Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Gnist

Åpenbart at denne markedsføringen retter seg mot "folk flest", ikke lenger bare el-bil entusiastene.

Bra!

Gnist

Apropos "camofolie": Er det noe annet enn "se på meg, se på meg" denne "camofolien" uttrykker?

Counterpointer

Jeg tror de prøver å gi bilen et gjenkjennelig (se på meg) preg samt at jeg får assosiasjoner til airflow over karosseriet.

Chimp

Sitat fra: Gnist på søndag 09. juni 2019, klokken 23:16
Ny tysk artikkel fra journalist som har kjørt samme pre-produksjonsbilen som Joachim Löw.

https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrbericht/vw-id-3-2020-kompakt-elektroauto/

Noen poeng fra artikkelen:

- De mener bagasjerommet er større enn på Golf (380-390 liter?) og at yttermålene på bilen er mindre enn Golf.

- Opp til 125 kW DC lading på modellen med den største batteristørrelsen på 77 kWh.

- Opp til 100 kW DC lading på modellene med de to minste batteristørrelsene på 45 og 58 kWh.

- 11 kW AC lading på bilene med størst batteri og 7,2 kW AC lading på bilen med minst batteri. (Om jeg skjønner teksten rett.)

- Forbruk skal være 13,8 kWh per 100 km.

- Aktiv styring av batteritemperatur. Antar dette betyr både varme og kjøling.

Cw 0,26

Electric cars in Norway

#380
Snakket med VW selger i forrige uke om ID.3 for jeg er veldig tidlig i reservasjonskøen og tenkte jeg skulle stikke innom selger for å få mer info. Selger sa ganske rett ut at fremt til september skjer det lite :-) Dette var VW intern info. selger nylig hadde fått.

Det stemmer også bra med det jeg også har lest andre steder.

Så frem til september da blir det heller bare å følge på med på alt av rykter om den bilen som jeg tror blir veldig bra - men ikke så bra som ID versjonen som knuste Nurnbergring rekorden da :-) Men ser man bort fra ID å er det ikke mye felles på de to bilene, tror jeg.

https://www.tu.no/artikler/her-setter-volkswagens-elektriske-sportsbil-nok-en-rekord/467050


Gnist

Interessant video fra tyske auto motor und sport i innlegget over.

Vedlagt er dokument med *en slags* engelsk versjon av talen på videoen. Teksten er laget ved å ta den automatisk genererte tekstingen av videoen og kjøre den gjennom google translate.

Jeg har ikke gjort noe forsøk på å rydde opp i teksten.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Daktari takker..  Interessant dersom dette blir ID løsningen. Lekkert oppsett.

Counterpointer

Det var en forferdelig vinkel de filmet i. Det så rett og slett uproporsjonalt og merkelig ut. Definitivt er smaken forskjellig, dette ville ikke jeg hatt .

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Touring

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. juni 2019, klokken 13:40
Det var en forferdelig vinkel de filmet i. Det så rett og slett uproporsjonalt og merkelig ut. Definitivt er smaken forskjellig, dette ville ikke jeg hatt .

skal vel ikke ha noe annet Tesla du vel 😉

Counterpointer

Sitat fra: Touring på tirsdag 25. juni 2019, klokken 17:47
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. juni 2019, klokken 13:40
Det var en forferdelig vinkel de filmet i. Det så rett og slett uproporsjonalt og merkelig ut. Definitivt er smaken forskjellig, dette ville ikke jeg hatt .

skal vel ikke ha noe annet Tesla du vel
Absolutt ikke.

Jeg er ikke fanboy av noe merke. Ikke de jeg har selv heller. Reserverte nylig Vision iV. Den tror jeg kan bli bra.

Er helt åpen for ID Neo også om den kommer med awd  (noe jeg ønsker på alle mine biler). Alle biler har ting en ikke liker, både VW og Tesla. Kan hende at skjermen hadde vært tålbar, men jeg liker den ikke.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA