Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Desti

#510

Desti


Dabr

Hvilken lader har dere eller skal ha til Id3 deres?

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


elektro

Hørte av en selger at det nå er 1800 biler i landet.

Han sa imidlertid også at ID.4 (og ENYAQ) tar litt av oppmerksomheten i butikk. Nordmenn er jo gærne etter takstativ, firehjulstrekk og tilhenger.. :) Etter min mening er det to forskjellige biltyper med forskjellig bruksområde og forskjellig pris. Det er plass til alle disse modellene og flere til. Det rare er kanskje at ingen går for kundene som ønsker virkelig stor SUV, flerbruksbil eller stasjonsvogn.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

BatteriOgFossil


daktari






«Pro Performance Life»: Kr. 350.400. Rimeligste versjon med helt basis utstyr. Legger seg ørlite under konkurrenter som Hyundai Kona, Kia e-Niro og Nissan Leaf.
«Pro Performance Business»: Kr. 390.000. I samme sjikt som dagens 1ST «Plus», med blant annet dynamiske LED-lys, lysende stripe i grillen og mørke bakruter.
«Pro Performance Family»: Kr. 401.000. Har i tillegg blant annet panoramatak, ryggekamera og nøkkelfritt system.
«Pro Performance Tech»: Kr. 424.900. Har blant annet panoramatak, head up display og lyddempende frontrute.
«Pro S Tour»: Kr. 456.400. Fireseter med forbedret rekkevidde - opptil 550 km. Har blant annet annet massasje i forsetet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ChrHS

Id3 plus er 404.000
Eg hadde betalt 20.000 ekstra for HUD, pano, lyddempet frontrute, oppgradert lydanlegg (viktigst) og alle støttesystemene.
Synt vel egentlig ikkje 1.st var så rimelig når eg ser disse prisene. En har hatt lite igjen for å stå på venteliste og få første bilene ser eg.

elektro

Mon tro om «Life» varianten har ryggekamera. I så fall tror jeg den blir attraktiv for f.eks. unge og alle som skal ha en rimelig bil, eller en bil nr. 2 som også kan brukes til mer enn bare pendling. Litt redd for at de har utelatt dette. I så fall er det en tabbe.

Ellers er det liten forskjell opp fra «Performance Tech» til «Tour», så førstnevnte er kanskje litt dyr. Eller bare smart priset. Eventuelt så er «Tour» rimelig. :) Litt usikker, men den er jo ca. 30.000 billigere enn Model 3 Long Range. 40-50' hvis man tar med vinterhjul til 9900,- Så mangler den en del, bla. firehjulstrekk, men den har også en god del utstyr/kvaliteter som Model 3 mangler. Uten å gjøre denne tråden også til en merkediskusjon. Her tror jeg mange føler seg ganske klart trukket mot én av modellene, hvis de skulle velge.

Ser Motor trekker frem Hyundai, Kia og Nissan, men hvis man ser på fossil Golf, har denne alltid ligget litt over i pris, men også hatt bedre restverdi. Bilene appellerer vel også til forskjellige kjøpere. At biler med tilsynelatende tilsvarende spec. har forskjellig pris er ikke noe nytt. Blir stadig imponert av hvor god e-Golfen vår, som er i sitt 6. år, er å kjøre, etter å ha kjørt andre biler. Alt den trenger er et litt større batteri.

Disse modellene som Motor lister opp er vel låst fra VW sin side. Mulig «fast track» varianter. Altså med kort leveringstid og låst pris. Egen spec. kommer først til våren, som er et ganske vidt begrep.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

OlaM

«Pro Performance Life» ...rimeligste versjon...

I navngivingsavdelingen har de i alle fall gønnet skikkelig på.  :P
'21 3LR

Strøm Tycoon

#521
90km/t test på motorvei med en ID. 3. Plus i Tyskland. 129wh/km og 421km distance med 23km restrekkevidde. Utetemp mellom 19 og 24 grader celcius.

https://www.youtube.com/watch?v=FgyN7pdss7o

BatteriOgFossil

#522
Sitat fra: elektro på søndag 13. september 2020, klokken 09:30
Mon tro om «Life» varianten har ryggekamera. I så fall tror jeg den blir attraktiv for f.eks. unge og alle som skal ha en rimelig bil, eller en bil nr. 2 som også kan brukes til mer enn bare pendling. Litt redd for at de har utelatt dette. I så fall er det en tabbe.

Sverige opererer med de samme variantene (Life, Business, Family etc...) + noen ekstra, og av de 5 variantene som leveres i begge land, så er "Life"-varianten den eneste i Sverige som ikke leveres med «Assistentpakke» som bl.a. inneholder ryggekamera. Alle de 4 andre variantene leveres med "Assistentpakke» eller "Assistentpakke PLUS". Ser at Motor i sin artikkel nevner at det er "Family" som kommer med ryggekamera, så det kan jo hende Volkswagen Norge får levert også "Business" uten «Assistentpakke. evt. så har Motors journalist blingset når h*n leste gjennom utstyrslisten fra VW. Stusser på at vi eventuelt i Norge skal betale omtrent like mye i prisforskjell mellom Life og Business som svenskene, uten at vi får Assistentpakken.

De svenske variantene er utstyrt som vist under. Jeg har lagt til prisdifferansen også for de norske prisene for å gi en indikasjon på om vi kan forvente å få det samme utstyret. Hva de ulike pakkene inneholder i Sverige kan man se her:
https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/id-familjen/id3.html


Life:
Utstyrspakker:

  • Standardutrustning
  • Infotainmentpakke
Interiør:   

Business: (+39000 SEK, +39600 NOK)
Utstyrspakker:

  • Standardutrustning
  • Infotainmentpakke
  • Assistentpakke
Interiør:

  • Stylepakke interiør
  • Designpakke eksteriør

Family: (+11000 SEK, +11000 NOK)
Utstyrspakker.

  • Standardutrustning
  • Infotainmentpakke
  • Assistentpakke
  • Komfortpakke PLUS
Interiør:

  • Stylepakke interiør
  • Designpakke PLUS eksteriør

Tech: (+19000 SEK, +23900 NOK)
Utstyrspakker:

  • Standardutrustning
  • Infotainmentpakke PLUS
  • Assistentpakke PLUS
Interiør:

  • Stylepakke interiør
  • Designpakke PLUS eksteriør

Tour: (+28000 SEK, +31500 NOK)
Større batteri, raskere lading.
19" felger istedet for 18".
Utstyrspakker:

  • Standardutrustning
  • Infotainmentpakke PLUS
  • Assistentpakke PLUS
  • Komfortpakke PLUS
Interiør:

  • Stylepakke PLUS interiør
  • Designpakke eksteriør

Tiger123

Sitat fra: OlaM på søndag 13. september 2020, klokken 12:06
«Pro Performance Life» ...rimeligste versjon...

I navngivingsavdelingen har de i alle fall gønnet skikkelig på.  :P

Haha samme tenkte jeg, latterlig.

gte-bjørn

#524
Jeg venter på det største batteriet, håper at det vil bli muligheter for flere valg også med dette så jeg ikke må betale for masse ekstra som jeg ikke trenger.

Men: i lanseringskalenderen står det oppgitt at denne har en egenvekt på hele 1934 kg, 234 kg  :o mer enn 58 kWh-utgaven, selv om batteriet bare veier 77 kg mer. Det henger ikke på greip. Riktignok har den muligens litt kraftigere motor, men det kan da ikke forklare at den skal veie 167 kg mer i tillegg til batteriet?  ???  Og dette til tross for at en sitteplass bak er fjernet, noe som vel sparer noen kg.

Jeg ser nå at modellen med det minste batteriet oppgis å ha samme egenvekt selv med 52 kg mindre batteri. Så disse tallene virker ikke helt troverdige.

Ellers håper jeg at den fjernede sitteplassen ikke medfører at også skiluke er fjernet, for det er et must. Manglende taklast eller hengerfeste bryr jeg meg ikke om, men ski må jeg kunne ta med i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA