Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Gnist

Sitat fra: advale på søndag 28. april 2019, klokken 12:43
Det er vel gjerne like før eller under produksjonen at problemer oppstår. Forhåpentligvis har de bedre erfaring enn Tesla. Men man ser jo også "dinosaurene" Kia/Hyundai og Nissan har stadig utsettelser.

Spent på endelig designet. Pr idag ser den litt for radiobil.

En av styrkene til VW i forhold til Tesla er at de er en stor og etablert bil-fabrikant med mye kunnskap om masseproduksjon av biler, de har eksisterende bilfabrikker som kan bygges om og de har medarbeidere med flere 10-års erfaring i å lage biler.

Du fikk med deg videoene fra prøvekjøringene i Sør-Afrika før jul?

For eksempel denne:

https://youtu.be/q2Tqw9LX3QE

Motorwatt

De har sannsynligvis satt av god tid til prøveproduksjon før kundebiler blir produsert (2-4 måneder?). Dette er er kapitalkrevende, og ikke noe alle produsenter ser seg råd til.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

advale

Så videoen for en tid tilbake. Forresten, ramlet over denne:
https://electrek.co/2018/10/26/vw-ceo-electric-vehicle-tesla-half-price-2020/

Skal bli gøy å plukke med seg en VW ID for 200-225 000 og som går 450km (62kwh) neste år i så fall.

Counterpointer

Er det noen som vil ta et veddemål på at maks 225 k blir prisen på 62 kWh ?

Jeg tipper vi skal vesentlig høyere enn det, og det vil fremdeles kunne være billigst i klassen. Siste jeg hørte var rundt 300 k.

Motorwatt

Sitat fra: knut.aulie på søndag 28. april 2019, klokken 22:38
Er det noen som vil ta et veddemål på at maks 225 k blir prisen på 62 kWh ?
Hvis den prisen blir reell så vil salget av den bilmodellen du nettopp har kjøpt nærmest stoppe opp. Begge scenarioer er utopiske.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Verius

225k for for 62kWh er vell urealistisk, må vel regne 100.000 ekstra minst ?

Stikkkontakt

Sitat fra: Verius på mandag 29. april 2019, klokken 09:00
225k for for 62kWh er vell urealistisk, må vel regne 100.000 ekstra minst ?

Det spekuleres faktisk i en startpris på 28.000 Euro med 62kwh batteri. Trekker man fra moms er man ganske nære den prisen. Men First Edition blir velutstyrt og koster garantert over 35.000 euro inkl moms. Dvs at den havner over 300.000 i Norge.

Verius

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 29. april 2019, klokken 09:06
Sitat fra: Verius på mandag 29. april 2019, klokken 09:00
225k for for 62kWh er vell urealistisk, må vel regne 100.000 ekstra minst ?

Det spekuleres faktisk i en startpris på 28.000 Euro med 62kwh batteri. Trekker man fra moms er man ganske nære den prisen. Men First Edition blir velutstyrt og koster garantert over 35.000 euro inkl moms. Dvs at den havner over 300.000 i Norge.

Dersom VW klarer å få den bilen levert til kunder for rundt 300-320k med 62kWh batteri må den vel bli en suksess ?
Tenker da at den leveres med nyeste teknologi i bilen (oppdateringer OTA , appstyring av klima osv.) , veletablert service nettverk (Møller) og en helt OK rekkevidde.

Stikkkontakt

#248
Sitat fra: Verius på mandag 29. april 2019, klokken 09:19
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 29. april 2019, klokken 09:06
Sitat fra: Verius på mandag 29. april 2019, klokken 09:00
225k for for 62kWh er vell urealistisk, må vel regne 100.000 ekstra minst ?

Det spekuleres faktisk i en startpris på 28.000 Euro med 62kwh batteri. Trekker man fra moms er man ganske nære den prisen. Men First Edition blir velutstyrt og koster garantert over 35.000 euro inkl moms. Dvs at den havner over 300.000 i Norge.

Dersom VW klarer å få den bilen levert til kunder for rundt 300-320k med 62kWh batteri må den vel bli en suksess ?
Tenker da at den leveres med nyeste teknologi i bilen (oppdateringer OTA , appstyring av klima osv.) , veletablert service nettverk (Møller) og en helt OK rekkevidde.

Rekkevidden blir nok bra nok for de fleste. Det sies vel 420 wltp. E-Golf har 219,så det er nesten en dobling. 170 hk betyr vel 0-100 på knappe 8 sek. Det er også helt ok for normal kjøring.
Kommer til å reservere en FE mtp å bytte ut Ampera-e som nr 2-bil. Dette er nok en klart mer moderne bil.

Verius

Skal reservere en selv 8. mai , satser på man får en i første levering dersom bestillingen legges inn så fort portene åpner kl 13.10.

Counterpointer

Det blir spennende å se hva som kommer til hvilken pris!

Det er vel ikke helt usannsynlig at Møller legger på et «Norgestillegg» slik som BOS har gjort.

At de må under 330 k er vel ganske åpenbart grunnet konkurenter.

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på søndag 28. april 2019, klokken 22:51
Sitat fra: knut.aulie på søndag 28. april 2019, klokken 22:38
Er det noen som vil ta et veddemål på at maks 225 k blir prisen på 62 kWh ?
Hvis den prisen blir reell så vil salget av den bilmodellen du nettopp har kjøpt nærmest stoppe opp. Begge scenarioer er utopiske.
Helt enig.

Motorwatt

Hvis Norges-tillegget blir for stort, vil det åpne for mye parallell-import. Veldig enkelt å importere el-biler, så for å beskytte sine egne og tilsluttete forhandlere bør de nok vise en stor grad av edruelighet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


Gnist

#254
Sitat fra: stsviggum på mandag 06. mai 2019, klokken 21:39
Nye bilder publisert. https://de.motor1.com/photo/4076843/volkswagen-id3-geleakte-bilder-in-neuer-tarnfolie-6-mai-2019/

Ut fra disse og andre bilder, så frykter jeg at taket går så lavt bak at det blir lite å se gjennom bakspeilet.

Blir det kamera til erstatning for bakspeil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA