Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringstillegg til forhandlerne er endret

Startet av Zattaxu, onsdag 06. juni 2018, klokken 12:03

« forrige - neste »

Zattaxu

Jeg har lagt inn ordrebekreftelse med en pris for min forhandler. I etterkant av dette har jeg sett diskusjoner vedrørende valg av forhandlere (særlig i Oslo-området) med relativt ulike leveringsomkostninger. Nå er konfiguratoren åpnet opp igjen, og jeg ser at flere forhandlere i Oslo-området har satt prisen til 325.900. "Min" forhandler lå lavere enn dette. Er det flere som har sett dette? Vil da prisen i kontrakten endres (økes) sammenholdt med ordrebekreftelsen?

bjuro

325.900 er offisiel pris fra Hyundai. Når man sjekker konfiguratoren så finner man f. eks. i Gjøvik at pri med frakt er 325.400 som er egentlig lavere enn pris sendt fra Hyundai. Kanskje har de bare feil på side?

Zattaxu

#2
Nei, konfiguratoren er endret. Levering til en Drammen-forhandler lå lavere, på 323.900, og Fredrikstad lå for eksempel på 324.900. Begge er nå endret i konfiguratoren.

tangofor2

#3
Sjekket kjapt Lillehammer og Hamar, de ligger fortsatt på 325.400,-  :-X

Betyr dette at vi må/kan legge inn bestilling på nytt hos en (annen) forhandler?

Biff


ca119

#5
Forhandlern min påstå at han gå meg 2000kr rabatt, men endte opp på samme pris som stå på nettet.
Han tok 31500 for bilen + 2400 vrakpant + 2000kr omregistrering = 335.900

Mr_no har jo fatt priser fra 340.800 kr - 342.800 kr for sin Chalk White (metallic +4900kr)
dvs 335.900kr uten metalic. Kommer det da vrakpant+registreringskostnad i tillegg?

Mr_No

Prisene jeg har fått er inkl alt,ferdig på vei...

Limodriver

Det kan ikke være omregistrering for en bil som ikke tidligere har vært registrert. Den oppgitte prisen skal være inklusive "avgifter" som i dette tilfellet kun er vrakpant.

Det virker helt utrolig hvordan noen forhandlere prøver å presse en ekstra dråpe eller to ut av sitronen.

Min oppfordring er å handle hos forhandlere som holder seg til prisene oppgitt av Hyundai.

Trond.m

#8
Mange forhandlere opererer med et beløp som de kaller registreringsomkostninger. Det er et tillegg (økt fortjeneste) som gir kjøper inntrykk av at det er en avgift. Vrakpantavgiften på 2400 kr er alltid inkludert i bilens listepris. Leveringsomkostninger til billigste leveringssted (typisk Oslo eller Drammen) skal også inkluderes i bilprisen ved markedsføring. Omregistreringsavgift ble avskaffet for elbiler fra 1.1.2018 og var uansett bare noe som gjaldt biler som har hatt tidligere eier (og bilen var registrert mer enn 60 dager).

HPSE

I Førde i Sogn og Fjordane så kostet bilen i utgp 331000 inkl levering og vrakpant... Så kom lakk og skinn/soltak i tillegg.

Men Nordfjordeid som er 1.5 time herfra skulle bare ha 327000... Kontaktet forhandler i Førde og de sa at det lå feil på nett og at 327000 som var riktig... Vet ikke om det bare var feil her eller også på andre forhandlere.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA