Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Smartphoneholder og montering.

Startet av Zimon, torsdag 07. juni 2018, klokken 20:55

« forrige - neste »

Zimon

Fikk min Ioniq i går, så blir å finne rette holder til mobiltelefonen nå da jeg ikke vil ha den liggende i Qi lader gropen. Dette pga egen GPS, trafikkflyt + div som jeg vil ha lett tilgjengelig. Kommer selvsagt til å bruke bilens skjerm + Android Auto (som virker, men lagger endel synes jeg inntil videre.

Jeg er ute etter en holder til Sony Xperia Z5 som har Snakehive læretui

Om den står til venstre eller høyre for skjermen er nok ett fett, men tror jeg foretrekker på høyre selv om litt lengre vekk fra rattet. Ønsker også ikke holder som klippes fast i lufteventil grillen, ei heller sugekopp i frontvindu.  Ser at med dobbeltsidig teip så kan det bli uønsket å fjerne da bilen har jo litt myk plast på dashboard +pga porer og materiale så kan det bli at den faller av etterhvert.

Så valgets kvaler og dilemma....

Sett at Brodit har en Proclip som nok kan være aktuelt, men selve holderen for Z5 støtter ikke etui, så må evt ta ut og inn tlf hele tiden av etui, så det er sånn sett uaktuelt. men Proclip'en + evt annen universiell holder som kan klypes sammen for å feste telefonen vil jo kunne funger, men finne rette holder også.

Så spørsmålet, hva har andre valgt av løsninger for holder og evt linker til butikker/produkter?

Tror dette kan være til nytte for fremtidig Ioniq eiere også. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

klette_88


Zimon

Takker for link. Det ble den holderen. Litt dyrere enn tenkt, men det viktigste er den er bra og holder det den lover. Så langt godt fornøyd, plasserte den til høyre for skjermen. Feilberegnet bittelitt, så mobilen dekker ett bitteliten del av skjermens øvre høyre hjørne, men den dekker ikke noe vitalt enn så lenge av info og så mobilen innenfor grei rekkevidde og leseavstand også.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA