Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:17
Jeg har liten tro på at det er bilder fra interiøret. Ikke har den styring av alle vindu osv. Ser utrolig plastikk ut. Kan ikke forstå at den skal ha dårligere kvalitet innvendig enn eGolf

Det skal jo bli en billigere bil enn egolf.. men kan vel hende det avbildede er fra billigste utstyrsnivå

Gnist

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:28
Sitat fra: Øyst1 på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:17
Jeg har liten tro på at det er bilder fra interiøret. Ikke har den styring av alle vindu osv. Ser utrolig plastikk ut. Kan ikke forstå at den skal ha dårligere kvalitet innvendig enn eGolf

Det skal jo bli en billigere bil enn egolf.. men kan vel hende det avbildede er fra billigste utstyrsnivå

Dette er i hvert fall ikke fra 1st edition i og med at pedalene er feil og mangler "1 st" logo nederst på rattet.

BatteriOgFossil

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:17
Jeg har liten tro på at det er bilder fra interiøret. Ikke har den styring av alle vindu osv. Ser utrolig plastikk ut. Kan ikke forstå at den skal ha dårligere kvalitet innvendig enn eGolf

ID 3 klonen Seat El born (konsept) har omtrent samme grunn-layout, men det ser mer forseggjort ut. Er lov å håpe at det blir mer som den:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Counterpointer

Sitat fra: Chimp på onsdag 08. mai 2019, klokken 19:04
Stod i artikkelen her at det ikke kommer awd, men det bryter med hva jeg har lest tidligere andre steder

https://www.elbil24.no/nyheter/nettsidene-til-vw-brot-sammen/71055401
Takk.

Regnet egentlig med at dette ikke kom fra start, men det er blitt bekreftet av en av toppingeniørene i sør Afrika når de viste pre prod der.
Jeg avventer til dette blir avklart.

Counterpointer

Sitat fra: Gnist på onsdag 08. mai 2019, klokken 19:58
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:59
Noen som har fått med noe konkret info om AWD? Kommer det? Når? Og til hvilken utgave.

Apropos: Se på ansiktsutrykkene til Frank Bekemeier fra VW når han snakker om å kjøre ID3 med AWD.
Akkurat, det var han jeg mente

Gnist

#305
Opptak av ID3 pressekonferansen i dag.

https://volkswagen.gomexlive.com/vw_live_pk/player?stn=nidpk&lang=en&repeat=true

Vil tro dette også kommer på youtube etterhvert.

Jeg merker meg at Jürgen Stackmann sier at i de fleste markeder så vil endelige kontrakter kunne inngås rett etter IAA i september. Dette gjelder imidlertid ikke i Tyskland hvor endelige kontrakter først kan inngås fra april 2020 når nye kontrakter mellom VW og forhandlerene er på plass.

Han sier klart at produksjon av leveranse-eksemplarer av bilen vil starte ved årsskiftet 2019/20 og at de første bilene som lages vil gå til de som har forhåndsreservert.

Jeg tenker at dette betyr at norske kunder med forhåndsreservasjon vil få bilen i løpet av de første månedene av 2020.

Jeg får inntrykk av at de regner med å produsere de forhåndsreserverte bilene frem til "sommeren" og deretter ha normal bestilling og produksjon. Får også inntrykk av at varianten til pris under 30.000 EUR da blir tilgjengelig. Han er i hvert fall 100% klar på at også den varianten skal leveres i 2020.

Chimp

https://www.tv2.no/a/10597259/

Er ikke dette en gammel myte, noe som var gjeldende på 80-90tallet?
Mener å ha lest at bakhjulsdrevne elbiler skal være bedre å kjøre enn forhjulsdrevne?

Gnist

Sitat fra: Chimp på torsdag 09. mai 2019, klokken 12:27
https://www.tv2.no/a/10597259/

Er ikke dette en gammel myte, noe som var gjeldende på 80-90tallet?
Mener å ha lest at bakhjulsdrevne elbiler skal være bedre å kjøre enn forhjulsdrevne?

VW sier at vektfordelingen mellom for- og bakaksel skal være 50/50 og at kjøre-egenskapene derfor skal være gode.

Om dette også gjelder på vinterglatte norske veier, gjenstår for oss å se ...

turfsurf

Sitat fra: Chimp på torsdag 09. mai 2019, klokken 12:27
https://www.tv2.no/a/10597259/

Er ikke dette en gammel myte, noe som var gjeldende på 80-90tallet?
Mener å ha lest at bakhjulsdrevne elbiler skal være bedre å kjøre enn forhjulsdrevne?
Elbiler med batteri mellom akslingene og lavt nede skal ikke ha noen større problemer med fremkommelighet med bakhjulstrekk enn forhjulstrekk. I oppoverbakker vil og tyngdepunktet flyttes bakover, så da er det ingen fordel med forhjulstrekk. Eneste fordelen med forhjulstrekk er at man kan endre retningen på drivhjulene så man kan i visse tilfeller spinne seg løs lettere.

Når det gjelder i3 er det en av de beste 2wd bilene jeg har hatt med tanke på fremkommelighet. Må bare sette på ordentlige vinterdekk, ikke de originale Bridgestone som fulgte med før. I tillegg er det mange som ikke kjenner til "traction" funksjonen til BMW som tillater litt hjulspinn på bekostning av stabilitet. Så det er nok noen som opplever i3 som dårligere enn den er.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Phuc

Synes denne bilen kunne vært aktuell, men stemmer det virkelig at den bare har 4 seter?
https://ev-database.org/car/1202/Volkswagen-ID3-Mid-Range

SitatID.3 er på størrelse med Golf på utsiden, men hevdes å være som en Passat på innsiden takket være den elektriske drivlinjen.
https://www.nettavisen.no/livsstil/volkswagen-id3-pris-og-rekkevidde/3423478339.html
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

Fossilbil

Sitat fra: Phuc på torsdag 09. mai 2019, klokken 14:34
Synes denne bilen kunne vært aktuell, men stemmer det virkelig at den bare har 4 seter?
https://ev-database.org/car/1202/Volkswagen-ID3-Mid-Range

SitatID.3 er på størrelse med Golf på utsiden, men hevdes å være som en Passat på innsiden takket være den elektriske drivlinjen.
https://www.nettavisen.no/livsstil/volkswagen-id3-pris-og-rekkevidde/3423478339.html

Hvis det viser seg å være 4 seter, så trekker jeg reservasjonen på flekken.... :o

AJ82

Hvor får dere 4 seter fra? Bildene av den futuristiske konseptbilen? Tror ikke vi skal være redde for at interiøret blir slik ;)

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Chimp

Bredere og lenger wheelbase enn golf så at det blir færre seter enn den er bare å slå fra seg:)

jonnyjb

Konseptbilen (fra 2016) hadde vel 4 separate seter, sikkert derfor det står slik på ev-database.org. Regner med den faktiske bilen kommer til å skille seg en god del fra konseptbilen, spesielt når det gjelder interiøret.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Chimp

https://www.tek.no/artikler/11-sporsmal-og-noen-svar-om-volkswagens-nye-elbil/464848

"
Den første utgaven av bilen vil være kalt 1st Special Edition og skal kun produseres i 30 000 eksemplarer. Disse vil produseres i et forhåndsbestemt antall av de ulike utstyrsvariantene (tre i tallet) og fargene (fire), og jo tidligere kønummer du har, jo større sjanse er det dermed for at du får velge akkurat den kombinasjonen du ønsker. "

Spennende da, om Norge havnet litt bak i køen til fargevalgene pga ordresystemet som ikke fungerte. Går sikkert fint. Fin artikkel forøvrig!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA