Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Mateusz

Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

gigafactory

Tastefeil eller bare romsdaling? Ikke godt å si  :laugh:

Electric cars in Norway

Kona nesten nybil prisene på Finn flater ut nå. Konkurransen kommer fra Kia e-Niro og kansje også fra Tesla modell 3 selv om M3 er mye dyrere.

trykkertor

Begynner også å være veldig mange Kona Electric ute på samme tid.
113 biler ute nå. Da er det stort sett kun pris du kan benytte deg av for å få omsatt bilen før de andre.

tuono

Mye av dette er import og er vel hovedårsaken til at prisene presses ned tenker jeg.
Husker ikke hva bedriften het, men det var en som skulle få inn en haug med importbiler (stort batteri) i mars-april ut i fra annoner på Finn tidligere i vinter. De kan ikke ha sånne mengder biler stående på lager....

arthur

Sitat fra: Matheus på lørdag 06. april 2019, klokken 14:36
Ser at en boomet litt. 475 for en kona
https://www.finn.no/139925654

Prisen ble endret til 450.000 tidligere i dag, men annonsen er nå merket "solgt". Tja, hva skal man tro?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Gordon Retriever

Sitat fra: Matheus på lørdag 06. april 2019, klokken 14:36
Ser at en boomet litt. 475 for en kona
https://www.finn.no/139925654
Denne bilen ble omregistrert til ny eier 1. april.
Finn-annonsen ble publisert 9. februar.  På grunn av litt motstridende opplysninger i tekst og bilder, mistenker jeg at samme annonse har blitt brukt til å selge flere Konaer.

Electric cars in Norway

#637
Nå begynner det å bli veldig billig å kjøpe Kona på Finn.no

tuono

Knallbillig.... Bare litt over nypris....

EV-FTW

Billig er vel å ta litt i, men ja, å skulle selge sin nye Kona for å tjene penger, den tiden er over. Ligger flere biler ute nå til 360-370 000. Så de som nå tenker de skal få 400 000 pluss for den, de skal slite med å selge. Men finnes alltid noen lettlurte der ute, bare man har tid nok.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

Øyst1: ja det synes jeg er billig. Jeg kjenner bilen godt og det er en knallbillig. Husk vi snakker her om test vinner og rekkevidde vinneren når den kom

trykkertor

Tror jeg fortsatt vil mene Kona Electric er rekkeviddevinneren i dagens marked.
Etter temperaturer på 12-12 grader ++ kom, klarer jeg fint å kjøre bilen på under 12kwh/100km.
Selv på småturer klarer jeg dette.
Da snakker vi faktisk rekkevidde på 500km som er fullt mulig å oppnå uten særlig innsats.

Vår Tesla Model 3 til motsetning bruker nesten dobbelt så mye energi på de samme småturene.
Tviler på at noen annen bil klarer samme rekkevidde som Kona Electric klarer i dagens marked.
Og ser en da på prisen ved siden av, er den jo faktisk en meget god bil for summen.

jkirkebo

Sitat fra: trykkertor på mandag 08. april 2019, klokken 16:12
Tror jeg fortsatt vil mene Kona Electric er rekkeviddevinneren i dagens marked.
Etter temperaturer på 12-12 grader ++ kom, klarer jeg fint å kjøre bilen på under 12kwh/100km.
Selv på småturer klarer jeg dette.
Da snakker vi faktisk rekkevidde på 500km som er fullt mulig å oppnå uten særlig innsats.

Vår Tesla Model 3 til motsetning bruker nesten dobbelt så mye energi på de samme småturene.
Tviler på at noen annen bil klarer samme rekkevidde som Kona Electric klarer i dagens marked.
Og ser en da på prisen ved siden av, er den jo faktisk en meget god bil for summen.

Rekkevidde på småturer er vel ikke veldig interessant? Jeg ser stadig rapporter fra folk som har kjørt Model 3 på langtur med forbruk under 130-140Wh/km. Da blir rekkevidden fort >600km.

Selv min Model X bruker under 200Wh/km slik været er nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

trykkertor

Sitat fra: jkirkebo på mandag 08. april 2019, klokken 16:54
Rekkevidde på småturer er vel ikke veldig interessant? Jeg ser stadig rapporter fra folk som har kjørt Model 3 på langtur med forbruk under 130-140Wh/km. Da blir rekkevidden fort >600km.
Det regnestykket får ikke jeg til å gå opp.

Uansett, vil jeg påstå at vil opplever langt mindre lading, og mer energieffektivitet på vår Kona Electric, enn vår Model 3 LR.
Men dette blir da på vestlandsveier som går opp og ned, og aldri over 80km/t.

Ser at Model 3 vil klarer seg langt bedre i høyere hastigheter. Men 600km på en Model 3 tror jeg skal bli vanskelig å oppnå.
500km i vår Kona Electric tror jeg ikke skal være noe problem.

Øyvind.h

#644
130Wh/km /78.000Wh=600km.
NAF fikk 140Wh/km med snitt på 90km/t i USA.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA