Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dårligere AP2 etter oppdatering til 2018.20?

Startet av Peppa gris, tirsdag 05. juni 2018, klokken 09:47

« forrige - neste »

Peppa gris

Føler autopiloten har blitt skikkelig vinglepetter etter oppdatering. Noen med samme erfaring?

kjettapetta

Helt enig, men jeg har AP 2.5. Vingler spesielt i sakte køkjøring. Slik det er nå er autopiloten 50 tusen bortkastede penger.

En annen ting som skjedde meg etter 2018.20 er at parksensorene fremme er utrolig ustabile, står i de fleste tilfellene i "STOP" uansett hvor langt det er til hindring.

Håper på bedring før sommeren

prophan

ånei et skritt fem og to tilbake når d gjelder Autopilot? Kurven for utvikling av AP må nå gå rett i været, føler at Tesla blir forbikjørt av de andre store som satser på selvkjøring.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

geear

Denne tråden burde vel ligge under Tesla SW & AP, men uansett, jeg har 18.2 og har ikke fått beskjed om sw update enda, er det slik at jeg bør la være å installere 20 inntil videre?

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: gr på onsdag 06. juni 2018, klokken 14:22
Denne tråden burde vel ligge under Tesla SW & AP, men uansett, jeg har 18.2 og har ikke fått beskjed om sw update enda, er det slik at jeg bør la være å installere 20 inntil videre?
Fikk melding om ny sw i natt, og da ble jeg bumpa fra 18.10 til 18.18.2 . 155 MB nedlasting. Kanskje 18.20 er satt på hold?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

daktari

På ev-fw ser 2018.20 og 2018.20.5 ut til å ha stoppet opp.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 06. juni 2018, klokken 19:26
Sitat fra: gr på onsdag 06. juni 2018, klokken 14:22
Denne tråden burde vel ligge under Tesla SW & AP, men uansett, jeg har 18.2 og har ikke fått beskjed om sw update enda, er det slik at jeg bør la være å installere 20 inntil videre?
Fikk melding om ny sw i natt, og da ble jeg bumpa fra 18.10 til 18.18.2 . 155 MB nedlasting. Kanskje 18.20 er satt på hold?

Og der kom 2018.21.9 - 951 MB nedlasting(!)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

mmmilen

Min erfaring med ny fw:
1. Auto lane change sluttet å fungere i dag, i går funket det greit rett etter update
2. Fortsatt kan ikke åpne User manual
3. App: Fortsatt får ikke kontakt med bilen når den ikke er på lading (våkner ikke)

Jeronan

Sitat fra: mmmilen på søndag 10. juni 2018, klokken 13:48
Min erfaring med ny fw:
1. Auto lane change sluttet å fungere i dag, i går funket det greit rett etter update
2. Fortsatt kan ikke åpne User manual
3. App: Fortsatt får ikke kontakt med bilen når den ikke er på lading (våkner ikke)

Have you done a hard reset. Usually wise to do anyway after each software update.

- Sit in car and shut down the car via the MCU.
- Wait at least 5 minutes, time it on your phone and do not touch anything! or reset will be aborted and you have to start over.
- After minimum 5 minutes, press the brake pedal to wake up the car.  Full reset complete.

This will reset all systems, including AP systems, sensors, etc.

The two scroll wheel reset is only for the MCU and can even be done during driving. So it doesn't reset the actual car systems, like AP, sensors, etc.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mmmilen

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 12. juni 2018, klokken 11:11
Sitat fra: mmmilen på søndag 10. juni 2018, klokken 13:48
Min erfaring med ny fw:
1. Auto lane change sluttet å fungere i dag, i går funket det greit rett etter update
2. Fortsatt kan ikke åpne User manual
3. App: Fortsatt får ikke kontakt med bilen når den ikke er på lading (våkner ikke)

Have you done a hard reset. Usually wise to do anyway after each software update.

- Sit in car and shut down the car via the MCU.
- Wait at least 5 minutes, time it on your phone and do not touch anything! or reset will be aborted and you have to start over.
- After minimum 5 minutes, press the brake pedal to wake up the car.  Full reset complete.

This will reset all systems, including AP systems, sensors, etc.

The two scroll wheel reset is only for the MCU and can even be done during driving. So it doesn't reset the actual car systems, like AP, sensors, etc.

I tried all kinds of resets, but to no avail. Lane change works only on highways, not on ring roads in Oslo (they did before). The most irritating thing is that the app never connects to the car, the car seems to be "deep sleeping". I talked to Tesla support and they promised "to put their engineers on the case", whatever that means.

Rævedilter

Eg kjører test på AP med kvar ny SW (er på 21.9 nå ) i Grimesvingene (alle rundt Bergen veit kvar dei er ..), og den  vil fortsatt kjøre rett i grøfta i første sving slik som alle foregående SW eg har hatt. Så alt er med det gamle for meg iallefall. Merker ingen andre forskjeller, det stod det skulle være noko med å oppdage biler i andre felt, men her i Bergen finn den aldri andre felt uansett....

geear

Selv om den ikke finner andre felt så vil den vise biler tilstøtende til fila den viser. Uten at det egentlig betyr en damn shit slik jeg forstår det. Den viser ikke biler ved siden av deg, som kunne vært nyttig for blindsone, kun foran.

Jeronan

#12
Sitat fra: mmmilen på onsdag 13. juni 2018, klokken 19:12

I tried all kinds of resets, but to no avail. Lane change works only on highways, not on ring roads in Oslo (they did before). The most irritating thing is that the app never connects to the car, the car seems to be "deep sleeping". I talked to Tesla support and they promised "to put their engineers on the case", whatever that means.


Auto lane change is completely dependent on map data. Before 2 weeks ago, it never worked when I passed Klemmensrud into Oslo and now it suddenly does work all the way to Økern.

One reason why Lane change might be a mess on Ring 3 is due to all the tunnels, viaducts, etc that plays havoc on GPS reception and often AP reacts to it. Also something they need to fix, as it's also causing the phantom braking.  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rævedilter

Sitat fra: Rævedilter på torsdag 14. juni 2018, klokken 06:43
Eg kjører test på AP med kvar ny SW (er på 21.9 nå ) i Grimesvingene (alle rundt Bergen veit kvar dei er ..), og den  vil fortsatt kjøre rett i grøfta i første sving slik som alle foregående SW eg har hatt. Så alt er med det gamle for meg iallefall. Merker ingen andre forskjeller, det stod det skulle være noko med å oppdage biler i andre felt, men her i Bergen finn den aldri andre felt uansett....

Korfor i alle dager klarer ikkje AP å ta den svingen i Grimesvingane? Har sett hastighet heilt ned i 30, likevel kjører den rett i grøfta der den raude streken er. Veimerking er heilt fin, men likevel legg den seg rett over den kvite stripa .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA