Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Trond.m

#345
Ja, enig. Med mindre de har klart å kamuflere bilens form til det ugjenkjennelige, så er dette veldig likt kjedelige flerbruksbiler som Ford s-Max etc i mindre skala. Men vi får gi den en sjanse likevel

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på søndag 26. mai 2019, klokken 10:53
Ja, enig. Med mindre de har klart å kamuflere bilens form til det ugjenkjennelige, så er dette veldig likt kjedelige flerbruksbiler som Ford s-Max etc i mindre skala. Men vi får gi den en sjanse likevel

Hansi

Ja, jeg syntes den var veldig lik Leaf :)
Jeg håper den blir seende bedre ut enn det, Golf er i mine øyne en del penere
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Amatøren

Sitat fra: Hansi på søndag 26. mai 2019, klokken 14:59Golf er i mine øyne en del penere
:+1: :+1: :+1:

Bare det å ha skjermene integrert i dashbordet og fysiske knapper for de viktigste funksjonene som klima, varmeseter, varmetråder og lignende er helt 'gull' i e-Golf!

Påklistrede skjermes ønskes ikke, men frykter jeg må 'svelge den kamelen' på sikt.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

breknut

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Bestilt Model Y
2021 Model 3 LR

daktari

Ser mer moderne ut og med mer innvendig plass enn Golf. Jeg liker Cab-forward design. Sammenlign med 20-tallets biler så har det vært noen sentrale design-eraer. 

Festlig at de kamuflerer den som en Leaf, med den minst flatterende delen "henge-nesa".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Hansi

#351
"Here's the electric Volkswagen ID.3 stripped of camouflage" (photoshoppet av Topgear)
https://www.topgear.com/car-news/electric/heres-electric-volkswagen-id3-stripped-camouflage






Så ikke verst ut..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Gnist

Sitat fra: Hansi på mandag 27. mai 2019, klokken 19:08
"Here's the electric Volkswagen ID.3 stripped of camouflage"
https://www.topgear.com/car-news/electric/heres-electric-volkswagen-id3-stripped-camouflage

Tegningene uten kamuflasje er photoshopping gjort av Topgear, ikke VW.

Vi vet fremdeles ikke om den rare bumpen mellom frontglasset og "panseret" er kamuflasje som forsvinner, eller vil være der i produksjonsutgaven.

Gnist

#353
https://youtu.be/IdQ7EHmIEp4

Etter å ha sett videoen over er jeg styrket i troen på at det ikke er mulig å se ut gjennom bakvinduet med et tradisjonelt innvendig speil. Taket er trukket for langt ned bak til at dette er mulig. Jeg tipper det er integrert et kamera i antennen på taket og at bildet vises i det innvendige "speilet".

Synes mye tyder på at bumpen mellom frontglasset og pansret kommer til å forsvinne. I videoen er det tydelig at det er en stor glippe der bumpen og panseret møtes. 

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

batterimannen

Den begynner å se like kjedelig ut som Golf. Får håpe at ikke Crozz taper seg fra konsept til ferdig utgave.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

advale

Ligner ikke så mye på Golf. Du ser jo blant annet like ved sidespeilet er det "trekant"-vindu på ID. Og bilen er mer høyreist pga batteriene og mindre front. Men førermiljøet tipper jeg vil bli så og si identisk.

Gnist

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 28. mai 2019, klokken 09:03
Den begynner å se like kjedelig ut som Golf. Får håpe at ikke Crozz taper seg fra konsept til ferdig utgave.

ID.3 har mistet mye av det "sexy" uttrykket som jeg synes var der da konseptet ble lansert i 2016.

Sett bakfra så kan jeg faktisk ikke unngå å få ordet "støgg" i hodet.

Hadde jeg fått den med 77kWh batteriet til en pris rundt 325.000, så hadde jeg tatt den uansett hvor lite jeg likte utseendet. Forsøker VW å selge 1. utgaven med 58kWh batteriet fra 375.000 og opp er jeg skeptisk.

Prisen på denne typen elbiler skal ned slik at de blir et reellt alternativ for vanlige bilkjøpere i Europa. Jeg frykter at ID.3 bilene som selges for levereanse umiddelbart etter 1. utgavebilene er levert blir de dyreste ID.3 bilene noen gang solgt. Deretter kryper prisen bare nedover kvartal for kvartal.

Fra høsten 2020 har VW en produksjonskapasitet på opptil 1.500 ID-biler per dag i Zwickau. 330.000 per år. De skal ikke bare produsere bilene, men selge dem også.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Gnist

Sitat fra: Gnist på mandag 27. mai 2019, klokken 20:55
Etter å ha sett videoen over er jeg styrket i troen på at det ikke er mulig å se ut gjennom bakvinduet med et tradisjonelt innvendig speil. Taket er trukket for langt ned bak til at dette er mulig. Jeg tipper det er integrert et kamera i antennen på taket og at bildet vises i det innvendige "speilet".

Bilde hentet fra videoen over som viser antennen på taket av bilen. Jeg tipper det er en eller annen sensor integrert i det sorte området - kanskje et kamera.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA