Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Chimp

"De tre alternativene er:

Pure – 49 kWh batteri – 50 kW lading (mulighet for oppgradering til 100 kW)
Range – 62 kWh batteri – 100 kW lading
Range S – 82 kWh batteri – 125 kW lading"
https://www.elbil24.no/nyheter/nettsidene-til-vw-brot-sammen/71055401
Skuff å ikke få muligheten til å velge range s, var ikke klar over at landingen også blir tregere

Elmo

Sitat fra: Chimp på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:18
De tre alternativene er:

Men ID.3  1st, som er de 30.000 aller første, kommer altså bare som 62 kWh batteri (brutto).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Gnist

Bilde som skal vise dashbordet på ID3.



Kilde: https://www.bild.de/auto/auto-news/auto-news/volkswagen-id-3-name-erste-details-reichweiten-fuer-das-e-auto-61756274.bild.html

Synes dette virker troverdig ut fra hva vi har sett tidligere.

Kan ikke si jeg blir hverken imponert eller sjarmert av det jeg ser.

turfsurf

Sitat fra: Gnist på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:39
Bilde som skal vise dashbordet på ID3.
Ser tile basert ut. Var ikke mye pent IMO.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Gnist

(Dette er ment som humor!)

For de som er bekymret for leveringskapasiteten til VW OG har tid ledig, så kan det være mulig å selv gi et bidrag til at produksjonen går på skinner.

LG Chem skal lage batteriene i en ny fabrikk utenfor Wrocław i Polen og søker folk: https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=pl&tl=no&u=https%3A%2F%2Fwww.lgchempraca.pl

Eller om man heller har lyst til å være med å sette sammen bilene, så trenger VW flere motiverte hender i ID-fabrikken i Zwickau:

https://youtu.be/LyZAYqIYJO0

Amatøren

Sitat fra: turfsurf på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:46
Var ikke mye pent IMO.

Helt enig stygt som fa..

Glemte de å designe med skjermene så de er klistret på etterpå?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Noen som har fått med noe konkret info om AWD? Kommer det? Når? Og til hvilken utgave.

Chimp

Stod i artikkelen her at det ikke kommer awd, men det bryter med hva jeg har lest tidligere andre steder

https://www.elbil24.no/nyheter/nettsidene-til-vw-brot-sammen/71055401

Electric cars in Norway

#293
Gnist: takker for den VW youtube lenken  :+1: :+1:

Det kunne jo nesten vært meg det, :) 8) som står og koser med bilen på fabrikken etter stengetid - se bilde jeg tok fra reklame filmen :D :-X

Gleder meg stort å få prøvekjørt ID.3. Det tror jeg blir en svært fin bil og vi snakker tross alt VW her. Tysk kvalitet. Men når det er sagt så liker jeg alt av elbiler uansett merke og produksjonsland. Det viktigste er at bilene ikke går på fossilt brensel for det er så lite moderne  8) :o.


arthur

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 08. mai 2019, klokken 19:33
....og vi snakker tross alt VW her. Tysk kvalitet.

Har hatt både Golf og Polo og denne tyske "kvaliteten" som vi opplevde den, samt forhandler/verksteds arroganse, gjør at vi nok vil kvie oss for å kjøpe slik tysk "kvalitet" igjen. Tre japanere på gårdsplassen nå her i huset (Honda, Toyota og Mitsubishi)
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Arthur: ja det er ingen fasitsvar uansett....

Men jeg liker pågangsmotet til VW nå som beskrives godt av Anita i VW - kopi under fra dagens nyhet.

Viktig å gå høyt ut på banen for VW trenger å fornye seg nå i årene etter de fine årene med både E-UP og E-Golf hvis de skal fortsatt være fremst på elbil markedet i Norge.

Kopi:
Norges mest solgte bil
– Norge er et av foregangslandene for ID.-familien for fabrikken. Vi ser fram til verdenspremieren på bilutstillingen i Frankfurt i høst, sier Anita Svanes som er kommunikasjonssjef for Volkswagen i Norge.

Deres ambisjon er ikke akkurat beskjeden: Importøren forventer at ID.3 skal bli Norges mest solgte bil i 2020.

https://www.tv2.no/broom/10595169/

Motorwatt

Sitat fra: arthur på onsdag 08. mai 2019, klokken 19:42
..gjør at vi nok vil kvie oss for å kjøpe slik tysk "kvalitet" igjen.
Men bra for oss som "kjenner" deg...  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Gnist

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:59
Noen som har fått med noe konkret info om AWD? Kommer det? Når? Og til hvilken utgave.

Apropos: Se på ansiktsutrykkene til Frank Bekemeier fra VW når han snakker om å kjøre ID3 med AWD.

https://www.youtube.com/watch?v=q2Tqw9LX3QE&feature=youtu.be&t=806

BatteriOgFossil

Sitat fra: Gnist på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:39
Bilde som skal vise dashbordet på ID3.



Kan ikke si jeg blir hverken imponert eller sjarmert av det jeg ser.

Grusomt! Ser ut som det er løftet ut av økonomiboksen VW Up!

EV-FTW

Jeg har liten tro på at det er bilder fra interiøret. Ikke har den styring av alle vindu osv. Ser utrolig plastikk ut. Kan ikke forstå at den skal ha dårligere kvalitet innvendig enn eGolf
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA