Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterhjul Kona - pris, dimensjon, type

Startet av Gordon Retriever, lørdag 02. juni 2018, klokken 14:01

« forrige - neste »

Håkon77

Noen som vet hva slags vinterdekk som blir levert på orginal felg? Er det opp til forhandler eller får man nexen der også? Har helt glemt å spørre forhandler.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Arthur Morgan

Sitat fra: Håkon77 på lørdag 08. september 2018, klokken 15:21
Noen som vet hva slags vinterdekk som blir levert på orginal felg? Er det opp til forhandler eller får man nexen der også? Har helt glemt å spørre forhandler.

Nokian vinterdekk er det står i min kontrakt hvertfall.
Er vel det de fleste  H. Kona forhandlere har tenker jeg.

Håkon77

Nokian er bra. Da håper jeg på det. Vet ikke helt med nexen dekkene. Mista grepet under bråbrems på våt asfalt i 30kmt denne uka. Helvete at folk ikke kan bruke blinklys når man ikke plasserer seg sånn at det er mulig å skjønne hvor de skal i en rundkjøring..
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Limodriver

Hyundai har visstnok samarbeid med Continental (i Norge, vet ikke om det er internasjonalt). Det er Continental som kommer standard som vinterdekk fra forhandler. Jeg vikle helst hatt noe annet enn Continental, men for Nokian måtte jeg betalt mer. Jeg husker ikke om det var kr1000 eller kr2000, men da lot jeg være. Jeg fikk Continental Viking Contact 6 selv om Continental Viking Contact 7 har kommet.

Det faktum at det er Nexen på bilen er jeg passe misfornøyd med, jeg har ikke prøvd dem særlig på vått føre ennå. De virker harde og det er jo ofte ikke noe godt tegn mhp vått føre.

Arthur Morgan

Sitat fra: Limodriver på lørdag 08. september 2018, klokken 16:55
Hyundai har visstnok samarbeid med Continental (i Norge, vet ikke om det er internasjonalt). Det er Continental som kommer standard som vinterdekk fra forhandler. Jeg vikle helst hatt noe annet enn Continental, men for Nokian måtte jeg betalt mer. Jeg husker ikke om det var kr1000 eller kr2000, men da lot jeg være. Jeg fikk Continental Viking Contact 6 selv om Continental Viking Contact 7 har kommet.

Det faktum at det er Nexen på bilen er jeg passe misfornøyd med, jeg har ikke prøvd dem særlig på vått føre ennå. De virker harde og det er jo ofte ikke noe godt tegn mhp vått føre.

Jeg fikk opplyst at det var nokian dekk som var standarden hos forhandlerne.
Er Nokian som står i den forrige og den nye kontrakten min. Skal forhøre med selger igjen.

Big T.

16 tommer passer på Kona Ev. Kjøpte 215/55/16 idag.. 

Pepsipepsi

Ser bra ut de, hvor kjøpte du disse og hva var ca pris?

Big T.


e-curious

Var det ikke 16" som ikke gikk an på Kona Electric?

Limodriver

Ifølge Hyundai Motor Norge sin kundeservice som sjekket med teknisk avdeling går det ikke å bruke 16 tommers hjul på Kona Electric.

Jeg støtter meg til ordtaket om at set er bedre å holde kjeft og la folk tro en er idiot enn å åpne kjeften og bekrefte at en er en idiot. Selvfølgelig uten sammenligning.

turfsurf

Sitat fra: Limodriver på fredag 14. september 2018, klokken 00:42
Ifølge Hyundai Motor Norge sin kundeservice som sjekket med teknisk avdeling går det ikke å bruke 16 tommers hjul på Kona Electric.
Er 16 tommere innafor med tanke på loadindex da? Kona EL er vel en del tyngre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Håkon77

Regner med Huyndai Norge forholder seg til fabrikken i tilfelle rottefelle. De kan ikke gi grønt lys da de blir ansvarlig. Bedre å si nei og la kunden ta risikoen.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

E_S

Forhandlere sier kun det importør sier er OK, importør sier kun det produsent sier er OK. Sier Hyundai minimum 17" er det det alle merkeforhandlere vil fortelle, selv om det fysisk fungerer fint med 16". Loadindex er ikke noe problem, det blir om noe høyere med mer gummi så lenge bredden er lik.
:)

shorizo

Vet ikke om noen har stilt spørsmålet før, men prøver meg: Vet dere hvordan felgene som følger med fra forhandler ser ut?

jj44nn

Noen som vet om 225/50R17 passer bilen og original felgen?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA