Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Frem til VW faktisk lanserer en bil for salg med spesifikasjoner og pris samt leveringsdato så er det ikke noe jeg fester mye lit til. De har holdt på lenge med fancy  prototyper og det eneste de har solgt er ombygde fosilmodeller med  helt medium spesifikasjoner.

Som Nicky i Transport Evolved sier de er et stort tankskip som tar lang tid å snu og det er ting som tyder på at de har lite lyst og drøyer tiden.

Det alle bør skjønne er at de har stort potensiale når de først starter reell produksjon, de er verdens nest største bilprodusent!

Tipper Neo innstegsmodell blir temmelig kjip, men det trengs en billig og god men kjedelig bil for å nå massene (standard Golf uten motor og utstyr......)
Toppmodellen kan jo bli noe hvis de da kan levere både kvalitet og rekkevidde i en kul forpakning.

Pippus

"Neo" blir VW første bil med en ny elektronikkarkitektur kalt E3, samt et nytt operativsystem kalt noe så fantasifullt som vw.OS. Her har vw og Microsoft et samarbeide. Dette gir et håp om et bedre fremtidig brukersnitt for sjåføren. https://www.tu.no/artikler/slik-blir-vws-id-biler-minst-bakhjulsdrift-og-oppdaterbar-som-en-tesla/447968

Amatøren

Ikke 150 kW lading som jeg mener først ble antydet ved lansering av konseptet.

Sitat fra: TU.noBatterier bygget på den nye arkitekturen kan lades med en effekt på 125 kilowatt

Mulig at de sa at I.D. serien kunne få opp til 150 kW uten å spesifisere hvilken modell. Eller at de har "politisk" valgt å ligge under Audi for VW er "folke merket" og Audi er premium.  :o

Lurer på om I.D. BUZZ også får redusert lade hastighet.....

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt VW e-Golf (01.2019?)
Reservert Audi e-tron
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

Sitat fra: Pippus på mandag 08. oktober 2018, klokken 20:57
... vw.OS. Her har vw og Microsoft et samarbeide....

Hvor ofte må man ta "<Ctrl><Alt><Delete >" på en kjøretur?

:o
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Desti

VW WILL IN ZWICKAU BIS ZU 330 000 ELEKTROAUTOS PRO JAHR BAUEN


https://www.boerse-stuttgart.de/de/boersenportal/nachrichten-und-videos/finanznachrichten/finanznachrichten/?newscode=73f72c52063d0691


Bis zum Produktionsstart im November 2019 soll den Angaben zufolge die erste von zwei Fertigungslinien umgebaut werden. Die zweite Linie werde bis Ende 2020 umgestellt. Voraussichtlich ab 2021 will VW die maximale Produktionskapazität von 1500 Autos pro Tag erreichen.

Motorwatt

#21
Godt gjort av VW å satse så mye på dagens bittelille marked. Men de har penger nok, og jeg tviler ikke et sekund på at de er verdens største produsent av elbiler i 2025. Hvem andre kan konkurrere om den plassen? Kineserne har nok med å dekke eget behov.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Touring

Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 10:17


Tipper Neo innstegsmodell blir temmelig kjip, men det trengs en billig og god men kjedelig bil for å nå massene (standard Golf uten motor og utstyr......)
Toppmodellen kan jo bli noe hvis de da kan levere både kvalitet og rekkevidde i en kul forpakning.

Tipper model 3 innstegsmodell blir ganske kjip. Bare for å bruke samme argumentasjon. Slipper hvertfall de kjipe verkstedsbesøkene

Counterpointer

Sitat fra: Touring på lørdag 08. desember 2018, klokken 11:53
Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 10:17


Tipper Neo innstegsmodell blir temmelig kjip, men det trengs en billig og god men kjedelig bil for å nå massene (standard Golf uten motor og utstyr......)
Toppmodellen kan jo bli noe hvis de da kan levere både kvalitet og rekkevidde i en kul forpakning.

Tipper model 3 innstegsmodell blir ganske kjip. Bare for å bruke samme argumentasjon. Slipper hvertfall de kjipe verkstedsbesøkene
Da tipper du antagelig feil Hvordan servicebehovet blir på Neo vet ingen, det ser ikke ut som Model 3 har noe mer en gjennomsnittet i USA og antagelig mye bedre her i Norge.

Beklager at jeg tråkket på VAG tåa di!

Har kjørt diverse VW innstegsmodeller og de har vært en lidelse, høyere utstyrte kan være veldig bra. Hadde tatt en Tesla Model S60 uten tilvalg foran alle disse.
Har også eid VW selv (dog highline)

Touring

Beklager for å ha tråkket på Tesla tåa di. Som dukker opp på alle elbil-forumer jeg er innom.

Mobileum

Regner med at eksisterende Tesla-eiere ikke har følelser igjen i tærne. Fint om vi ellers kunne holde denne tråden fri for Tesla-kommentarer.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Counterpointer

Sitat fra: Touring på lørdag 08. desember 2018, klokken 16:27
Beklager for å ha tråkket på Tesla tåa di. Som dukker opp på alle elbil-forumer jeg er innom.
Kanskje det har noe med hvordan du oppfører deg?

Og forøvrig var det du som dro inn Tesla

Motorwatt

Sånn. Og da var vi ferdige med dette.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hansob

Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

Roy Aasen

Ser da lovende ut. Gjenstår bare de får levert noen om ikke alt for lenge.  Foråret 2020?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA