Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#660
VenterpåKona, det tror jeg du har helt rett i. Tesla M3 vil ødelegge markedet med den lave inngangs prisen som de satte i denne uken. Og de leverer volum i tillegg.

TrykkerTor: ja du har rett i at "Det vi må ta med er noen av fordelene til Kona Electric" men jeg må ærlig innrømme at bakseteplassen i M3 er bedre enn i den Kona Electric.  Og jeg har sittet mye i begge baksetene. Når det gjelder service og kaos med Tesla så er jo Huyndai et trygt kjøpt i forhold. Enig i at Kona er mye mer SUV.

Så oppsummert så blir det som vanlig opptil hver enkelt. Men jeg sitter med en følelse at hvermannsen tenker at Tesla er mer status enn Huyndai og at de kanskje derfor velger M3 fremfor Kona. Men jeg bare gjetter....

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 13. april 2019, klokken 20:39
Enig i at Kona er mye mer SUV.
SUV uten awd er en selvmotsigelse av dimensjoner de burde bare kalles høye biler!!!!

tuono

Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. april 2019, klokken 12:43
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 13. april 2019, klokken 20:39
Enig i at Kona er mye mer SUV.
SUV uten awd er en selvmotsigelse av dimensjoner de burde bare kalles høye biler!!!!

Neida. Det er bare et spørsmål om hvordan man definerer begrepet SUV. Bortsett fra gode gamle Lada Niva, en strippa GW eller Pajero o.l. er SUV begrepet i all hovedsak et spørsmål om image enn ren nytte (om man ser bort fra sittehøyden). At nordmenn generelt har en eller annen hang-up på firehjulstrekk er nok forårsaket av mer illusoriske grunner enn reelle behov.

Counterpointer

Sitat fra: tuono på søndag 14. april 2019, klokken 19:40
Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. april 2019, klokken 12:43
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 13. april 2019, klokken 20:39
Enig i at Kona er mye mer SUV.
SUV uten awd er en selvmotsigelse av dimensjoner de burde bare kalles høye biler!!!!

Neida. Det er bare et spørsmål om hvordan man definerer begrepet SUV. Bortsett fra gode gamle Lada Niva, en strippa GW eller Pajero o.l. er SUV begrepet i all hovedsak et spørsmål om image enn ren nytte (om man ser bort fra sittehøyden). At nordmenn generelt har en eller annen hang-up på firehjulstrekk er nok forårsaket av mer illusoriske grunner enn reelle behov.
Den orginale definisjonen av SUV var firehjulstrekker med separat ramme.

Begrepet er blitt stadig vannet ut og har nå nesten ingen mening.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/SUV_(kj%C3%B8ret%C3%B8y)?wprov=sfti1

tuono

Sport Utility Vehicle... Jo, i disse tider der dataspill og sjakk regnes som sport så kan man også løsne litt på hva som definerer en SUV synes jeg  :)

Electric cars in Norway

Knut - enig ift det du skriver om SUV

batterimannen

Vurderer å kjøpe en Kona fra Finn, men det er litt vanskelig å se hvilke som faktisk er norske og ikke parallellimport. Er det noen enkel måte å se om de er original norsk utgave?

Ser at det er færre biler på Finn nå som Model 3 leveransene har roet seg ned. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ID4

Sitat fra: batterimannen på torsdag 09. mai 2019, klokken 20:22
Vurderer å kjøpe en Kona fra Finn, men det er litt vanskelig å se hvilke som faktisk er norske og ikke parallellimport. Er det noen enkel måte å se om de er original norsk utgave?

Ser at det er færre biler på Finn nå som Model 3 leveransene har roet seg ned.

Hei. De som selger "norsk" bil, oppgir som oftes dette i annonsen. Kan også ofte (men ikke alltid) se det på skjerm. Norske modeller har bedre skjerm, mens noen av importerte (spesielt fra Sverige) har dårligere skjerm. Delskinn finnes heller ikke på norske. Også sjelden Heads Up Display på import. Spør direkte selger om du er intressert i en bil og usikker.

Import selv om det kommer fra Birger N Haug. Ser det på skjerm.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146522079

batterimannen

Sitat fra: Venterpåkona på fredag 10. mai 2019, klokken 08:17
Sitat fra: batterimannen på torsdag 09. mai 2019, klokken 20:22
Vurderer å kjøpe en Kona fra Finn, men det er litt vanskelig å se hvilke som faktisk er norske og ikke parallellimport. Er det noen enkel måte å se om de er original norsk utgave?

Ser at det er færre biler på Finn nå som Model 3 leveransene har roet seg ned.

Hei. De som selger "norsk" bil, oppgir som oftes dette i annonsen. Kan også ofte (men ikke alltid) se det på skjerm. Norske modeller har bedre skjerm, mens noen av importerte (spesielt fra Sverige) har dårligere skjerm. Delskinn finnes heller ikke på norske. Også sjelden Heads Up Display på import. Spør direkte selger om du er intressert i en bil og usikker.

Import selv om det kommer fra Birger N Haug. Ser det på skjerm.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146522079

Da passer det fint at de faktisk skriver "Norsk bil" i annonsen sin. Lurer på hva de legger i det da, siden det er parallellimport.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Cougar

Sitat
Da passer det fint at de faktisk skriver "Norsk bil" i annonsen sin. Lurer på hva de legger i det da, siden det er parallellimport.
Det står da "Svensk bil" litt lengre ned i teksten. Kanskje akademisk interesse da den alt er merket som Solgt  :)
2019 Ioniq El + mange andre biler

Aryd

Birger N. Haug har solgt flere av disse Svenske bilene, dem lurer folk til å tro det er Norsk bil selv om dem skrive langt ned at den er Svensk, folk går på og til den prisen >:(
IONIQ 5 Project 45. Reservert 25.02.21 levert 26/6-21
Kona 2019, Tangerine comet, skinn og soltak Solgt
Kia Soul EV 2018 Sort/Rød
Kia Soul EV 2016 Titanium Silver 2016 Solgt

Bor i Skedsmo

borge

Til syvende og sist er de vel alle sør koreanske biler fra samme samlebånd.

Biff

Sitat fra: borge på onsdag 15. mai 2019, klokken 11:16
Til syvende og sist er de vel alle sør koreanske biler fra samme samlebånd.

Det er sant!

Og disse bilene har litt forskjellige egenskaper. Noen funker ikke bra i kulda, noen er lagd for det. Akkurat den delen er viktig.

borge

Hva går en 64kw Kona for idag på finn.no? Ser mange biler som ligger til ca 350 000, som ikke blir solgt.
Må man ned i 330 000 eller lavere?
For biler som da altså med utstyr og vinterdekk garantert har kostet over 360 000 nye.

Daniel_0007

Sitat fra: borge på mandag 20. mai 2019, klokken 11:34
Hva går en 64kw Kona for idag på finn.no? Ser mange biler som ligger til ca 350 000, som ikke blir solgt.
Må man ned i 330 000 eller lavere?
For biler som da altså med utstyr og vinterdekk garantert har kostet over 360 000 nye.

Tipper det, rart at flere ikke velger kona når e-niro blir solgt for 440-450 på finn men tipper at kona blir litt for liten for folk flest men igjen mange velger i3 og den er jo enda mindre men tydelig at folk flest foretrekker tysk fremfor koreansk spesielt når man ser at egolf ligger høyt oppe på nye biler nesten hver måned.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA