Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MIB2 retrofit + Car-Net

Startet av MadSilence, torsdag 07. juni 2018, klokken 22:32

« forrige - neste »

MadSilence

Heisann!
Er det noen her som har konvertert fra MIB1 til MIB2 i golfene sine som kan bekrefte om CAR-NET fortsatt fungerer?

Fant en leverandør som kan levere men de har ikke testet car-net :O

ReneM

Isolert sett er Car-net ikke en del av infotainment. Det er 2 forskjellige moduler i bilen.

Når det er sagt så er VIN programmert i infotainment. Samtidig er serveradressne og annen relevant informasjon lagret i radioen.

Jeg tror du vil slite med conponent protection, samt datafiler som ikke samsvarer med hverandre.

Så teknisk sett er det mulig, realistisk sett tror jeg at det blir en vanskelig sak.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Ourasi

Må visstnok ha en time hos møller for å fjerne komponentsperren, etter dette skulle det funke som orginalt gitt at ingenting mangler av antenner/kontakter o.l. på bilen det monteres i. Vedrørende Car-Net, om dette er tilstede i bilen orginalt, så er det vel ingenting som skulle tilsi at noen problemer vil oppstå her siden Car-Net er i bilen, ikke infotainment. Om det er Car-Net App i nye infotainment som skal installeres, så vil vel dette bruke bilens moduler, om det mangler fysisk kobling mellom Car-Net på nye infotainment og bilens moduler, så vil vel dette være eneste tingen som ikke vil virke, men det hadde jeg gitt blanke i personlig..   
Golf GTE 2015 Carbon

offpist

Det er flere nå som tilbyr "unlocked" MIB2 enheter.
Det betyr at det er stort sett plugg`n play uten komponent beskyttelse og alle feathures som Google maps, Android Auto osv er aktivert.

For problemet er visstnok at ja du kan ettermontere en MIB2 enhet i bilen din, og Møller kan fjerne komponent beskyttelsen. Men i det du gjør det blir alle lisensene borte i MIB enheten.. Kart, til og med blåtann for telefon er det en lisens for.

Jeg har ikke greid å finne oppskriften på hvordan dette gjøres selv, men en fyr i Litauen tar 350 euro for jobben inkludert frakten tilbake til Norge.

Har greid å få tak i 2 stk MIB2,5 enheter.. altså den store skjermen med ny navigasjons enhet som har alle applikasjoner.. også DAB+.

Planen er å sende inn begge to for å bli "unlocked" og montere den ene.. selge den andre til høystbydende.

Er det noen som kan være interessert?
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

offpist

Merk at jeg har et identisk sett med navigasjon og 9,5" skjerm for salg her på forumet.
Gir det over helgen så havner det på eBay.

Med litt mer koding fikk jeg også kart til å virke i AID.
Det ble ganske fancy.. ;)
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Råde

Ikke dårlig. Vurder å lage en DIY på det. Hva kostet det/fikk du?
e-Golf | X75D

offpist1

Jeg har navi unit liggende for salg. Ferdig åpnet så det er plug'n play. Send meg PM.

MadSilence

Sitat fra: offpist1 på torsdag 28. mars 2019, klokken 06:46
Jeg har navi unit liggende for salg. Ferdig åpnet så det er plug'n play. Send meg PM.

PM Sendt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA