Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Samme her. Har kjørt 14.000 km med I-Pace uten å pakke ut de medfølgende kablene..

Chimp

Når du først pakker dem ut er du på reise og da må du tømme bilen først. Er litt upraktisk med mindre du skal flytte inn alle bager på hytta e.l. uansett. Det er veldig situasjonsavhengig, men personlig opplever jeg at ladekabel(ene) ofte blir liggende oppå/imellom bager på reise. Til daglig ligger de bortgjemt. Å lagre dem i frunk er mye mer praktisk, men jeg ville aldri valgt bil ut fra om lagringsløsningen var god/dårlig


Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. juli 2019, klokken 14:08Tesla har en god løsning på Model S, et rom på venstre side av bagasjerommet, liten brønn som tilsvarer plassen som subwooferen har på høyre side. Det får man tilgang til selv om bagasjerommet er fullt. På Model 3 og X finnes ikke dette rommet.....
Litt på siden.......

Model 3 har et fordypet rom på venstre side i bagasjerommet!

Trond.m

#424
Oppbevaring av ladekabel er da et så minimalt problem at det er uforståelig at mange fokuserer på det. Hvis dette er det eneste negative man kommer på så er jo bilen nærmest perfekt. Synes bilen virker både praktisk og gjennomtenkt, men det er sikkert noe jeg vil savne. Lastenett med fester i b-stolpen er noe jeg gjerne skulle hatt for å sikre lasten når baksetene er lagt ned. Er mer bekymret for å få en tung gjenstand i bakhodet ved en kollisjon enn hvor lett det er å komme til ladekabelen. Hvor god score bilen får i EuroNcap er også viktig for meg. Kort støtabsorberende sone kombinert med og høy vekt kan gi noen utfordringer for VW sine ingeniører. Ser at flere av de nye kompakte elbilene med stort batteri får dårligere resultater enn fossilbiler.

anorway

Da har det kommet ut en ny film som viser dashboardet og noe av skjermene. Hva tenker dere?



Du vil føle deg hjemme i den nye ID.3 1ST, spesielt fordi den med hjelp av touch-funksjoner er enkel i bruk på en høyoppløselig 10" tommers skjerm. Den intelligente teknologien er intuitiv i bruk og tilpasset dine behov. To oversiktlige skjermer gir deg all den informasjonen du trenger. Og takket være Natural Voice Control, hører ID.3 1ST hvert ord. Bare si at du er kald og det vil automatisk justere temperaturen i bilen.

https://www.volkswagen.no/elbil/no/id-modellserien/id.html?adchan=em&publisher=VW&adpay=non-paid&format=textlink&adpl=id_hub_cm_Newsletter&country=NO&language=NO&admt=df2e4887ff5218cfcee3639a55abaa88&campaign=NO_PB_Mailing3&adplt=footer&adlid=pb_mailing3&adcr=no_id_hub_news_3&adap=SD|10.07.2019%2013:00:00&emid=df2e4887ff5218cfcee3639a55abaa88&emsd=10.07.2019%2013:00:00&emuid=417c6954782fe6dfe4d4c83147bfca37&cache=s940022#ease_of_use

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 10. juli 2019, klokken 00:06
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. juli 2019, klokken 14:08Tesla har en god løsning på Model S, et rom på venstre side av bagasjerommet, liten brønn som tilsvarer plassen som subwooferen har på høyre side. Det får man tilgang til selv om bagasjerommet er fullt. På Model 3 og X finnes ikke dette rommet.....
Litt på siden.......

Model 3 har et fordypet rom på venstre side i bagasjerommet!

Ok, så bra at det har kommet tilbake :) Har alltid savnet det på min TMX, kjedelig å åpne frunken hver gang CHAdeMO-adapteren eller type 2 kabelen skal ut. Nå har jeg bestilt CCS-oppdatering, den adapteren er forhåpentligvis så liten at den får plass i midtkonsollen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BatteriOgFossil

Sitat fra: anorway på onsdag 10. juli 2019, klokken 14:30
Da har det kommet ut en ny film som viser dashboardet og noe av skjermene. Hva tenker dere?

Likner på layouten i BMW i3. Greit nok.

Hansi

Er over nivå 3 selvkjøring på sikt med OTA-oppdatering noe man kan håpe på, eller vil ikke bilen leveres med nok sensorer?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

TOO

Liker ikke dashbordet til id.3. Synes MB EQC er mer tiltalende

Oddaa

Sitat fra: TOO på onsdag 10. juli 2019, klokken 22:12
Liker ikke dashbordet til id.3. Synes MB EQC er mer tiltalende
Prøvesatt EQC i dag (rakk ikke å kjøre den). Dashbordet er uten tvil lekkert, men kan leve med at ID3 til halve prisen er enklere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Gnist

#431
https://youtu.be/W85jKR_XXLs

https://vw17-a.akamaihd.net/mm/flvmedia/5171/r/x/2/rx2n1j29_na988v7s_h264_2128K.mp4?cid=5171&aid=3705114&afid=7821508

Kvaliteten på skjermene ser veldig bra ut.

At Volkswagen vet hvor mye varmere jeg vil ha det når jeg fryser, er jeg tvilende til.

gak

Mulig pris har vært diskutert tidligere, men den bør ha en innstegspris ikke større enn 270k. Den bør være mye billigere enn golfen gitt alle ulempene med billig produksjon.
Polo 2.5

Motorwatt

Hva er ulempene med en billig produksjon?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på søndag 14. juli 2019, klokken 20:46
Hva er ulempene med en billig produksjon?
Kan jo hende bilen får fornuftig pris  :o ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA