Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Motorwatt

Du har oppfattet feil. Den rimligste kommer under 30.000.- EUR. Var helt i innledning av presentasjonen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


advale

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:27
Du har oppfattet feil. Den rimligste kommer under 30.000.- EUR. Var helt i innledning av presentasjonen.

Det er riktig at den skal starte på 30 000 euro, men resten har du oppfattet feil.

1st vil komme med batteripakke på 58kwh og gå 430 wltp. Og koster under 40 000 for den kjipeste versjonen, da kan vi tippe 39 000. Opsjoner på VW er endel dyrere enn gjennomsnittet. Og det fins 3 ulike pakker for 1st. Så skal man toppe max så ender fort på 45 000 euro.

Den med 30 000 skal komme med batteripakke enda lavere enn 58 kwh, var det 42?, og kommer i sommer 2020.

Motorwatt

Sitat fra: advale på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:25
Pris fra 40 000 euro for den enkleste konfigurasjonen

Mulig jeg har oppfattet deg feil. Det andre har jeg vel ikke uttalt meg om?  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Magnus Hansen

Det er jo alltid litt vanskelig å tolke alle disse utspillene. Gikk det frem av presentasjonen at denne prisen på 40.000 euro gjaldt 1ST konfigurasjonen, eller en fremtidig konfigurasjon med 58kWh?

Gnist

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:38
Det er jo alltid litt vanskelig å tolke alle disse utspillene. Gikk det frem av presentasjonen at denne prisen på 40.000 euro gjaldt 1ST konfigurasjonen, eller en fremtidig konfigurasjon med 58kWh?

Gikk klart frem at det handlet om 1st med 58kWh batteri.

Det eneste som ble sagt om prisene videre er at en helt strippet versjon med det minste batteriet vil koste under 30.000 EUR.

advale

De skryter fortsatt hvor billig det er og at hvermansen skal endelig få råd med elbil. Derfor det blir endel misforståelser.

Men den første "puljen" og  som er mulig å reservere i dag er 1st.
* Den starter under 40 000 sa de, men det kan vel tolkes som 39 000.
* Også kan man velge 3 pakker.
* Den er på 58kwh og skal gå 410 eller 430 wltp hvis jeg husker riktig..

THE

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 08. mai 2019, klokken 12:45
Husk at det i Tyskland i 2018 ble solgt 46.474.594 biler for å sette det perspektiv. Salg av elbiler utgjorde 36.062.
Heftig økning i bilsalget i Tyskland fra 2017 til 2018...

I 2017 ble det solgt 3,7 millioner i biler. (https://www.dinside.no/motor/sa-ubetydelige-er-norge-i-bilverden/69616696) Tyskland har en befolkning på knappe 83 millioner, så 46 millioner biler solgt i 2018 må nødvendigvis være feil. Jeg finner ikke eksakt tall for bilsalg i Tyskland i 2018, men de 36062 elbilene som ble solgt i Tyskland utgjorde 0,9% av totalt bilsalg i 2018.

Økningen i elbilsalg i Tyskland fra 2017 til 2018 var forøvrig  på 43%. Hvis elbilsalget øker 43% både i 2019 og 2020, så vil det bli solgt ca 75000 elbiler i Tyskland i 2020. Tall for Q1 2019 viser at det ble solgt 15900 elbiler i tyskland (https://www.best-selling-cars.com/germany/latest-germany-best-selling-electric-car-brands-and-models/), Q1 2018 ble det solgt 9100 elbiler i Tyskland. Økning i elbilsalg fra Q1 2018 til Q1 2019 på ca 75%. VW har en liten andel av elbilsalget i Tyskland, men regner med at det vil endre seg når ID-modellene kommer i salg.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Stikkkontakt

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:38
Det er jo alltid litt vanskelig å tolke alle disse utspillene. Gikk det frem av presentasjonen at denne prisen på 40.000 euro gjaldt 1ST konfigurasjonen, eller en fremtidig konfigurasjon med 58kWh?

Volkswagen Norge skriver at den eksklusive intromodellen ID3 1st skal koste under 40000 euro.
Den har mye, mer eller mest utstyr i de 3 utgavene som kan bestilles. Slik jeg forstår det er det ikke mulig å konfigurere disse 3 modellene bortsett fra fargevalg. Den kommer i 4 farger. Basismodellen med 58kwh nettobatteri blir nok noe billigere. Jeg tipper det blir 3-4000 euro i differanse mellom batteristørrelsene.

Magnus Hansen

Takk for info.. da høres det ut som det blir en konkurransedyktig og populær bil. Som forhåpentligvis kan leveres i tilstrekkelig mengder. Foreløpig er det dog ingen revolusjon i forhold til der du får. Som man kunne få forhåpninger om etter årevis med hype..

advale

#280
Det er jo selvskryt og hva som er planen dems videre. Å introdusere en billig elbil så alle kan få råd og backer det opp med å slenge inn 30 000 euro. Det er derfor mange misforstår og tror den skal starte på 30 000 for 58kwh.

Så fortsetter det videre til selvskryting om at det er bra utstyrt.

Og helt tilslutt sier de hva som er mulig å bestille og at reservasjonen er åpent. Det er 1st som starter under 40 000 og med 3 forskjellige pakker. Det er derfor mange igjen misforstår og blander inn litt selvskryt tidligere i presentasjonen. Det vil være enda dyrere versjoner enn 40 000. Den på 40 000 er bare basispakken (m/batteri på 58kwh).

Det er slik jeg tolket presentasjonen.

Motorwatt

Sitat fra: THE på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:45
Tyskland har en befolkning på knappe 83 millioner, så 46 millioner biler solgt i 2018 må nødvendigvis være feil. Jeg finner ikke eksakt tall for bilsalg i Tyskland i 2018, men de 36062 elbilene som ble solgt i Tyskland utgjorde 0,9% av totalt bilsalg i 2018.

Selvfølgelig feil:  >:(
In 2018, new passenger vehicle registrations in Germany were flat (-0.2%) with 3,435,778 cars sold. The total motorized vehicle market expanded by 0.6%.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Maximus

@Gnist

De videoene er kostelige. Her er det virkelig et stort bilkonsern som ser skriften på veggen, og handler deretter.

En viss sørafrikaner borti statene må glise fælt i det skjegget han enda ikke har.

Veldig gledelig dette. Viktige signaler fra en stor og betydningsfull bilprodusent.

EV-FTW

Bare meg som er skuffet over design? Her hadde VW en mulighet til å lage elbiler som er spennende og skiller seg ut, litt som konseptene de har vist. Likevel ender de med en bil som virker veldig lik en vanlig Golf!

Jeg synes det er skuffende og synd.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

e-curious

Mange som betrakter det som en fordel.. Både ID.3 og model3 mangler grill.   Synes jo selv at model3 også ser ut som en vanlig bil, en veldig elegant en riktignok. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA