Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Gnist


Counterpointer

Sitat fra: Gnist på tirsdag 28. mai 2019, klokken 23:30
VW kan ha problemer med avtalen de har med Samsung om leveranse av batterier til ID-biler i Europa:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-27/vw-to-reshuffle-56-billion-battery-push-as-samsung-deal-at-risk
Hørte den norske VW sjefen på elbilpodcasten. Han sa de hadde avtaler med fire produsenter for å være sikre. Blir det trøbbel med Samsung er det jo ikke lett å kompensere fra andre, men VW har stor pengesekk......

anorway

Fikk ny mail fra VW idag. Litt nyheter og link til filmen med Joachim Löw.


Nye høydepunkter til din ID.3 1ST:

Spesialtilbud på kostnadsfri lading til ID.3 1ST

Vi har gleden av å gi deg som har forhåndsbestilt en ID.3 1ST 1 års kostnadsfri lading ved offentlige ladestasjoner tilknyttet tjenesten We Charge (inntil 2000 kWh). Her vil du kunne bruke kjente ladeoperatører som hurtigladenettverket IONITY for å lade bilen din.


Flere detaljer om tjenesten We Charge vil komme på et litt senere tidspunkt.

Lad bilen raskt og enkelt

Du kan enkelt lade batteriet til elbilen din nesten overalt, enten du er hjemme eller på en offentlig ladestasjon. Ladeprosessen tar heller ikke så lang tid som du tror.




Sportslig design og kjøreopplevelse

Det sportslige designet til de nye polerte felgene (18" til 20") lover en helt ny kjøreopplevelse fra første øyekast. Den kraftige elmotoren på bakakselen, kombinert med bakhjulstrekk og optimal vektfordeling, gir en konstant dynamisk akselerasjon og en kjøreopplevelse som tar pusten fra deg.

Chimp

"Levering av din ID.3 1ST

Fra sommeren 2020 planlegger vi leveringen av ID.3 1ST. Til deg som har forhåndsbestilt bilen kan vi med glede si at du vil få bil i løpet av 2020, uansett kønummer.



Siden du allerede har forhåndsbestilt bilen har du et attraktivt kønummer. Dette vil gi deg flere valgmuligheter når du skal fullføre bestillingen høsten 2019. "

torlie

Å inkludere gratis lading er egentlig en uting for alle andre enn aktuell bileier, da det skaper unødig kø på ladestasjonene. Hvorfor lade opp hjemme til kr 60,- når du kan kjøre til nærmeste ladestasjon og stå der 45min gratis i stede.

Tilsvarende parallell når man ser fossilbiler står i lange køer ved en nyåpnet bensinstasjon med bensin til kr 12,- i stedefor 16 for å spare noen kroner.

For noen år tilbake da Zoe ble solgt med 1 års gratis lading og jeg kom til ladestasjon i Svarstad på vei til Gardermoen fra Skien stod en Zoe tilkoblet midt på natta med 99%, som nok hadde planlagt å stå der hele natten for å slippe å lade hjemme. :-1: :police:



2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Fossilbil

Sitat fra: Chimp på onsdag 29. mai 2019, klokken 14:31
"Levering av din ID.3 1ST

Fra sommeren 2020 planlegger vi leveringen av ID.3 1ST. Til deg som har forhåndsbestilt bilen kan vi med glede si at du vil få bil i løpet av 2020, uansett kønummer.



Siden du allerede har forhåndsbestilt bilen har du et attraktivt kønummer. Dette vil gi deg flere valgmuligheter når du skal fullføre bestillingen høsten 2019. "

Sommer 2020 utgår for min del.
Holder nok på plassen min (105) frem til bestilling åpner, i håp om at de kommer med tidligere levering en nå antatt..

Ellers var hele den mailen et stort Gjeeeesp ::)

Gnist

Her er resultatet av noen som har lekt seg med photoshop basert på bildene av ID.3 som VW slapp 8. mai.

https://youtu.be/OiX9IvUBCY4

siforko

Hadde håpet å få se hvordan den blir innvendig, hvilke valg en får etc.
Felgene på bildene er helt forferdlige, håper det blir noen valg der også
Bestillt ID4, men angrer nå

kodax

Sitat fra: torlie på onsdag 29. mai 2019, klokken 14:36
...Hvorfor lade opp hjemme til kr 60,- når du kan kjøre til nærmeste ladestasjon og stå der 45min gratis i stede.
...
Man må jo da vente i 45 minutter mens bilen lader (pluss evt ladekø), og å «tjene» 80,- timen er temmelig dårlig timebetalt hvis det ikke er noe annet fornuftig å gjøre samtidig.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

AJ82

Sitat fra: siforko på torsdag 30. mai 2019, klokken 11:19
Hadde håpet å få se hvordan den blir innvendig, hvilke valg en får etc.
Felgene på bildene er helt forferdlige, håper det blir noen valg der også

Rimelig sikker på at vi ikke får sett så mye før den blir vist i september.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Gnist

#370
Ny promovideo ute fra VW.

Denne gangen også med bilde av det lille panelet bak rattet. Ser svært likt ut som det vi så på el-Born i Geneve. Også betjeningsknappene til venstre på dashboardet ser ganske like ut med det vi har sett tidligere.

Vi må regne med at det VW nå velger å vise oss utvendig og innvendig er så godt som endelig utgave, tenker jeg.

https://www.youtube.com/watch?v=sukDQX6lz0E

Stillbilde fra videoen. Klikk på bildet for full størrelse.


Mst026

Hei.

Noen som vet med sikkerhet om bilen vil bli levert med elektriske seter med memory?

Gnist

#372
Bildet under skal være tatt fra en versjon av videoen med Joachim Löw og VW CEO Diess som ble postet på youtube, men så fjernet.



Dette ser ut som et prototypeinteriør printet på en 3D-printer.

Ingen grunn til å tro at interiøret blir som dette. Håper jeg.

Kilde: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?p=1020886#p1020886

Gnist

#373
Ny tysk artikkel fra journalist som har kjørt samme pre-produksjonsbilen som Joachim Löw.

https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrbericht/vw-id-3-2020-kompakt-elektroauto/

Noen poeng fra artikkelen:

- De mener bagasjerommet er større enn på Golf (380-390 liter?) og at yttermålene på bilen er mindre enn Golf.

- Opp til 125 kW DC lading på modellen med den største batteristørrelsen på 77 kWh.

- Opp til 100 kW DC lading på modellene med de to minste batteristørrelsene på 45 og 58 kWh.

- 11 kW AC lading på bilene med størst batteri og 7,2 kW AC lading på bilen med minst batteri. (Om jeg skjønner teksten rett.)

- Forbruk skal være 13,8 kWh per 100 km.

- Aktiv styring av batteritemperatur. Antar dette betyr både varme og kjøling.



Counterpointer

Var artig å se på finalekampen i UEFA nations league i kveld, da ble ballen kjørt ut på banen i en 1/8 RC bil som så ut som ID 3 1St med camofolien.

Tydelig at VW bruker mye penger på reklame.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA