Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

arthur

Ser at det gjentatte ganger blir vist til forhandler/produsents "garanti", men denne er kun av interesse hvis den gir rettigheter UTOVER hva som fremkommer av loven, Forbrukerkjøpsloven. Uansett hva en forhandler mener å kunne forhandle seg ut hva hva angår våre (forbrukerens) rettigheter så kan de ikke gjøre noe som er til ugunst for kunder i forhold til hva loven sier, heldigvis!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

#226
Sitat fra: Limodriver på mandag 27. august 2018, klokken 20:46
Det blir spennende å se utviklingen i priser og tilbud fremover. Den hvite er det bud på 410, men tydeligvis ikke solgt

410 er tydeligvis ikke nok for selger nå,men om en uke eller to kanskje? Tror korreksjonen kommer fort nå. Er flere som får bilene sine i disse dager og det kommer visstnok noen fra Tyskland om kort tid. Hører folk får levert sin fra forhandler i Spania også med leveranse til Norge. Ser ut som Hyundai i likhet med Kia og forsåvidt Mitsubishi utsettes for mye parallell import som kan presse priser. Og jeg ville jo tro de aller fleste potensielle NYE elbil eiere ser seg helt greit dekket med hva markedet allerede tilbyr for levering innen 8-12 ukers leveringstid. Ny i3 er på teppene også. Kia Niro kommer  i desember. Dagens Hyundai kremmere går spennende tider i møte

trykkertor

Jeg tror "sweetspot" på omsatt pris kanskje vil stabilisere seg på 400.000,- med skinn og vinterhjul.
Takluke tror jeg ikke rokker noe særlig med prisen, men kan gjøre bilen mer lettsolgt ved siden av en som ikke har luke.
Så er spørsmålet om en må annonsere litt høyere pris så finn-kjøpere skal få lov å prute og føle de har gjort en god deal.
Av erfaring kjenner jeg til finn-kjøpere som har prinsipp at de aldri skal betale annonsert pris. Slike møter en ved å prise seg litt opp, og la de fire prisen ned igjen.

Har selv solgt et par kjøretøy aggressivt priset rett på min pris. Møtte en gang en kar som sa at han av prinsipp ikke ga annonsert pris. Noen dager etter, da annonse ble satt til "reservert mulig kjøper", så ringte han og tryglet om å få kjøpe til annonsert pris. Han ville jeg skulle avfeie "mulig kjøper", for han ville komme å hente med én gang.
Da svarte jeg med "av prinsipp selger jeg til første som tilbød prisen". Og at jeg skulle kontakte han igjen hvis salg ikke ble gjennomført.

Tilbake til Kona Electric på finn.no
Parallellimporterte biler vil jeg tro ikke kan selges for samme pris som "norske" biler.
Hvis jeg var i markedet og skulle kjøpe, så burde det være en særdeles god grunn til at jeg skulle velge en spansk eller tyskimportert bil, til samme pris som bil Hyundai Norge hadde formidlet.
Samtidig vet jeg spanske Kona EV kan velges med kontrasttak. Sikkert tyske også. Så der vil de kunne ha et fortinn på annonsene.

trykkertor

Ser den røde på finn som kom ut ikveld allerede er justert ned 5.000,- på knapt et par timer.
(Sikkert for å bli den "bililgste" på finn.no).
Samtidig har vedkommende "betalt plassering" på annonsene. Så her kjøres det på for salg.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127826740

Kom til å tenke på.......
Det må da være litt kjedelig for Hyundai-selgeren å stase opp bilen med pynt og bånd. Noen har blomster. Flott "overtakelsessermoni", "en glede å overrekke".......for så å se bilen på finn.no med knapt 40km på telleverket.

Nesten så hvis jeg hadde vært butikkselgeren, hadde jeg spurt kunden dagen før utlevering:
"Er dette en bil du skal bruke selv, eller er det finn-kandidat?"

For dem som skal ha den som egen bil, blomster og fyrverkeri.

For finn-kandidatene. "Ja, signer her. Nøklene henter du i resepsjonen på vei ut....."

Bybil entusiast

Bilen er med stor sannsynlighet salgbar for den prisen dersom han har den tilgjengelig.
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

Gordon Retriever

Grei realitetsorientering siden det ser ut som den grå i Naustdal er solgt for rundt 425 inkl. vinterhjul. Et prisforlangende på 424 uten vinterhjul betyr at man i praksis passerer 440 hvis man vil ha kvalitetsdekk på originalfelger.

Limodriver

Det er utrolig hvor mange som har fått endrede behov og ikke lenger trenger bilen som de signerte kontrakt på i juni.

Kan dette være et resultat av all skremselspropagandaen som har vært skrevet på forumet om at Hyundai ikke trenger å stå ved garantien osv dersom en hele tiden har hatt planer om å videreselge bilen. Jeg synes det er litt morsomt at selgerne inntar dette i annonsen.

Leifen1980

Det et i alle fall mange som ser på bilen min på Finn. (Den hvite)
Godt over 2000 visninger på under et døgn, mange har lagret annonsen, og flere har i tillegg spurt om den originale pendlerbilen, Leaf, som jeg har notert kommer for salg nederst i annonsen.
Et par useriøse henvendelser, spesielt 1 som synes dette var tull og tilbød å kjøpe til kostpris, men det regnet jeg nesten med. ;)

Justerer ned prisen og skal selge bilen i løpet av dagen.
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

trykkertor

I løpet av kvelden/natten har 4 av de 6 privatsolgte bilene blitt redusert i pris med 5-6000,-
Butikkbilen står fast i pris, det gjør vanligvis butikkbiler.
Det kommet inn en "new low" på 410.000,- med en ekstra lader.

arthur

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 28. august 2018, klokken 07:36
Det kommet inn en "new low" på 410.000,- med en ekstra lader.

Uten vinterdekk!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

tuono

Da er det to ting spekulantene og dem med "endrede bruksbehov" kan gjøre: Ha is i magen og håpe at "billigbilene" blir solgt på dagen og forsvinner fra finn.no. Dermed kan de høyeste prisene opprettholdes......eller å gå lavere. Og starte noe som kan bli stygt sånn inntjeningsmessig sett ut i fra forhåpninger i utgangspunktet.

Hjertet mitt blør for dem.....

xyzzy

#236
Sitat fra: Limodriver på mandag 27. august 2018, klokken 23:58
Det er utrolig hvor mange som har fått endrede behov og ikke lenger trenger bilen som de signerte kontrakt på i juni.

Kan dette være et resultat av all skremselspropagandaen som har vært skrevet på forumet om at Hyundai ikke trenger å stå ved garantien osv dersom en hele tiden har hatt planer om å videreselge bilen. Jeg synes det er litt morsomt at selgerne inntar dette i annonsen.

Om noen hadde hatt en Ioniq (slik jeg har) og stått tidlig i køen for Kona, skal man ikke se bort fra at "OK, jeg kan kjøre Ioniq et år om jeg får 60000 for å droppe Kona. Det kommer jo mye fremover, og 60000 er jo ikke småpenger" ville vært et attraktivt alternativ for mange.

Det ble ingen Kona-kø for meg, da testene kom var det allerede lang ventetid. Om prisene på Finn blir greie, er det et alternativ som kan vurderes.

Leifen1980

Sitat fra: arthur på tirsdag 28. august 2018, klokken 08:03
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 28. august 2018, klokken 07:36
Det kommet inn en "new low" på 410.000,- med en ekstra lader.

Uten vinterdekk!

Han kjører kanskje litt annen taktikk med høystbydende over 410 000 ser jeg. Interessant.
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

tuono

Og mulighet for kaffekopp på kjøpet...

Leifen1980

Ja kaffekoppen er sikkert flott. Kanskje jeg skulle toppet annonsen med noe lignende.
"Ski følger med slik at du kan gå etter hjelp om du kjører tom for strøm på vinteren"
:laugh:
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA