Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

batterimannen

Overraskende at de lanserer ID Crozz såpass kort tid etter 'Neo'.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer

Det blir ikke greit om de først lanserer startpris på 220 og så lanserer til 300, se på Kia e-Niro.

Da selger de ikke 1 mill biler som vel  er målet.

Pippus

Ja, for det er jo sikkert prisøkningen som gjør at Kia e-niro ikke kommer til å selge mer enn rundt 2000 stk. i 2019....not! ;D

Dessuten tror jeg ID Neo(??) kommer til å selge i bøtter og spann selv til vesentlig høyere priser enn  220 000,-
I Norge blir det vel derimot ID Crozz (ikke Cross) som kommer til å bli en minst like populær modell med trekk på alle, lang rekkevidde og en Gabrielsen på slep....og så ser jo iallefall pre-modellen grisefin ut da!

turfsurf

I.D Neo er vel en bil med bedre plass enn en Golf, så kan vel lett selges til 300k. Men I.D Crozz vil vel og selge godt, litt avhengig av pris. Nå har ikke dagens høyreiste VW solgt like godt som Golf, så tror prisforskjellen blir avgjørende. Det er stor forskjell på 3 og 400k.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Ser ut som E-tron kommer til å selge greit selv med priser opp mot en mill......

Det er marked for mange elbiler.

ID Neo kan sikkert selges for 500 k også.

Mitt poeng er at det er VW selv som har markedsført superlav pris på Neo og det skaper forventninger. Se bare så mye tyn Tesla får fordi de ikke leverer 35 k $ Model 3.

Pippus

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 22. januar 2019, klokken 06:48
Nå har ikke dagens høyreiste VW solgt like godt som Golf, så tror prisforskjellen blir avgjørende. Det er stor forskjell på 3 og 400k.
Enig,men det som (enn så lenge) er annerledes nå, er at markedet for elbiler er kunstig uproposjonalt mlm. tilbud og kjøper, sammenlignet med ICE biler forøvrig. Dette gir også en sterkt motivert kjøpegruppe som (stort sett) er kapitalsterk(eller sterkt lånevillig ;D). Du får nok rett allikevel med hensyn til større salg av ID Neo, men Crozz vil nok ta en vesentlig større del av el-segmentet enn det f.eks. Tiguan tradisjonelt har gjort blandt sine sammenlignbare. Dessuten er det et antatt vacuum etter medium suv, medium priset med lang rekkevidde, plass til fruen, sneipen, hund, og med krok. Crozz kan vise seg å bli akkurat dette innenfor et prissegment som er noe mer apetittelig enn e-Tron, Ipace eller modelX.

Pippus

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. januar 2019, klokken 11:29
Mitt poeng er at det er VW selv som har markedsført superlav pris på Neo og det skaper forventninger. Se bare så mye tyn Tesla får fordi de ikke leverer 35 k $ Model 3.
Jeg ser den. I et normalmarked ville en slik fremgangsmåte naturlig stått til stryk og salget ville nok blitt noe preget av det. Skulle i grunnen bare mangle også. Men..i denne unormale markedssituasjonen så tror jeg desverre at de slipper reltavivt billig unna. Både med tanke på salg, såvel som manglende integritet og ditto riper i lakken.

Elmo

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 11. februar 2019, klokken 21:04
Sitat fra: Elmo på mandag 11. februar 2019, klokken 21:01
Står bare ID, så ikke vet jeg om det er Crozz, men . . .
Sitat fra: Volkswagen <no-reply@dm.volkswagen.no>
Da ID. nylig ble testkjørt på vinterføre av fabrikkens testteam, fikk en oppmerksom fotograf fra Automedia tatt flere bilder. BilNorge har fått tilgang på disse bildene og saken kan leses fra lenken under.
http://www.bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=51255&limfrom=0#f4
Dette er åpenbart en Neo, ikke Crozz
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Da håper jeg det kommer en ID.3X neste år med 111 kWh batteri

Motorwatt

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 16. februar 2019, klokken 23:20
Da håper jeg det kommer en ID.3X neste år med 111 kWh batteri

Tenker du isåfall å bytte M3en din allerede?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 16. februar 2019, klokken 23:21
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 16. februar 2019, klokken 23:20
Da håper jeg det kommer en ID.3X neste år med 111 kWh batteri

Tenker du isåfall å bytte M3en din allerede?  :D
Vi har flere biler, og hvis VW ikke får opp farten kan det godt tenkes at den også er klar for bytte da.

Min Model 3 kommer om en drøy uke, da finnes det ingen ID enda.

Motorwatt

Hvis VW ikke har faststoffbatterier på lur, tror jeg nok at det kan bli en utopi.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 16. februar 2019, klokken 23:45
Hvis VW ikke har faststoffbatterier på lur, tror jeg nok at det kan bli en utopi.
Hvis du tenker på 111 kWh så er vel det oppgitt maks på MEB plattformen nå i dag og ikke avhengig av fremtidig batteriteknologi.
Tror imidlertid ikke det blir største utgaven på ID.3 hverken med eller uten X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA