Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

gte-bjørn

Personlig vil jeg mye heller ha større bagasjerom enn større plass i baksetet hvor jeg nesten aldri har passasjerer. På Golf Sportsvan eller hva den nå heter på norsk ("tjukk-Golf") kan baksetene skyves forover for å øke bagasjerommet, hadde vært kjekt om ID.3 kom med samme funksjon.

Motorwatt

Sitat fra: gte-bjørn på søndag 17. mars 2019, klokken 06:24
Personlig vil jeg mye heller ha større bagasjerom enn større plass i baksetet hvor jeg nesten aldri har passasjerer.

Sjansene er vel store for at man kan legge ned baksetene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

meitran

Sitat fra: Motorwatt på søndag 17. mars 2019, klokken 07:57
Sitat fra: gte-bjørn på søndag 17. mars 2019, klokken 06:24
Personlig vil jeg mye heller ha større bagasjerom enn større plass i baksetet hvor jeg nesten aldri har passasjerer.

Sjansene er vel store for at man kan legge ned baksetene.

Mye bedre med et fysisk adskilt rom for bagasje. Hvis man f. eks kjører med barnesetet og vil ha en sammenleggbar barnevogn i bagasjerommet. Hvis alt man får plass til er en handlepose, forsvinner mange muligheter.

meitran

Denne videoen viser faktisk bagasjerommet

https://youtu.be/nFmHVj5V61I?t=235

Synes det ser helt greit ut. Bedre enn fryktet :)

Motorwatt

Etter et lite søk, ser det ut som om 1000 l. er opplyst, og det må da være med nedslåtte seter. Høres lite ut, da e-Golf er oppført med maks. 1231 l.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

gte-bjørn

Sitat fra: Motorwatt på søndag 17. mars 2019, klokken 07:57
Sitat fra: gte-bjørn på søndag 17. mars 2019, klokken 06:24
Personlig vil jeg mye heller ha større bagasjerom enn større plass i baksetet hvor jeg nesten aldri har passasjerer.

Sjansene er vel store for at man kan legge ned baksetene.

Ja det tar jeg for gitt at man kan men det er bedre med separat bagasjerom så lenge det er stort nok.

MooCow

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:58
Sitat fra: MooCow på lørdag 16. mars 2019, klokken 22:34
Må ikkje gløya at ein har frunk og på ein elbil :)
Bare på noen elbiler. Ikke E-golf, E-up og heller ikke på Koreanske samt GM og Opel sin.

Det gjeld vel berre dei bilane som ikkje er bygdt dedikert som elbil? (Bortsett frå kanskje Bolt/Ampera-E)

Counterpointer

Sitat fra: MooCow på søndag 17. mars 2019, klokken 21:05
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:58
Sitat fra: MooCow på lørdag 16. mars 2019, klokken 22:34
Må ikkje gløya at ein har frunk og på ein elbil :)
Bare på noen elbiler. Ikke E-golf, E-up og heller ikke på Koreanske samt GM og Opel sin.

Det gjeld vel berre dei bilane som ikkje er bygdt dedikert som elbil? (Bortsett frå kanskje Bolt/Ampera-E)
Det er ikke rare frunken på i3, I-Pace og E-tron heller, selv om de er konstruert fra bunn som elbiler........

kodax

De er vel alle laget på fossil-ramme
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Elmo

Sitat fra: MooCow på søndag 17. mars 2019, klokken 21:05
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:58
Sitat fra: MooCow på lørdag 16. mars 2019, klokken 22:34
Må ikkje gløya at ein har frunk og på ein elbil :)
Bare på noen elbiler. Ikke E-golf, E-up og heller ikke på Koreanske samt GM og Opel sin.
Det gjeld vel berre dei bilane som ikkje er bygdt dedikert som elbil? (Bortsett frå kanskje Bolt/Ampera-E)
BMW i3 og Leaf har vel heller ikke frunk ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Gnist

#145
Bilde av baggasjerommet på konseptbilen Seat El-born. Antagelig ikke langt unna hva vi får se i ID.3.

El-born synes å være Seats ID. 3 klone og ble nettopp vist i Geneve.

Flere bilder her:

https://www.autobild.de/bilder/bildergalerie-seat-el-born-2019--14627317.html#bild1

Counterpointer

El-Born synes jeg ser ganske fresh ut

Blir Neo/.3 slik så lover jo det bra. De hadde jo ikke bilde av noe frunk på autobild, så det sa jo ikke noe om akkurat det.

Chimp


batterimannen

Det virket som at ID Neo/3 skal komme med maks batteri først, og så de med minst batteri etter 1-1,5 år etterpå. Det virker litt rart når de oppgir pris og rekkevidde, for de sier rekkevidden på det største batteriet (som kommer vår 2020) og så oppgir de ofte pris "fra €" som er med minst batteri, som kommer vår/høst 2021.

Synes også at el-born ser bra ut. Det jeg har lest om el-born er at de kommer med de 2 minste batteripakkene til Neo fra start. Virker litt rart, men man vet aldri hva de finner på. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA