Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Tjohoo

Det der må vel være en spøk?

Chimp

Stemmer bra med annen info jeg har plukket opp: spesielle gass/brems-pedaler
Særegent eksteriør inkl tofarget løsning av detaljer

Up_&_Away

synes bilen ser ut som en dårlig blanding av dagens golf og dagens Up.

Dette skulle bli en billig ny "folkevogn" og omtrent revolusjonere elbilbransjen gjennom design, pris og rekkevidde.

Her synes jeg rett og slett VW har bommet på alt i forhold til forventningene.

Har reservert, men blir nok aldri til at den innløses. Synd.

Men vi venter på Skoda Vision E - så får vi håpe ikke den feiler like mye :-)
VW e-Up! nybil fra august 2018

Motorwatt

#333
Her er interiøret i Golf MK9. Kanskje er ID.3 noe slikt?

https://www.golfmk8.com/forums/showthread.php?t=18



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

@ motorwatt

Ups, det var ikke akkurat min stil for å si det sånn

Håper dette ikke blir facit.

oarnoe

Hadde et lite håp om at 1st kom med panoramatak, men det virker ikke slik, dette er fra Teknisk Ukeblad
«Senere varianter heter ID.3 Plus, som får oppgraderte lykter og tofarget karosseri. ID.3 Max får får panorama soltak og head-up display.»

2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Chimp

Ikke slik det står i andre artikler. Id 1st kommer i 3 versjoner, basis, plus og max.

"Bilen har tre ulike utstyrsversjoner. Alle er det VW selv betegner som "riktig utstyrte" modeller. ID.3 Plus får i tillegg IQ Light (oppgraderte LED-lys), samt to-farget eksteriør og andre interiørdetaljer. For ID.3 Max følger panorama soltak og head-up display."

Gnist

@oarnoe: Her er det nok journalisten fra TU som ikke har fulgt med i timen. Alle de tre variantene av 1st blir tilgjengelig for bestilling for de som har betalt depositum for å stå i kø. Imidlertid får kundene velge variant etter hvor man står i køen og det kan bli "tomt" for en eller flere varianter før de som står sist i køen får velge. Det er i hvert fall slik jeg har skjønt en selger.

https://www.tu.no/artikler/halvparten-av-id3-produksjonen-er-allerede-kjopt-opp/465332

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Chimp

Tesla Time News. Ja det skal litt til å legge mye vekt på hva de gutta sier for å være ærlig. Såvidt jeg så var det litt om id.3 rundt 25 min ut:
- de synes navnet var teit
- de skjønner ikke strategien bak å skape et differensiert 1st produkt som selges til kun 30 000
- ikke god nok autopilot for dem
- ingen supercharger nettverk

Motorwatt

Det gjør at en ID.3 kommer på rett under 20.000 Euro netto, i underkant av 200.000 kroner.

https://www.elbil24.no/nyheter/derfor-kan-det-bli-vanskelig-a-fa-tak-i-elbiler/71087412
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Gnist



Trond.m

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:13
Det gjør at en ID.3 kommer på rett under 20.000 Euro netto, i underkant av 200.000 kroner.

https://www.elbil24.no/nyheter/derfor-kan-det-bli-vanskelig-a-fa-tak-i-elbiler/71087412
Det er vel sannsynlig at Tyske myndigheter lager ordninger lik den de har i Sverige for å unngå eksport av subsidier.

Chimp

Må si hmmmm etter å ha sett bildene. Jeg liker golf i utseendet men denne merker jeg at trenger litt tid på meg. Det skyldes nok også at jeg ikke ser alle detaljer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA