Skrevet av Emne: VW ID.3 (Neo) tråden  (Lest 9285 ganger)

batterimannen

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 103
    • Vis profil
Sv: VW i.d Neo tråden
« Svar #90 på: Mandag 21. Januar 2019, klokken 17:51 »
Overraskende at de lanserer ID Crozz såpass kort tid etter 'Neo'.

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: VW i.d Neo tråden
« Svar #91 på: Mandag 21. Januar 2019, klokken 19:35 »
Det blir ikke greit om de først lanserer startpris på 220 og så lanserer til 300, se på Kia e-Niro.

Da selger de ikke 1 mill biler som vel  er målet.

Pippus

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 106
    • Vis profil
Sv: VW i.d Neo tråden
« Svar #92 på: Mandag 21. Januar 2019, klokken 23:46 »
Ja, for det er jo sikkert prisøkningen som gjør at Kia e-niro ikke kommer til å selge mer enn rundt 2000 stk. i 2019....not! ;D

Dessuten tror jeg ID Neo(??) kommer til å selge i bøtter og spann selv til vesentlig høyere priser enn  220 000,-
I Norge blir det vel derimot ID Crozz (ikke Cross) som kommer til å bli en minst like populær modell med trekk på alle, lang rekkevidde og en Gabrielsen på slep....og så ser jo iallefall pre-modellen grisefin ut da!

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4077
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: VW i.d Neo tråden
« Svar #93 på: Tirsdag 22. Januar 2019, klokken 06:48 »
I.D Neo er vel en bil med bedre plass enn en Golf, så kan vel lett selges til 300k. Men I.D Crozz vil vel og selge godt, litt avhengig av pris. Nå har ikke dagens høyreiste VW solgt like godt som Golf, så tror prisforskjellen blir avgjørende. Det er stor forskjell på 3 og 400k.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: VW i.d Neo tråden
« Svar #94 på: Tirsdag 22. Januar 2019, klokken 11:29 »
Ser ut som E-tron kommer til å selge greit selv med priser opp mot en mill......

Det er marked for mange elbiler.

ID Neo kan sikkert selges for 500 k også.

Mitt poeng er at det er VW selv som har markedsført superlav pris på Neo og det skaper forventninger. Se bare så mye tyn Tesla får fordi de ikke leverer 35 k $ Model 3.

Pippus

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 106
    • Vis profil
Sv: VW i.d Neo tråden
« Svar #95 på: Onsdag 23. Januar 2019, klokken 23:40 »
Nå har ikke dagens høyreiste VW solgt like godt som Golf, så tror prisforskjellen blir avgjørende. Det er stor forskjell på 3 og 400k.
Enig,men det som (enn så lenge) er annerledes nå, er at markedet for elbiler er kunstig uproposjonalt mlm. tilbud og kjøper, sammenlignet med ICE biler forøvrig. Dette gir også en sterkt motivert kjøpegruppe som (stort sett) er kapitalsterk(eller sterkt lånevillig ;D). Du får nok rett allikevel med hensyn til større salg av ID Neo, men Crozz vil nok ta en vesentlig større del av el-segmentet enn det f.eks. Tiguan tradisjonelt har gjort blandt sine sammenlignbare. Dessuten er det et antatt vacuum etter medium suv, medium priset med lang rekkevidde, plass til fruen, sneipen, hund, og med krok. Crozz kan vise seg å bli akkurat dette innenfor et prissegment som er noe mer apetittelig enn e-Tron, Ipace eller modelX.

Pippus

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 106
    • Vis profil
Sv: VW i.d Neo tråden
« Svar #96 på: Onsdag 23. Januar 2019, klokken 23:48 »
Mitt poeng er at det er VW selv som har markedsført superlav pris på Neo og det skaper forventninger. Se bare så mye tyn Tesla får fordi de ikke leverer 35 k $ Model 3.

Jeg ser den. I et normalmarked ville en slik fremgangsmåte naturlig stått til stryk og salget ville nok blitt noe preget av det. Skulle i grunnen bare mangle også. Men..i denne unormale markedssituasjonen så tror jeg desverre at de slipper reltavivt billig unna. Både med tanke på salg, såvel som manglende integritet og ditto riper i lakken.

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7400
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: VW i.d Neo tråden
« Svar #97 på: Mandag 11. Februar 2019, klokken 21:20 »
Står bare ID, så ikke vet jeg om det er Crozz, men . . .
Sitat fra: Volkswagen <no-reply@dm.volkswagen.no>
Da ID. nylig ble testkjørt på vinterføre av fabrikkens testteam, fikk en oppmerksom fotograf fra Automedia tatt flere bilder. BilNorge har fått tilgang på disse bildene og saken kan leses fra lenken under.
http://www.bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=51255&limfrom=0#f4
Dette er åpenbart en Neo, ikke Crozz
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 152.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 75.000 km hittil.

kodax

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 139
    • Vis profil
Sv: VW i.d Neo tråden
« Svar #98 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 20:37 »

Motorwatt

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 473
    • Vis profil
Sv: VW i.d 3 (Neo) tråden
« Svar #99 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 20:39 »
Utført  ;D
S75D - 2018

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 (Neo) tråden
« Svar #100 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 23:20 »
Da håper jeg det kommer en ID.3X neste år med 111 kWh batteri

Motorwatt

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 473
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 (Neo) tråden
« Svar #101 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 23:21 »
Da håper jeg det kommer en ID.3X neste år med 111 kWh batteri

Tenker du isåfall å bytte M3en din allerede?  :D
S75D - 2018

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 (Neo) tråden
« Svar #102 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 23:23 »
Da håper jeg det kommer en ID.3X neste år med 111 kWh batteri

Tenker du isåfall å bytte M3en din allerede?  :D
Vi har flere biler, og hvis VW ikke får opp farten kan det godt tenkes at den også er klar for bytte da.

Min Model 3 kommer om en drøy uke, da finnes det ingen ID enda.

Motorwatt

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 473
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 (Neo) tråden
« Svar #103 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 23:45 »
Hvis VW ikke har faststoffbatterier på lur, tror jeg nok at det kan bli en utopi.
S75D - 2018

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: VW ID.3 (Neo) tråden
« Svar #104 på: ſøndag 17. Februar 2019, klokken 00:14 »
Hvis VW ikke har faststoffbatterier på lur, tror jeg nok at det kan bli en utopi.
Hvis du tenker på 111 kWh så er vel det oppgitt maks på MEB plattformen nå i dag og ikke avhengig av fremtidig batteriteknologi.
Tror imidlertid ikke det blir største utgaven på ID.3 hverken med eller uten X