir det vel heller 2022

Kanskje du ikke skal være så eplekjekk, og heller underbygge påstanden din med fakta og referanser?

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 29. september 2020, klokken 20:19
Men hva er hensikten? Uttalelser som dette "Og ang. 1. kvartal  . . . . . kjenner jeg VAG og software rett :o så blir det vel heller 2022" er informasjon som er tatt helt ut av luften, og virker mere som et forsøk på latterliggjøring.
Det skader da ingen at jeg spår om fremtiden. Vi får se om jeg får rett eller ikke. 
Det var ikke jeg som rename'et varmepumpe til ventepumpe da VW ble nesten ett å forsinket med varmepumpa til eGolf.
ID.3 var vel ca ett år forsinket da den endelig kom, og da altså med SW feil/mangler som de må inn på verksted for å få oppdater når rettelsene endelig kommer. 

Og ja - VW sin "satsing" på elbiler grenser til det latterlige - enn så lenge. Tro det eller ei, men jeg både ønsker og håper at de tar se sammen snart. Dessverre tviler jeg på viljen hos toppledelsen.

At Tesla også har forsinkelser og problemer og at jeg har TM3 har vel ingenting med ID.3 og VW å gjøre.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

turfsurf

Sitat fra: Elmo på tirsdag 29. september 2020, klokken 19:59

Inntil Tesla begynte å levere for alvor og folk flest oppdaget Elbliforum så leste jeg faktisk absolutt alle innlegg i alle underforum.
Jeg er genuint interessert i ALLE elbiler. Inntil for bare ett par tre år siden så prøvekjørte jeg absolutt alle nye modeller som kom.
Omtrent som meg m.a.o.  Men nå begynner det å bli travelt å henge med

Ellers synes jeg id.X bilene er fine, men har noen dårlige opplevelser hos møller som sitter langt inne å tilgi, samme med dieselgate.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Elmo

Sitat fra: andre1980 på tirsdag 29. september 2020, klokken 20:53
Sitat fra: Elmo på tirsdag 29. september 2020, klokken 18:50
Det vil altså si at den må inn til forhandler og oppdateres via kabel før den får OTA.
Og ang. 1. kvartal  . . . . . kjenner jeg VAG og software rett :o så blir det vel heller 2022

Kanskje du ikke skal være så eplekjekk, og heller underbygge påstanden din med fakta og referanser?

At alle ID.3 må inn til forhandler for SW oppdatering har vel VW aldri lagt skjul på. Se bildet som de selv har publisert fra siste SW-oppdatering før ID.3 forlot fabrikken.
At jeg tror de blir forsinket i forhold til nåværende estimat har da ingenting med eplekjekk å gjøre  ???

Sitat fra: Elmo på tirsdag 29. september 2020, klokken 19:54
Nå skal vi vel ikke diskutere meg i ID.3 tråden - syns du det ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Motorwatt

#538
Sitatsom sitter langt inne å tilgi, samme med dieselgate.

Det er vel snart det eneste man har å komme med av realiteter, men selv dette bør være et tilbakelagt stadig nå. Viser vel bare at det etterhvert blir vanskeligere og vanskeligere å finne kritiske emner når det gjelder VAG. Hvilket salget av VAG elbiler også viser helt tydelig. De har etablert seg på toppen, og kommer til å være der i veldig lang tid fremover (Norge).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 29. september 2020, klokken 21:06
Viser vel bare at det etterhvert blir vanskeligere og vanskeligere å finne kritiske emner når det gjelder VAG.
VAG har jo vært på topp i Norge lenge, ingen grunn til at de ikke fortsatt skal være det.

Men jeg har ingen illusjon om at bilene har noe bedre holdbarhet og mindre feil enn f.eks nye Tesla eller PSA bilene.

Kanskje mindre panelgaps og noe bedre opplevd kvalitet. Det selger ikke bilene for meg. Inntil de har bevist at de behersker software delen av bilene og så kommer jeg nok til å stå over.

Men de ser ut til å være inne i ett bra spor, så det blir spennende å følge med. Jeg håper de lykkes med snuoperasjonen, VAG er viktig for Europa for å kunne stå mot kineserne.

Tilbake til id.3, synes den ser mye billigere ut innvendig enn id.4, er ikke det litt merkelig med den relativt lille prisforskjellen ?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA