Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: advale på søndag 14. april 2019, klokken 18:17
Sitat fra: e.e.n på lørdag 13. april 2019, klokken 21:03
Base - 45 kWh (from 48 kWh batt) - up to 330 km WLTP
Mid - 58 kWh (from 62 kWh batt) - up to 420 km WLTP
Long- 77 kWh (from 83 kWh batt) - up to 550 km WLTP

Hmm, jeg ville tatt dette med en stor klype salt. VW har vel bare ropt ulv ulv i flere år nå. I tillegg er det ikke noe å rope hurra for den nye Audi'en.

VW mener nå at de har fått til like bra utnyttelse på batteriene som Tesla mens Audien greier ikke engang å matche Model S fra 2013?

Dette blir jo en vesentlig mindre bil. Husk at det fremdeles er ioniq som har lavest forbruk. Model 3 SR kommer vel til å bli veldig nær

Motorwatt

ID.3 er beregnet til å veie over 1 tonn mindre enn e-Tron. 2560 kg vs 1500 kg. VW-tallet er selvsagt ikke helt bekreftet, men vil nok ganske sikkert ligge i det leie.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Thomas Parsli

Uansett vekt, kommer informasjonen fra et konsern som har så dårlig historikk på løgn og bedrag rundt forbruk og utslipp at man bør vente å se hva WLTP blir på en typegodkjent modell.

Jeg tror ikke VAG gjør et kvantesprang -så de blir slaver av vekt, kWh, Cd (CdA) slik som alle andre.
Å tro at VAG skal slå Tesla på motor, batteri eller BMS er urealistisk.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Motorwatt

Det er vel kjent hva VW har gjort. Vet ikke helt hva man ønsker å oppnå med "å dra dette kortet" i enhver tråd VW er nevnt. Denne tråden er ment for de som ønsker å holde seg orientert om VW ID.3.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Magnus Hansen

Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 14. april 2019, klokken 19:32
Jeg tror ikke VAG gjør et kvantesprang -så de blir slaver av vekt, kWh, Cd (CdA) slik som alle andre.
Å tro at VAG skal slå Tesla på motor, batteri eller BMS er urealistisk.

Jeg gjentar at Hyundai klarer å slå/matche tesla med sin ioniq. Det er ingen grunn til at vag med sine ressurser ikke skal klare det. Etron er en helt annen type bil med helt andre prioriteringer enn ID blir

Stikkkontakt

VW viser med e-Golf at WLTP er særdeles enkelt å oppnå. 219 km greier den om vinteren på langkjøring her på Vestlandet og gjerne 20-25% mer om sommeren. Om WLTP-tallene på ID er like konservative så blir dette en bil med meget god rekkevidde.

advale

#216
Det er helt urealistisk å tro at VW kan på noen som helst måte matche Tesla.

Tesla M3 SR+ med anslått kapasitet på 55kwh går allerede 415km kontra Kona/E-Niro 64 kwh med 440km. I tillegg har Tesla valgt bedre ytelse på bekostning av rekkevidde.

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 14. april 2019, klokken 22:09
VW viser med e-Golf at WLTP er særdeles enkelt å oppnå. 219 km greier den om vinteren på langkjøring her på Vestlandet og gjerne 20-25% mer om sommeren

e-Golf med 39kwh og går altså 275 om sommeren? Det er on par med Ioniq som går samme distansen med KUN 29kwh.

Stikkkontakt

e-Golf har ca 31,5 kwh netto. Et sommerforbruk på 11-12 er helt uproblematisk å oppnå.

Plym

På Volkswagens tyske sider står det nå (dersom man åpner den via mobilen) at det kommer mer info om VW ID 25. april. Her er en norsk oversettelse, med litt hjelp fra Google:
"Denne nettsiden er for tiden under testing og dessverre ikke optimalisert for mobile enheter. Bare sjekk tilbake 25. april. Da er vi klare til å vise deg hva fremtidens elektromobilitet har å by deg".

https://www.volkswagen.de/elektromobilitaet/de/id_familie/id.html?fbclid=IwAR0y2sGT2kO1sudEecdzbQRosR47gMTXKldhjTgdy96ASLc55ZipREcrbfM




oarnoe

Videre skrivers det at det kommer 3 utgaver, lurer på om det er forskjell i batteristørrelse eller utstyrsversjon de mener. Vi får se i morgen.

«Only a short time, then you can register and be one of the first to have the exclusive ID. Special Edition to be ordered, which will be available in three variants.» - Google translate fra tysk.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Elmo

Sitat fra: oarnoe på onsdag 24. april 2019, klokken 19:12
Videre skrivers det at det kommer 3 utgaver, lurer på om det er forskjell i batteristørrelse eller utstyrsversjon de mener. Vi får se i morgen.
Står tidligere i denne tråden
Sitat fra: e.e.n på lørdag 13. april 2019, klokken 21:03
Fra VW ID-gruppe på Facebook:

Base - 45 kWh (from 48 kWh batt) - up to 330 km WLTP
Mid - 58 kWh (from 62 kWh batt) - up to 420 km WLTP
Long- 77 kWh (from 83 kWh batt) - up to 550 km WLTP

https://www.volkswagen.de/elektromobilitaet/de/id_wissen/elektroauto-laden-reichweite/wie-weit-kann-ich-fahren.html?fbclid=IwAR0zBY1AMvOkVIKqDHtvNqDcIrVQ0gDcF3RlS1m4hIt1zDBYlp3xORxhHV4
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

e.e.n

Flere rykter ang. launch edition, angivelig frå et forum:
"As mentioned in other topics, there will be a "1st Edition" which can be preordered. What leaked out so far:
It will be available in 3 configuration variants: Cool, Style and WoW
All of them with a 62 kWh battery.
Colors: Black, Grey, White and Green
They will have some unique styling traits, reserved just for the 1st Edition."

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


MooCow

Sitat fra: e.e.n på onsdag 24. april 2019, klokken 23:15
Flere rykter ang. launch edition, angivelig frå et forum:
"As mentioned in other topics, there will be a "1st Edition" which can be preordered. What leaked out so far:
It will be available in 3 configuration variants: Cool, Style and WoW
All of them with a 62 kWh battery.
Colors: Black, Grey, White and Green
They will have some unique styling traits, reserved just for the 1st Edition."

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Antageleg henta herifrå:
"https://www.speakev.com/threads/vw-id-neo-updates.134640/"

oarnoe

Når jeg snakket med en VW selger fikk jeg inntrykk av at det i første omgang var en  batteristørrelse ved salgsstart, men at bil med det minste batteriet ville kunne bestilles ca en måned senere, men da med mindre utstyr som «standar»

Så ryktene om forskjellige utstyrsversjoner kan stemme.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Chimp

Og når kommer største pakke? Skjønner ikke hvorfor man går for noe halvveis, rekkeviddeangsten lever i beste velgående i Norges land og det påvirker prisen du får for bilen på bruktmarkedet. Ser for meg AWD versjonen med størst batteri blir en sikker vinner

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA