Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Motorwatt

Det å ha Norges i antall best utbygde serviceapparat, og ha tilgang til kortreiste deler er klart et pre.

@Kodax: Se linken i @Gnist sitt innlegg, så vil du få svar på noen/alle antagelsene du fremsetter.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Som sagt, jeg håper at det stemmer, men dette er fortsatt påstander lagt fram av VAG selv, så jeg forbeholder meg retten til en ørliten smule skepsis så jeg ikke blir altfor skuffet dersom jeg ikke får kjøpt en Buzz om tre år:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Sitat fra: kodax på torsdag 11. april 2019, klokken 20:21
Som sagt, jeg håper at det stemmer, men dette er fortsatt påstander lagt fram av VAG selv
Hvem andre enn VAG burde ha fremsatt disse påstandene? De bør da være de nærmeste til å gjøre det.

Tror det er flere elbilprodusenter som har kommet med, og vil komme med, lovnader som ikke blir innfridd, eller som totalt bommer på gitte tidsaspekter. Ser nesten ut som en trend. Dessverre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Plym

Da er prisen på Tesla Model 3 Standard Range klar, 367.000 kroner med en rekkevidde på 415 km. Jeg tror dessverre at ID Neo med den mellomste batteripakken ikke vil havne noe særlig under det i pris når man justerer for utstyr.

Motorwatt

Svarer deg i denne tråden, da det er der innlegget passer bedre inn:  :D

https://elbilforum.no/index.php?topic=45715.0
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

e.e.n

Fra VW ID-gruppe på Facebook:

Base - 45 kWh (from 48 kWh batt) - up to 330 km WLTP
Mid - 58 kWh (from 62 kWh batt) - up to 420 km WLTP
Long- 77 kWh (from 83 kWh batt) - up to 550 km WLTP

https://www.volkswagen.de/elektromobilitaet/de/id_wissen/elektroauto-laden-reichweite/wie-weit-kann-ich-fahren.html?fbclid=IwAR0zBY1AMvOkVIKqDHtvNqDcIrVQ0gDcF3RlS1m4hIt1zDBYlp3xORxhHV4

MooCow

Sitat fra: e.e.n på lørdag 13. april 2019, klokken 21:03
Fra VW ID-gruppe på Facebook:

Base - 45 kWh (from 48 kWh batt) - up to 330 km WLTP
Mid - 58 kWh (from 62 kWh batt) - up to 420 km WLTP
Long- 77 kWh (from 83 kWh batt) - up to 550 km WLTP

https://www.volkswagen.de/elektromobilitaet/de/id_wissen/elektroauto-laden-reichweite/wie-weit-kann-ich-fahren.html?fbclid=IwAR0zBY1AMvOkVIKqDHtvNqDcIrVQ0gDcF3RlS1m4hIt1zDBYlp3xORxhHV4

For samenligning pr dags dato.
Tesla Model 3 SR+ RWD            415 km WLTP - Kr 367 700,-
Tesla Model 3 LR AWD Premium 560 km WLTP - Kr 450 600,-

Gnist

#202
8. mai 2019 klokken 13:10 blir det mulig å reservere ID3.

Kilde: https://www.volkswagen.de/elektromobilitaet/de/id_familie/id.html  Se nedtelleren et stykke nede på siden.

Siden er del av en mini-site om ID virker det som. Tipper vi snart får se det samme på Volkswagens norske nettsider.

På samme side ligger et mørkt bilde av bilen i silhuett. Etter å ha gjort bildet lysere i et bildebehandlingsprogram fikk jeg frem bildet vedlagt.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Det er jo en Golf i litt ny design, vi har jo sett den ferdig med kamofolie.

Pris og spec er mer avgjørende imho.

Amatøren

#205
Antagelse uten skyvedører:

ERSTATTER GOLF: Omtrent slik skal VWs nye folkeelvogn - Neo - se ut. Foto: VW
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Magnus Hansen

Så etter å ha vist frem prototyper i åresvis er plutselig utseende en stor hemmelighet?

kodax

Det gjør jo at du, jeg og andre diskuterer det, så det er åpenbart en lur strategi;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Amatøren

Konseptbilen hadde skyvedører.

Så kom prototypen (kamuflert) som testes også med media tilstede. På den ser man dørhåndtak bak på bakdørene. Så sjansene er store for vanlige dører også bak.

https://youtu.be/q2Tqw9LX3QE
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

advale

Sitat fra: e.e.n på lørdag 13. april 2019, klokken 21:03
Base - 45 kWh (from 48 kWh batt) - up to 330 km WLTP
Mid - 58 kWh (from 62 kWh batt) - up to 420 km WLTP
Long- 77 kWh (from 83 kWh batt) - up to 550 km WLTP

Hmm, jeg ville tatt dette med en stor klype salt. VW har vel bare ropt ulv ulv i flere år nå. I tillegg er det ikke noe å rope hurra for den nye Audi'en.

VW mener nå at de har fått til like bra utnyttelse på batteriene som Tesla mens Audien greier ikke engang å matche Model S fra 2013?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA